2008-05-20, 17:28
Medlem
Coolcittes avatar
Förra torsdagen när jag skulle knäppa på datorn så ville den knappt starta. Den pep högt i 5 sekunder och bildskärmen fick ingen kontakt med datorn. Jag öppnade och rengjorde allt från damm och liknande, men inget funkade. Jag ringde supporten och dom trodde att det kunde vara något fel på grafikkortet. Så idag lämnade jag in datorn på reparation. Nu vet jag inte hur dom löser felet men dom kanske gör en total återställning av hela systemet så min gamla profil försvinner med alla filer som jag hade där. I en mapp hade jag massvis med foton, bl a gamla semesterbilder som jag var helt säker på att jag hade kopierat över till min portabla disk. Det hade jag inte, och jag vill absolut inte att dom försvinner. Läste på datorreparatörens hemsida att dom ville ha 2000 kr för att plocka fram gamla filer efter en total återställning. Det vill jag ju inte betala, och jag undrar om jag inte kan göra det själv. Finns det några program eller dylikt som hjälper en att hitta förlorade filer?
Citera
2008-05-20, 17:40
Medlem
kimdah2002s avatar
Ring dom med en gång och säg till dom att inte göra en total återställning, risken är STOR att dom skriver över det utrymmet där bilderna ligger och då är det kört...
Citera
2008-05-20, 17:53
Medlem
Coolcittes avatar
Jag sade till dom när jag lämnade in datorn att jag skulle föredra att dom inte gjorde en total återställning, eftersom jag hade en del filer som jag ville ha kvar. Dom sade att dom skulle göra vad dom kunde, men att dom inte kunde lova något. Så jag vet inte hur det blir.
Citera
2008-05-20, 18:37
Medlem
kanulas avatar
Ofta tar rackarna den smidigaste utvägen, omformatering. Du har ju trots allt godkännt att de ominstallerar eftersom du inte sagt bestämt nej. Det är bara att hoppas på det bästa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in