2008-05-23, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Jodå, förstår dig. Kan bli jävligt lack på sånt jag med. Kunde bara inte låta bli att påpeka pga av din avator...
Ja, den avataren är en gammal frukost. Borde byta den till något mera vettigt snart. Den är från tiden när det var kalaskul och festligt med cola, innan man blev torsk och skit.
Citat:
Ursprungligen postat av Receptbelagd
Det är sverige jag pratar om. Och det vanligaste kolamssbruket är att snorta det, inte att röka crack. Crack är skiten i kola och billigare och således de fattigas sätt att ta det. Det finns en skitstor grupp kokainister som inte begår brott eller som blir nedgångna. Men det finns inte samma motsvarighet inom horset.
Okej, jag ¨går med på att det inte är så vanligt med crack i Sverige, känner ett fåtal som har dykt upp det senaste året i Skåne. men de som finns är sååå torsk, fattar du hur beroendeframkallande det är? Det är skadat, nästan värre en horse. Och det är en heltidssysselsätning att freebasa. Och fattigare än horsrana ör de verkligen inte, snarare tvärtom.

Finns det en "skitstor" grupp colatorskar som inte begår brptt i Serige? Vardå frågar jag? Ingen jag känner av laddisharna i alla fall, de ljuger, begår narkotikabrott och kränger i precis samma usträckning som jonkarna, de jag vet i alla fall.

Ellet mebar du stureplanskanrkara som låstasknarakar och står på knäna på fredarna oh drar 10%igt ladd för 1200 spänn gubben, för att finansiera de rikitga colatoe´rksrnas ladd??
2008-05-23, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll
Ja, den avataren är en gammal frukost. Borde byta den till något mera vettigt snart. Den är från tiden när det var kalaskul och festligt med cola, innan man blev torsk och skit.

Okej, jag ¨går med på att det inte är så vanligt med crack i Sverige, känner ett fåtal som har dykt upp det senaste året i Skåne. men de som finns är sååå torsk, fattar du hur beroendeframkallande det är? Det är skadat, nästan värre en horse. Och det är en heltidssysselsätning att freebasa. Och fattigare än horsrana ör de verkligen inte, snarare tvärtom.

Finns det en "skitstor" grupp colatorskar som inte begår brptt i Serige? Vardå frågar jag? Ingen jag känner av laddisharna i alla fall, de ljuger, begår narkotikabrott och kränger i precis samma usträckning som jonkarna, de jag vet i alla fall.

Ellet mebar du stureplanskanrkara som låstasknarakar och står på knäna på fredarna oh drar 10%igt ladd för 1200 spänn gubben, för att finansiera de rikitga colatoe´rksrnas ladd??

Tack, äntligen nån mer som reagerar....
2008-05-23, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av youdontknowme
Tack, äntligen nån mer som reagerar....
Ser sk'lv hur illa detser ut med stavningen ,ger upp förikväll. men skulle kunna hålla ett lång tal om det här.Visstm colaär inte lika stior risk att bli beroende men när du väl blir det så är det lika jävla illa som på horse, tom ännu dyrare. Klart de måste begå brot de också för att finasiera sig. Eller som min grabb då, kränga utav helvete för att dra runt själv. lika illa det som att deala horse.
2008-05-23, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rockdoll

Crack är den drogen som andra missbrukargrupper stöter bort, typ så som vissa städer stötte bort horsarna förr. Cracktrorskar går över lik och blir oftast jävligt våldsbenägna.

Citat:

Vad får dig att tro att klientelet runt stureplan har dåliga kontakter? Det har de i regel inte.

De som tar kola har oftast en annan "status" än de som börjar med horse.
Och det vanliga är att det börjar i festsammanhang, och det fortsätter det på vägen oftast.
Det är väldigt ovanligt att kolatorskar är över 35 typ, det är i regel unga som missbrukar det.
2008-05-23, 23:58
Bannlyst
Citat:
Crack är den drogen som andra missbrukargrupper stöter bort, typ så som vissa städer stötte bort horsarna förr. Cracktrorskar går över lik och blir oftast jävligt våldsbenägna.

Vad får dig att tro att klientelet runt stureplan har dåliga kontakter? Det har de i regel inte.

Och det vanliga är att det börjar i festsammanhang, och det fortsätter det på vägen oftast.
Det är väldigt ovanligt att kolatorskar är över 35 typ, det är i regel unga som missbrukar det.

