2008-05-20, 22:34
Medlem
Flytande_argots avatar
Tog och skapade ett smurfkonto nyligen och aktiverade det med det där 30 kronors SMS:et. Ärligt talat skulle det ha kunnat vara 100 kronor.

Jag skapade ett smurfkonto eftersom jag ville posta lite bilder på en grej som en kompis skickat mig. Men det finns ju fortfarande lösa trådar som leder tillbaka till det här kontot. De är ju skitsamma. Men däremot så är ju själva bonustjänsten kopplad till någon sorts svensk tjänst, eller hur?
Så kan polisen rent teoretiskt spåra oss användare genom att få avlyssningstillstånd på dem som skyndar på sin användarkonfirmation via SMS?

Ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar???
Citera
2008-05-20, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Tog och skapade ett smurfkonto nyligen och aktiverade det med det där 30 kronors SMS:et. Ärligt talat skulle det ha kunnat vara 100 kronor.

Jag skapade ett smurfkonto eftersom jag ville posta lite bilder på en grej som en kompis skickat mig. Men det finns ju fortfarande lösa trådar som leder tillbaka till det här kontot. De är ju skitsamma. Men däremot så är ju själva bonustjänsten kopplad till någon sorts svensk tjänst, eller hur?
Så kan polisen rent teoretiskt spåra oss användare genom att få avlyssningstillstånd på dem som skyndar på sin användarkonfirmation via SMS?

Ja, jag hoppas ni förstår vad jag menar???

Dom kanske kan se att du har betalat för ett konto på FB, men det är nog allt med tanke på att dom inte har resten av infon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in