2008-05-21, 02:50
Bannlyst
Varför vill man ens stjäla saker som andra har använt
Citera
2008-05-21, 10:40
Medlem
Fox Mulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boven.oa
Varför vill man ens stjäla saker som andra har använt

dom är ju tvättade om ens inte helt nya som sagt.
Citera
2008-05-21, 10:54
Medlem
BobbyChengers avatar
handduk har jag fifflat ner och en såndär duschmössa som ligger i en liten låda. har dock aldrig använt den. ska nog göra det nåndag för att se hur det är. fanns massa grejer att fiffla ner på hilton i malmö. testa nångång
Citera
2008-05-21, 11:02
Bannlyst
testa att kasta ut sängen genom rutan eller något nästa gång

skämt å sido. min flickvän och jag hade med oss en förbannat stor väska när vi skulle till thailand och sovde på hotell sky city på arlanda. då snodde vi ett täcke, för jag tyckte det var så jävla skönt att sova under

saken var den att, när städerskan kom så öppnade hon ett rum där det fanns förbannat många täcken och kuddar. jag gick inte dit och tog ett täcke och la tillbaka det på min plats. så det syndes inte att jag hade tagit ett täcke.
nu är det 4 månader sen detta hände. ingen ha hört av sig.
Citera
2008-05-21, 11:02
Medlem
kentabarss avatar
Har man tagit grejer ur minibaren utan att säga till så kommer det en räkning hem sen. Jag vet inte hur det är om man snor för mycket saker, men det kan nog komma en räkning på det med.
Citera
2008-05-21, 11:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kentabars
Har man tagit grejer ur minibaren utan att säga till så kommer det en räkning hem sen. Jag vet inte hur det är om man snor för mycket saker, men det kan nog komma en räkning på det med.

minibaren har jag aldrig testat faktiskt. jag brukar vara laglig och betala för mig om jag tar något från minibaren.
Citera
2008-05-21, 11:10
Medlem
acuras avatar
Vissa minibarer har någon form utav sensorer så att så fort man lyfter på något så registreras ett köp även om man ställer tillbaks sakerna.
Citera
2008-05-21, 11:47
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acura
Vissa minibarer har någon form utav sensorer så att så fort man lyfter på något så registreras ett köp även om man ställer tillbaks sakerna.

Det var det dummaste jag har hört. Inte att DU är dum i hövvet, men att det skulle installeras nåt sånt. Får man inte vara nyfiken, va va va?
Jag skulle lätt lyfta på nån tjingtjongdrilla om jag var utomlands och inte visste vad det var, bara för att glo liksom. Ska man då behöva betala för't? Dyrt att vara nyfiken...
Citera
2008-05-21, 13:05
Medlem
techno_the_kings avatar
Har bara snott tvålar & duschschampo mest att ha det som souvenir
men det har alltid blivit så att man har använt det själv hemma sen

började min karriär med detta första gången som jag sov på ett hotell
dvs på hotell Diplomat i Stockholm har man betalat 2000kr för 1 natt så borde det vara en rättighet att få sno med sig shampot & tvålar hem..
Citera
2008-05-21, 13:09
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
Det var det dummaste jag har hört. Inte att DU är dum i hövvet, men att det skulle installeras nåt sånt. Får man inte vara nyfiken, va va va?
Jag skulle lätt lyfta på nån tjingtjongdrilla om jag var utomlands och inte visste vad det var, bara för att glo liksom. Ska man då behöva betala för't? Dyrt att vara nyfiken...

Det stämmer faktiskt. Pillade i minibaren på ett hotellrum i London och kollade sen min "räkning" på tv´n och såg då att jag hade utnyttjat nästan allt i minibaren. Gick ner till receptionen och förklarade och de drog då av allt men gav mig en tillsägelse.

På hotell där du betalt/lämnat ett kreditkort så kommer de i de flesta fall debitera upp saker man tagit på kortet.
Citera
2008-05-21, 14:20
Medlem
mexicolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paggan
Det stämmer faktiskt. Pillade i minibaren på ett hotellrum i London och kollade sen min "räkning" på tv´n och såg då att jag hade utnyttjat nästan allt i minibaren. Gick ner till receptionen och förklarade och de drog då av allt men gav mig en tillsägelse.

What?
Tillsägelse för vadå egentligen..?

"Fyyy dig, pilla på våra tjusiga miniburkar/flarror! Betala genast!"

De får väl för fan betala städerskorna lite till då, så att de kan torka bort dina och andras fingeravtryck om det är så jävla farligt.
Shit, jag önskar nästan att jag hamnar på ett sånt hotell nästa gång jag åker nånstans, så att jag får skälla ut dem.
Citera
2008-05-21, 16:05
Medlem
paggans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexicola
What?
Tillsägelse för vadå egentligen..?

"Fyyy dig, pilla på våra tjusiga miniburkar/flarror! Betala genast!"

De får väl för fan betala städerskorna lite till då, så att de kan torka bort dina och andras fingeravtryck om det är så jävla farligt.
Shit, jag önskar nästan att jag hamnar på ett sånt hotell nästa gång jag åker nånstans, så att jag får skälla ut dem.

Det stod en skylt att det var sensoraktiverat. Rörde du om i minibaren så registreras köpet precis som att du tagit en flaska. Jag uppmärksammade inte skylten och antar att det var därför de blev sura.

De vill väl inte att man använder kylskåpet till privata saker som jag tänkte göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in