Hoppa av denna tråd. Ganska uppenbart att du bara är en spoling som tror du har lite koll på läget men tydligen saknar aning alls. Nog sagt från mig.....
2008-05-23, 23:58
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:

Du kör en del kola själv eller hur? För du verkar bra besatt av att bevisa för dig själv att det inte är nåt fel med kola.

Återigen, en jävligt simplistisk syn på det hela. Den enda anledningen till att kokain och därmed även crack inte missbrukas i sverige i större skala är för att sverige ligger strax söder om arktis medans kokainet produceras omkring ekvatorn. Det måste åka en lång väg och det som kommer hit blir svindyrt att använda, alltså har inte många missbrukare råd med det utan väljer det oerhört mycket billigare amfetaminet istället.

Förövrigt - ja, jag jämför tjackmissbruk med ett heroinmissbruk. Helt ärligt, skulle hellre ha att göra med en heroinmissbrukare än en tjackmissbrukare, för heroinister är normala för det mesta, tjackmissbrukare blir till slut alltid mer eller mindre (helt jävla) psykotiska, när de om och om igen kör tjack 3 dygn i rad och så vidare.

Crack är kokain, det är samma sak, bara i annan form, ungefär som brunt och vitt heroin.

Finns de som kör heroin regelbundet utan att torska, även om de inte är många, framförallt pga att de människor som i regel dras till att använda heroinet från början inte hade någon chans pga att de är trasiga själar och så vidare. De flesta som mår bra och så vidare kommer helt enkelt (i regel) inte i kontakt med heroin.

Däremot kan man ju ta andra tunga opioider som t ex morfin, där det finns många som använder det mer eller mindre regelbundet utan att torska. Det är helt enkelt så att de som vill använda starka opioider men är för rädda för att torska vågar sig inte på heroin pga dess rykte utan ger sig på andra tunga opi som t ex oxycontin, andra morfinderivat eller metadon, för att de inbillar sig att det är så pass mycket mindre "farligt".

Även här är det många som torskar, men inte alls lika många som när vi snackar heroin.

Tilläggas kan att varenda hälsoorgan i världen klassar kokain i klass med heroin, även om heroin anses vara snäppet värre...
Senast redigerad av Gustavkuken 2008-05-24 kl. 00:02.
2008-05-24, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavkuken
Återigen, en jävligt simplistisk syn på det hela. Den enda anledningen till att kokain och därmed även crack inte missbrukas i sverige i större skala är för att sverige ligger strax söder om arktis medans kokainet produceras omkring ekvatorn. Det måste åka en lång väg och det som kommer hit blir svindyrt att använda, alltså har inte många missbrukare råd med det utan väljer det oerhört mycket billigare amfetaminet istället.
Bra teori. Så med det resonemanget borde inte horse vara vanligt då det är dyrt och kommit långväga.
Citat:
Förövrigt - ja, jag jämför tjackmissbruk med ett heroinmissbruk. Helt ärligt, skulle hellre ha att göra med en heroinmissbrukare än en tjackmissbrukare, för heroinister är normala för det mesta, tjackmissbrukare blir till slut alltid mer eller mindre (helt jävla) psykotiska, när de om och om igen kör tjack 3 dygn i rad och så vidare.
En tjackmissbrukare är inte på långa vägar likas mycket slav under sin drog som horsarna.
Det vet alla med koll.
Citat:
Crack är kokain, det är samma sak, bara i annan form, ungefär som brunt och vitt heroin.
Det är en jävla skillnad på crack och vanlig kola. Crackpundarna blir som jag sa mycket vålsammare och mer hooked. Cracket stod för 32% av alla mord i New York ett år.

Citat:
Finns de som kör heroin regelbundet utan att torska, även om de inte är många, framförallt pga att de människor som i regel dras till att använda heroinet från början inte hade någon chans pga att de är trasiga själar och så vidare. De flesta som mår bra och så vidare kommer helt enkelt (i regel) inte i kontakt med heroin.
Det var ju det jag sa. Kokainisterna har en helt annan social status
2008-05-24, 00:34
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Bra teori. Så med det resonemanget borde inte horse vara vanligt då det är dyrt och kommit långväga.

Du menar alltså att horse är lika dyrt att använda än koks?

