2008-05-20, 17:55
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Jag fick höra talas om ett jobb som skulle finnas nattetid i Malmö hamn. Jobbet skulle tydligen gå ut på att köra bilar en färja. Detta jobbet ska tydligen vara heltid och bra betalt, har hört om löner på ca 23-28k/månad. Tydligen heter det CMP eller CME eller nåt.

Någon som känner till detta och kan berätta mer om det?
Citera
2008-05-20, 23:35
Medlem
BesserWissers avatar
Ingen som känner igen/till detta yrket?
Citera
2008-05-20, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Hej!

Jag fick höra talas om ett jobb som skulle finnas nattetid i Malmö hamn. Jobbet skulle tydligen gå ut på att köra bilar en färja. Detta jobbet ska tydligen vara heltid och bra betalt, har hört om löner på ca 23-28k/månad. Tydligen heter det CMP eller CME eller nåt.

Någon som känner till detta och kan berätta mer om det?
du menar antagligen köra bilar i en färja
Citera
2008-05-20, 23:46
Medlem
DunderKs avatar
"bilstuvare" heter det har jag för mig, om det hjälper något.
Citera
2008-05-20, 23:46
Medlem
Jüggernauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demetrio
du menar antagligen köra bilar i en färja

Köra bilar av en färja?
Citera
2008-05-20, 23:50
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jüggernaut
Köra bilar av en färja?
Ja. Alltså en färja kommer lastad med bilar som sedan ska köras av/iland och parkeras nånstans. Det är tydligen det som yrket går ut på. Tydligen ska det vara glassigt. Tyckte nån sa att det hette CMP eller CME eller någ liknande. Ingen som hört nåt om detta yrket?
Citera
2008-05-20, 23:52
Medlem
kungubos avatar
Har några bekanta som jobbat där, man tjänar som fan på det men det är obekväma arbetstider och mycket jobb verkar det som så det är ju inte så konstigt. Manpower har haft ute annons där dem sökt folk, jag sökte och blev erbjuden jobb men eftersom jag pluggar var jag tvungen att tacka nej hade blivit för mycket jobb utöver studierna.
Citera
2008-05-20, 23:55
Medlem
DunderKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
Ja. Alltså en färja kommer lastad med bilar som sedan ska köras av/iland och parkeras nånstans. Det är tydligen det som yrket går ut på. Tydligen ska det vara glassigt. Tyckte nån sa att det hette CMP eller CME eller någ liknande. Ingen som hört nåt om detta yrket?

Jag vet inte mycket, men kan dela med mig av det jag hört Dom tjänar riktigt bra pengar, har hört att dom jobbar mycket skift osv...mycket skumma tillägg. Hamnarbetarna är verkligen bortskämda, iaf i Göteborg. Jag har hört att det är väldigt svårt att få jobb i hamnen, långa köer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in