Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag ser inte riktigt skillnad på en annons för en vara eller annons för en tjänst. När ett företag anställer så är det ju en tjänst som ska utföras. Det är annonsering bara en annan form. Varför ska vi ha massa annonser ing på flashback? Nej bättre att vi diskuterar och interagerar.
Däremot så skulle någon kunna starta ett jobbcommunity/sida för platsannonser som det diskuteras här och länkas till.
Frågan jag ställer mig är varför inte? En ny del i forumet kunde tex heta "Lediga jobb" där Vi som ska bli eller redan är företagare/personalansvariga söka efter kompetent folk. Dessutom är skillnaden mellan att annonsera ut en vara, och annonsera ut en ledig tjänst enorm. Annonserna ska självklart enbart vara skrivna så att det är uppenbart att det som efterfrågas är en medarbetare.
Citat:
Jag ser också ett problem med gränsdragning tillåter man platsannonser ska man då också tillåta kontaktannonser? Nej jag tror inte på detta.
Ett forum för platsannonser måste självklart precis som alla andra delar av flashback vara bra modererat. Jag kan själv tänka mig ställa upp som moderator om det skulle vara svårt att hitta annan lämplig. Att flertalet av FBs medlemmar tycker det skulle vara bra med en avdelning för kontaktannonser har jag svårt att tro, och det fina med detta är att det är vi medlemmar som avgör. Personligen ser jag det inte som något absolut måste att man måste ha majoriteten med sig så fort man ska lägga till nya forumavdelningar. Det bör räcka om om det finns ett stort intresse.