Kollar du på en världskarta så ser du att det inte är speciellt långt från afghanistan till sverige, jämfört med från latinamerika och sverige, där det t ex är ett hav emellan. Hur som helst borde jag inte behöva förklara det för dig som har så stor koll, då du i så fall är medveten om att kokain är väldigt mycket dyrare än heroin vilket måste vara av en anledning.

Citat:
En tjackmissbrukare är inte på långa vägar likas mycket slav under sin drog som horsarna.
Det vet alla med koll.

Det stämmer, men de är fortfarande slavar och om valet stod mellan ett tjackberoende och ett heroinberoende så är det för mig dött lopp... det går att fungera på heroin så länge som man har heroin, samma sak går verkligen inte att säga om tjack... nackdelen med heroinet är att det är bra mycket dyrare än tjack, att det är svårare att ta sig ur och att de ersätter ens endorfiner... men undrar om jag inte hellre tar det än tjackmissbrukets konstanta jävla psykotiska tillstånd...

Citat:
Det är en jävla skillnad på crack och vanlig kola. Crackpundarna blir som jag sa mycket vålsammare och mer hooked. Cracket stod för 32% av alla mord i New York ett år.

Vet du hur man omvandlar kokain till crack? Du stoppar det i micron tillsammans med bikarbonat och vatten i 30 sek.

Crack ÄR kokain. Det är bara omvandlat till kristall för att man ska kunna röka det istället för att snorta det. Du jämför intravenöst heroin-missbruk med att "snorta kola på stureplan" - inte fair game. Att snorta heroin är exakt som att snorta morfin.

Citat:
Det var ju det jag sa. Kokainisterna har en helt annan social status

Och jag förklarade varför det är så i Sverige. I t ex USA är det annorlunda.

Som sagt, de som nu brukar tunga opioider i sverige håller sig för det mesta till andra tunga och mer okända opioider, så som t ex oxycontin, andra morfinderivat, metadon etc... är dock oftast liten annan skara än heroinmissbrukarna och som jag förklarade i mitt förra inlägg så är det pga att de som introduceras till heroin i regel redan är "i smeten" mer eller mindre...

Känner personligen många som tar metadon, subutex, morfin, oxycontin lite då och då, utan att bygga upp tolerans eller fysiskt beroende och även många som torskat på dessa substanser... som egentligen inte är speciellt mycket lindrigare än heroin, utöver IV-rushen...

Återigen så tycks du vara besatt av att övertyga dig själv om att kokainet inte är så "dåligt"...
Senast redigerad av Gustavkuken 2008-05-24 kl. 01:24.
2008-05-24, 02:12
Bannlyst
Citat:
Du menar alltså att horse är lika dyrt att använda än koks?

Kollar du på en världskarta så ser du att det inte är speciellt långt från afghanistan till sverige, jämfört med från latinamerika och sverige, där det t ex är ett hav emellan. Hur som helst borde jag inte behöva förklara det för dig som har så stor koll, då du i så fall är medveten om att kokain är väldigt mycket dyrare än heroin vilket måste vara av en anledning..
Den främsta anledningen är att kola håller en högre % då den kretsen är kräsnare. Det blir inte sjuka på samma sätt att de gör i stort sett vad som helst för en ny dos.

Citat:
Det stämmer, men de är fortfarande slavar och om valet stod mellan ett tjackberoende och ett heroinberoende så är det för mig dött lopp... det går att fungera på heroin så länge som man har heroin, samma sak går verkligen inte att säga om tjack... nackdelen med heroinet är att det är bra mycket dyrare än tjack, att det är svårare att ta sig ur och att de ersätter ens endorfiner... men undrar om jag inte hellre tar det än tjackmissbrukets konstanta jävla psykotiska tillstånd....
Den dagen din son har fastnat på horset så önskar du att det vore på tjack.

Vad fan, en horsetorsk ägnar ju mer eller mindre hela sin vakna tid åt att jaga skiten.

Citat:
Vet du hur man omvandlar kokain till crack? Du stoppar det i micron tillsammans med bikarbonat och vatten i 30 sek.

Crack ÄR kokain. Det är bara omvandlat till kristall för att man ska kunna röka det istället för att snorta det. Du jämför intravenöst heroin-missbruk med att "snorta kola på stureplan" - inte fair game. Att snorta heroin är exakt som att snorta morfin..
Crackmissbruket ser fortfarande inte ut som kolamissbruket. Fortsätter du att tjata emot så får du en källa att argumentera emot.

