Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-20, 21:57
Bannlyst
jaha, man har precis tankat hem ett spel till sin dator, men givetvis så har datorer helt fuckade gener som gör att de aldrig funkar. Anyway spelet kräver att man ska mounta den, så ja laddade hem daemontools och försökte installera den o då ville den starta om datorn. Ja startade om o installationsprogrammet öppnades igen från början o precis som förra gången accepterade jag licensavtalet o då kom en ruta upp de stod nånting med SPTD o sen ville den starta om igen. O sen fortsätter de så. Jag har även laddat hem alcohol 120% och det är exakt likadant där.

Nån som vet lösningen på denna onda cirkeln?

Jag har vista btw.
Senast redigerad av Snusar´n 2008-05-20 kl. 22:42.
Citera
2008-05-21, 09:53
Medlem
Licorices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
jaha, man har precis tankat hem ett spel till sin dator, men givetvis så har datorer helt fuckade gener som gör att de aldrig funkar. Anyway spelet kräver att man ska mounta den, så ja laddade hem daemontools och försökte installera den o då ville den starta om datorn. Ja startade om o installationsprogrammet öppnades igen från början o precis som förra gången accepterade jag licensavtalet o då kom en ruta upp de stod nånting med SPTD o sen ville den starta om igen. O sen fortsätter de så. Jag har även laddat hem alcohol 120% och det är exakt likadant där.

Nån som vet lösningen på denna onda cirkeln?

Jag har vista btw.

Kör igång installationen igen och välj att avinstallera, starta om och kolla sen så att du verkligen har fått hem installationen för daemontools och inte bara installations filen för SPTD.. Råkande nämligen göra samma misstag själv igår..
Citera
2008-05-21, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Licorice
Kör igång installationen igen och välj att avinstallera, starta om och kolla sen så att du verkligen har fått hem installationen för daemontools och inte bara installations filen för SPTD.. Råkande nämligen göra samma misstag själv igår..
var kan man välja att avinstallera?
filen heter : daemon4123-lite.exe
Citera
2008-05-21, 15:40
Medlem
Licorices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusar´n
var kan man välja att avinstallera?
filen heter : daemon4123-lite.exe

Du har rätt fil iaf..
Jag fick upp det när jag körde igång installationen igen. Men det borde även finnas med under avinstallera program i kontrollpanelen.

Efter att jag hade avinstallerat och sen startat om datorn och sen körde igång installationen igen så gick den igenom för mig.. Får hoppas att det funkar för dig med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in