2008-05-20, 20:35
Medlem
_Jago_s avatar
Kan varken logga in på hotmail eller Windows Live Messenger. När jag går via hotmail.com kommer "sidan kan inte visas upp". På msn får jag meddelandet "Det går inte att logga in på Live Messenger just nu". Det meddelandet som kommer upp om man har fel tid inställt.

Kan möjligtvis ha att göra med att jag rensade lite bland processerna innan. Körde HiJackThis och scannade. Tog då "Fix checked" på alla. Kan det ha varit så att jag stängt ner någon process? Alla andra program fungerar utan problem, och jag kan logga in på diverse hemsidor (fb bl.a. )

Några tips?
Tack
Citera
2008-05-20, 21:42
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Kan varken logga in på hotmail eller Windows Live Messenger. När jag går via hotmail.com kommer "sidan kan inte visas upp". På msn får jag meddelandet "Det går inte att logga in på Live Messenger just nu". Det meddelandet som kommer upp om man har fel tid inställt.

Kan möjligtvis ha att göra med att jag rensade lite bland processerna innan. Körde HiJackThis och scannade. Tog då "Fix checked" på alla. Kan det ha varit så att jag stängt ner någon process? Alla andra program fungerar utan problem, och jag kan logga in på diverse hemsidor (fb bl.a. )

Några tips?
Tack

Det kan inte ha med någon process att göra om hotmail inte funkar, andra sidor funkar ju bra.
Har du provat köra MSN felsökningen?
har du provat starta om datorn?
Rensat tillfälliga internetfiler och cookies?
Provat olika webbläsare?
Citera
2008-05-20, 22:31
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Targenor
Det kan inte ha med någon process att göra om hotmail inte funkar, andra sidor funkar ju bra.
Har du provat köra MSN felsökningen?
har du provat starta om datorn?
Rensat tillfälliga internetfiler och cookies?
Provat olika webbläsare?

Testat felsökaren och den hittar ett problem vid nätverksportar.
Har testat med på IE och firefox, går ändå inte att logga in. I samma ögonblick som jag trycker "logga in" så kommer "sidan kan inte visas" upp. Har också startat om datorn, men det hjälper fortfarande inte.
Citera
2008-05-20, 22:42
Medlem
_Jago_s avatar
Har automatisk inloggning på flashback. Raderade nyligen cookiesen, och vips var utloggad från flashback och det hände samma sak när jag skulle logga in på flashback som det gjorde för hotmail. Alltså "sidan kan inte visas" när jag loggar in.

Som tur var hade jag lösenordet sparat i firefox. Vad kan detta bero på?

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in