Citat:
bÅterigen så tycks du vara besatt av att övertyga dig själv om att kokainet inte är så "dåligt"...

Jag har aldrig sagt att kola är en bra drog att torska på. Men hellre det än horse.
Senast redigerad av Receptbelagd 2008-05-24 kl. 02:14.
2008-05-24, 16:12
Medlem
Gustavkukens avatar
Citat:
Den främsta anledningen är att kola håller en högre % då den kretsen är kräsnare. Det blir inte sjuka på samma sätt att de gör i stort sett vad som helst för en ny dos.

Och de övriga anledningarna är?

Ett gram brunt heroin ger ett rus som är minst fem gånger så långt som ett gram BRA kokain och kostar möjligen nån hundralapp mer. Och då syftar jag på 10% rent heroin.

Citat:
Den dagen din son har fastnat på horset så önskar du att det vore på tjack.

Citat:
Vad fan, en horsetorsk ägnar ju mer eller mindre hela sin vakna tid åt att jaga skiten.

Samtidigt som en tjacktorsk spenderar hela sin vakna tid på att vandra runt mot ett mål de inte själva vet vad det är, svamlandes psykotiskt för sig själva... en herointorsk går att resonera med så länge som han är frisk, en tjacktorsk går inte att föra en normal konversation med.. "vart är du påväg?" "bara runt hörnet, till den där platsen", men inte kommer de fram till något hörn eller någon plats... och såhär fortsätter det i 10 timmar till....

Bara för att tjacket inte är dyrt nog för att man måste jaga pengar hela tiden så betyder det inte att de spenderar sin tid vettigt... det hade inte gått att uppehålla ett tjackmissbruk ifall det vore lika dyrt som heroin, då man inte hade haft sinnesnärvaron att få någonting gjort, överhuvudtaget...

Citat:
Crackmissbruket ser fortfarande inte ut som kolamissbruket. Fortsätter du att tjata emot så får du en källa att argumentera emot.

Vad är det du inte förstår? Crack _ÄR_ kokain. Det är ett smeknamn för kokain i rökbar form, det är en primitivare form av kokain fribas. Ungefär som skillnaden mellan brunt och vitt heroin.

Att röka crack är att inta kokain genom att röka det istället för att snorta eller skjuta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
due to the dangers of using ether to produce pure freebase cocaine, cocaine producers began to omit the step of removing the freebase cocaine precipitate from the ammonia mixture. Typically, filtration processes are also omitted. The end result of this process is that the cut, in addition to the ammonium salt (NH4Cl), remains in the freebase cocaine after the mixture is evaporated. The “rock” that is thus formed also contains a small amount of water. Sodium bicarbonate (baking soda) is also preferred in preparing the freebase, for when commonly "cooked" the ratio is 50/50 to 40/60% cocaine/bicarbonate.

Citat:
Ursprungligen postat av Wikipedia
As the name implies, “freebase” is the base form of cocaine, as opposed to the salt form of cocaine hydrochloride. Whereas cocaine hydrochloride is extremely soluble in water, cocaine base is insoluble in water and is therefore not suitable for drinking, snorting or injecting. Whereas cocaine hydrochloride is not well-suited for smoking because the temperature at which it vaporizes is very high and close to the temperature at which it burns, cocaine base vaporizes at a much lower temperature, which makes it suitable for inhalation.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine

Fortsätter DU att tjata emot så råder jag dig till att komma med en källa som påvisar att crack är en egen substans vars effekter skiljer sig från kokainet.

Samtidigt så är det en fet skillnad mellan att snorta heroin och att skjuta det, på samma sätt som mellan att snorta och skjuta kokain...

Citat:
Jag har aldrig sagt att kola är en bra drog att torska på. Men hellre det än horse.

Har du nåt annat att komma med än "är det inte alls det!!" ?!

Som sagt, röker man kokain (vilket med fördel görs i kristalliserad form, dvs efter att man blandat det med bikarbonat och vatten och micrat det i 30 sek), så är det precis lika illa som att skjuta heroin. Att skjuta kokain är enligt vad jag har hört från folk som provat värre än att skjuta heroin, ska ge en mycket skönare rush.

