Resultat: Ska FB tillåta jobbannonser?
Ja
57,52%
283 röster
Nej
42,48%
209 röster
2008-05-21, 10:45
Medlem
StefanHeterJags avatar
Jag skulle gärna se en egen "jobb erbjudes"-del i FB, eftersom fb har en så stor läsarskara så skulle det kunna bli riktigt bra.

Men INTE att det ska tillåtas i forumet. Forumet är ett diskussionsforum och vi kämpar som fan med att få bort alla smygannonser varje dag, att tillåta jobbannonser då skulle vara rent kontraproduktivt för att få ett bra diskussionsforum.
Citera
2008-05-21, 11:34
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Jag skulle gärna se en egen "jobb erbjudes"-del i FB, eftersom fb har en så stor läsarskara så skulle det kunna bli riktigt bra.

Men INTE att det ska tillåtas i forumet. Forumet är ett diskussionsforum och vi kämpar som fan med att få bort alla smygannonser varje dag, att tillåta jobbannonser då skulle vara rent kontraproduktivt för att få ett bra diskussionsforum.

Enig med dig där. Bør kunna ligga som ett separat forum vid sidan av "RYS".

En perfekt kanal att rekrytera Kirbysäljare och generaldirektører. Men mest IT-nørdar gissningsvis...
Citera
2008-05-21, 13:00
Medlem
Sunners avatar
Citat:

Kunde vara en ide.
Om det sedan är ett underforum någonstans eller en separat del av flashback.se tycker jag väl inte spelar så stor roll, bara det inte spiller över i de separata forumen(t.ex annonser efter bilmekaniker i Bil,Båt&Fordons forumet).
Citera
2008-05-21, 14:54
Medlem
Tja, det låter väl rätt bra om det hamnar i en egen del i så fall. Ibland skulle jag gärna vilja ha tag i lite folk som kan erbjuda sina tjänster mot en mindre betalning när jag sitter med ett speciellt arbete och jag inte besitter kunskapen till en viss sak.
Det är ju faktiskt inte helt fel.
Citera
2008-05-21, 20:21
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag ser inte riktigt skillnad på en annons för en vara eller annons för en tjänst. När ett företag anställer så är det ju en tjänst som ska utföras. Det är annonsering bara en annan form. Varför ska vi ha massa annonser ing på flashback? Nej bättre att vi diskuterar och interagerar.

Däremot så skulle någon kunna starta ett jobbcommunity/sida för platsannonser som det diskuteras här och länkas till.

Frågan jag ställer mig är varför inte? En ny del i forumet kunde tex heta "Lediga jobb" där Vi som ska bli eller redan är företagare/personalansvariga söka efter kompetent folk. Dessutom är skillnaden mellan att annonsera ut en vara, och annonsera ut en ledig tjänst enorm. Annonserna ska självklart enbart vara skrivna så att det är uppenbart att det som efterfrågas är en medarbetare.

Citat:
Jag ser också ett problem med gränsdragning tillåter man platsannonser ska man då också tillåta kontaktannonser? Nej jag tror inte på detta.

Ett forum för platsannonser måste självklart precis som alla andra delar av flashback vara bra modererat. Jag kan själv tänka mig ställa upp som moderator om det skulle vara svårt att hitta annan lämplig. Att flertalet av FBs medlemmar tycker det skulle vara bra med en avdelning för kontaktannonser har jag svårt att tro, och det fina med detta är att det är vi medlemmar som avgör. Personligen ser jag det inte som något absolut måste att man måste ha majoriteten med sig så fort man ska lägga till nya forumavdelningar. Det bör räcka om om det finns ett stort intresse.
Citera
2008-05-21, 20:24
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ger du aldrig upp med ditt personliga korståg som inte kommer leda någon vart?

Nej, jag tycker inte att jobbannonser skall tillåtas på FB. Det är inte tanken med forumet och är en svår gränsdragning mot mycket annat som inte tillåts.
Det kommer bara bli mycket mer jobb och frågor angående vad som är tillåtet eller inte när det gäller annonser.

Om det blir märkbart mer jobb eller inte är svårt att säga då vi mig veterligen aldrig testat detta. En kompromiss är att vi har en försöksperiod.
Citera
2008-05-21, 20:27
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Enig med dig där. Bør kunna ligga som ett separat forum vid sidan av "RYS".

En perfekt kanal att rekrytera Kirbysäljare och generaldirektører. Men mest IT-nørdar gissningsvis...

Vad blir det egentligen för skillnad mellan att ha ett paralellt forum mot att ha en egen avdelning för "Lediga jobb" under FBs vanliga forum.
Citera
2008-05-21, 20:29
Medlem
SinXs avatar
Skulle vara kul att veta vad Admin har för åsikter om detta.
Citera
2008-05-21, 21:37
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Vad blir det egentligen för skillnad mellan att ha ett paralellt forum mot att ha en egen avdelning för "Lediga jobb" under FBs vanliga forum.
Parallelt forum och egen avdelning är ganska så synonymt. Vi vill inte ha det i det diskussionsforumet bara.
Om vi har ett eget forum som heter "lediga jobb" så köper jag det.
Senast redigerad av StefanHeterJag 2008-05-21 kl. 21:40.
Citera
2008-05-21, 21:52
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Parallelt forum och egen avdelning är ganska så synonymt. Vi vill inte ha det i det diskussionsforumet bara.
Om vi har ett eget forum som heter "lediga jobb" så köper jag det.

Det är så jag menar. Vill absolut inte att annonser ska få tillåtas i de vanliga avdelningarna för diskussion, men just en avdelning "Lediga jobb" skulle vara perfekt.
Citera
2008-05-21, 22:08
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Det är så jag menar. Vill absolut inte att annonser ska få tillåtas i de vanliga avdelningarna för diskussion, men just en avdelning "Lediga jobb" skulle vara perfekt.

Den här åsikten framgick inte från början. Har man ett sådant forum så finns inte problemen med gränsdragningar m.m. Ditt ursprungsinlägg tolkade jag och som det ser ut flera med mig att man bara skulle tillåta platsannonser på fb.

Den idén är intressant och något för Admin att titta på.
Citera
2008-05-21, 22:11
Bannlyst
Hur ska man praktiskt lösa det här då? Flashback är ett anonymt forum så vad exakt ska det finnas jobbannonser här för? Jag förstår bara inte syftet med att ha annonser för jobb på FB, om dom inte riktar sig till människor med specialkunskap och då vet man nästan direkt vilka det handlar om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in