Att snorta heroin är faktiskt inget speciellt i jämförelse, är som ett vanligt morfinrus...

Som sagt, du jämför stureplansnissarna med heroinmissbrukare... det är inte fair game..

Måste tydligen upprepa mig tio gånger för att få dig att inse... men du tycks ändå inte inse.

Kan du svara på detta; du kör en del kola själv eller hur? Är det därför du är så besatt av att övertyga dig själv om att det "inte är så dåligt"?

Du är bra jävla pubertal som fortsätter att referera till "stureplansfolket"... varför inte ta upp rockstjärnor också? Är även det en idealiserad skara... Lever stureplan upp till alla dina förväntningar? Är det mycket hårgele som flyger i luften? Är backslick en del av klädkoden eller frivilligt?
Senast redigerad av Gustavkuken 2008-05-24 kl. 16:22.
2008-05-25, 00:48
Bannlyst
Citat:
Samtidigt som en tjacktorsk spenderar hela sin vakna tid på att vandra runt mot ett mål de inte själva vet vad det är, svamlandes psykotiskt för sig själva... en herointorsk går att resonera med så länge som han är frisk, en tjacktorsk går inte att föra en normal konversation med.. "vart är du påväg?" "bara runt hörnet, till den där platsen", men inte kommer de fram till något hörn eller någon plats... och såhär fortsätter det i 10 timmar till
Snacka om en ovanlig syn på saken. Alla amfetaminister är långt ifrån såhär. Undra om inte detta var det mest korkade stycket i tråden.
Citat:
Bara för att tjacket inte är dyrt nog för att man måste jaga pengar hela tiden så betyder det inte att de spenderar sin tid vettigt... det hade inte gått att uppehålla ett tjackmissbruk ifall det vore lika dyrt som heroin, då man inte hade haft sinnesnärvaron att få någonting gjort, överhuvudtaget
Yeah yeah. Kan inte finnas nån som håller med om detta. Och som vanligt missas poängen. Det finns ingen tjackis som är lika utslagen, lika vidrigt falsk, lika äckligt hängiven drogen - som en riktig horsetorsk.

Citat:
Vad är det du inte förstår? Crack _ÄR_ kokain. Det är ett smeknamn för kokain i rökbar form, det är en primitivare form av kokain fribas. Ungefär som skillnaden mellan brunt och vitt heroin.

Att röka crack är att inta kokain genom att röka det istället för att snorta eller skjuta det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cocaine

Fortsätter DU att tjata emot så råder jag dig till att komma med en källa som påvisar att crack är en egen substans vars effekter skiljer sig från kokainet.
Har du nåt annat att komma med än "är det inte alls det!!" ?!
Klart jag har. Men jag hade hoppats att slippa det för att du skulle fatta till slut.

Nedan följer lite info som bevisar det jag sagt.

Citat:
Precis som är fallet med andra olagliga droger, förekommer kokainanvändning främst bland unga vuxna. Livstidsprevalensen är högst bland unga vuxna i åldersgruppen 15-34 år, även om antalet som använt drogen under de föregående tolv månaderna är något högre i gruppen 15-24 år. Kokain förefaller främst vara en drog som används av personer i tjugoårsåldern men jämfört med cannabis är kokainanvändning mindre förankrad bland yngre. Livstidsprevalensen i åldersgruppen 15-34 år varierar mellan 1 % och 10 % och de högsta nivåerna finns även i det här fallet i Spanien (8,9 %) och i Storbritannien (10,5 %). När det gäller användning de senaste tolv månaderna är andelen 0,2 % och 4,8 %. I Danmark, Irland, Italien och Nederländerna noteras andelar på omkring 2 %, medan Spanien och Storbritannien har en andel på över 4 % (Figur 6).Uppgifter från enkäter i skolorna visar mycket låg livstidsprevalens för användning av kokain. Siffrorna varierar från 0 % i Cypern, Finland och Sverige till 6 % i Spanien. Livstidsprevalensen för användning av crack-kokain ligger ändå lägre och varierar mellan 0 % och 3 % (Hibell et al., 2004).

Citat:
Mönstren för kokainanvändning ser mycket olika ut i olika användargrupper. I en nyare undersökning av flera städer sniffade majoriteten (95 %) av dem som definierades som socialt integrerade användare kokain. Bara en bråkdel av dem hade någonsin rökt eller injicerat drogen men kombinerad användning av cannabis och alkohol var mycket vanlig (Prinzleve et al., 2004). Bland användare i missbruksbehandling eller i socialt marginaliserade grupper, förekom injicering ofta och användning av crack var vanlig i Hamburg, London och Paris och i mindre utsträckning i Barcelona och Dublin. I den allmänna befolkningen i Europa förefaller användning av crack vara låg. Livstidsprevalensen för crackanvändning rapporterades exempelvis vara 0,5 % i Spanien (2003) och 0,8 % i Storbritannien (Chivite-Matthews et al., 2005).Livstidsprevalensen för crackanvändning i klubbmiljöer undersöktes i tre länder och befanns till och med vara lägre än heroinanvändning (Tjeckien 2 %, Storbritannien 13 % och Frankrike 21 %). Användning av crack i marginaliserade grupper eller bland opiatanvändare är emellertid en källa till oro i många städer. I en grupp om 94 sexarbetare som arbetar på gatorna i Amsterdam var livstidsprevalensen beträffande crack-kokain extremt hög och låg på 91 % (Korf, 2005, citerad i den holländska nationella rapporten).

Citat:
Totalt sett gäller merparten av efterfrågan på behandling för kokainmissbruk inte crack-kokain. Ungefär 80 % av nya kokainklienter använder kokainhydroklorid (pulverkokain), och under 20 % av dem använder crack-kokain. Missbrukare av crack-kokain kan emellertid utgöra en särskild utmaning för vården eftersom de tenderar att komma från mer marginaliserade grupper i samhället än användare av kokainpulver. En europeisk studie om kokainanvändning (pulver och crack-kokain) fann en koppling mellan användning av crack-kokain och sociala och psykiska problem

En nyligen genomförd studie av 585 kokain- och crack-klienter i Skottland fann att sannolikheten var större att användare av crack hade en längre historia av problematisk narkotikaanvändning och var mer inblandade i kriminella verksamheter (Neale and Robertson, 2004, citerad i Storbritanniens nationella rapport)

Citat:
Nya tillvägagångssätt när det gäller den mycket problematiska gruppen heroinanvändare som samtidigt missbrukar kokain och crack har som primärt behandlingsmål att minska skadeverkningarna och baseras på beteendeterapi i synnerhet villkorad styrning i kombination med underhållsprogram med metadon eller heroinstödd behandling (Schottenfeld et al., 2005; van den Brink, 2005; Poling et al., 2006)

Citat:
Ett resultat av de allvarliga hälsomässiga och sociala problem som är förenade med användning av crack-kokain är att det finns mer erfarenhet av utveckling av tjänster för denna grupp även om verksamheterna är begränsade till de relativt få städer i Europa som har ett betydande crack-kokain problem. I ett flertal städer har uppsökande program inriktats på användare av crack-kokain. Syftet är att försöka få kontakt med personer i en grupp som oftast betraktas som svår att arbeta med. Även om evidensbasen totalt sett fortfarande är relativt svag så tyder vissa studier på att fördelarna med uppsökande insatser kan öka. En studie av ett innovativt uppsökande behandlingsprogram i Rotterdam (Henskens, 2004, citerad i den holländska nationella rapporten) identifierade exempelvis faktorer som konstaterades vara viktiga för att behandla denna grupp klienter, som det ofta är svårt att förmå delta i konventionella narkotikaprogram.

Står du fast vid att kola och crack är samma sak?

Citat:
Kan du svara på detta; du kör en del kola själv eller hur? Är det därför du är så besatt av att övertyga dig själv om att det "inte är så dåligt"?
Har inte sagt att kola inte är dåligt i relation till sig själv, utan i jämförelse med heroin.
2008-05-25, 10:25
Bannlyst
Tycker inga av dina citat direkt styrker dina teorier, nästan tvärtom i vissa delar.Verkar som om du bara klippt ute lite referat för att visa att du läst nåt någonstans. Men jag tänker inte ta nån diskussion med dig, det gör andra så bra. Du verkar ju inte få så mycket medhåll precis. Sen tror jag de flesta som läst tråden förstår att du inte har nån koll, men även förstår hur illa funtad du är och inte ser nån mening med att lägga energi på att jiddra med dig. Ha en bra dag....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in