2008-05-20, 15:51
Medlem
Detta skrev jag i en tråd som blev censurerad förut i Libertarian-forumet:

Citat:
Libertarianer = För censur

I en tråd på detta forum så frågades det "Hur många libertarianer tror ni att vi har i Sverige" ungefär. Då skrev jag ungefär:

"Ja du, förhoppningsvis så har vi jävligt få libertarianer i Sverige då Libertarianism är en pseudo-ideologi på samma sätt som att objektivism är en pseudo-filosofi anpassad för 15-åringar utan verklighetsförankring."

Sedan censurerades det helt och hållet. Jag får inte komma till tals alls! Jag trodde libertarianer, flashback och liknande dyrkade yttrandefriheten men nähä...

Vilken moderator ligger bakom detta? Khepera, vet du någonting om det här?

Nu fick jag ett PM från Khepera. Det var tydligen han som censurerade det. Khepera: du kan väl åtminstonde säga åt mig att hålla mig mer till ämnet om du tycker att jag var OT istället för att bara censurera helt och hållet?

Ursprungligen postat av 2_Thumbs_Up
Såvida det inte var staten som tog bort ditt inlägg så var det inte censur.
Var får ni alla era definitioner ifrån? Ayn Rand Lexicon?

Det är uppenbart att om det hade varit pro-libertarian så hade det inte censurerats. Jag tycker att Flashback bör värna mer om yttrandefriheten på forumet. Många håller säkert inte med mig men jag ville bara ha det sagt. Khepera sa att han inte bannar mig om jag skriver det här.

Jag fick en varning av Khepera innan alltså.

Citat:
Nu får du ge dig. I forumet diskuterar man sakfrågor. Vill man klaga på modereringen, då får man göra det i PM till mig eller Kivan. Men du svarade inte på mitt PM utan lade ut det i forumet istället, och klagar på cencur (trots att cencur är något som endast staten kan syssla med).

Det här blir en officiell varning.

Hoppas detta inte blir censurerat.
2008-05-20, 15:54
Bannlyst
Om detta är som du säger är det förjävligt, du har alltså helt klart och tydligt inte fått yttra dig om saken i fråga?

Var du lite offtopic då?
2008-05-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål
Var du lite offtopic då?
Enligt mig var jag inte särskilt offtopic. Om en libertarian hade skrivit nåt lika OT på skalan så hade det säkert inte blivit censurerat.
2008-05-20, 19:52
Medlem
Kheperas avatar
TS frågade om någon hade en aning om hur många libertarianer som finns i Sverige. Du svarade då: "Förhoppningsvis jävligt få. Libertarianism är en pseudo-ideologi (på samma sätt som att objektivism är en pseudo-filosofi) anpassad till 15-åringar utan verklighetsförankring." Jag betraktar det som ett sarkastiskt inlägg utan något diskussionsvärde, och tog bort det som trams.

Jag skrev då ett PM till dig om detta. Men det svarade du inte på. Istället lade du ut mitt PM i forumet i en helt ny tråd, och anklagde mig för "cencur". (Vilket du fortsätter att göra i din signatur just nu.) Jag raderade den nya tråden med motiveringen att svar på PM minsann skall skötas via PM, och att man inte diskuterar moderationsfrågor i politiska fora. Men det enda du ville göra var att klaga på min "cencur", vilket fick dig att skriva den här tråden.

Det kan vara ganska otacksamt att moderera ett forum, och det visste jag ju om redan innan jag blev mod. Men detta är bara barnsligt, och det hoppas jag att andra mods begriper.
2008-05-20, 20:29
Medlem
Legimitations avatar
Äcklig gubbe har varit med så länge att kännedom om regel 0.06 torde föreligga.

Citat:
0.06 Frågor om låsningar, borttagningar osv. diskuteras med moderator via PM

Frågor om eventuella låsningar, borttagningar osv. diskuteras med berörd moderator via PM. Detta för att hålla en så hög nivå som möjligt på forumet. Skulle PM-dialogen inte fungera med belåtenhet, så är du dock välkommen att diskutera frågan vidare i avdelningen "Flashback".

Inlägg som postas i avdelningen "Flashback" ska vara av intresse även för andra användare.
2008-05-20, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khepera
TS frågade om någon hade en aning om hur många libertarianer som finns i Sverige. Du svarade då: "Förhoppningsvis jävligt få. Libertarianism är en pseudo-ideologi (på samma sätt som att objektivism är en pseudo-filosofi) anpassad till 15-åringar utan verklighetsförankring." Jag betraktar det som ett sarkastiskt inlägg utan något diskussionsvärde, och tog bort det som trams.

Jag skrev då ett PM till dig om detta. Men det svarade du inte på. Istället lade du ut mitt PM i forumet i en helt ny tråd, och anklagde mig för "cencur". (Vilket du fortsätter att göra i din signatur just nu.) Jag raderade den nya tråden med motiveringen att svar på PM minsann skall skötas via PM, och att man inte diskuterar moderationsfrågor i politiska fora. Men det enda du ville göra var att klaga på min "cencur", vilket fick dig att skriva den här tråden.

Det kan vara ganska otacksamt att moderera ett forum, och det visste jag ju om redan innan jag blev mod. Men detta är bara barnsligt, och det hoppas jag att andra mods begriper.
Jag såg inte att du hade skrivit ett PM till mig direkt. Så det så. Kom med riktiga motargument förresten.

Khepera: Vad hade du gjort om någon hade skrivit typ "Förhoppningsvis jävligt många då objektivism är en sådan bra filosofi och libertarianism är en sådan bra ideologi."?
Senast redigerad av Äcklig gubbe 2008-05-20 kl. 22:58.
2008-05-20, 23:30
Medlem
Nakenchocks avatar
Herre gud, gnällfitta! Var och varannan här har väl varit med om att få något man skrivit borttaget. Vad är det att göra för stor grej av???? Hur många tror du startar en tråd och gnäller om det? Väx upp för h-vete!

Bitterfittor har vi gott om här som inte klarar av att få en tillsägelse. Ni kan bilda en klubb och diskutera hur synd det är om er för att ni fick ett inlägg borttaget eller en tråd kastad i papperskorgen
2008-05-20, 23:34
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glennis
Banna trollet bara!
Banning har det inte varit tal om. Jag önskar bara saklig diskussion från alla parter, oavsett vilka politiska ståndpunkter man håller. Att posta otrevligheter och en moderators PM i forumet är inte så sakligt, och det är helt i sin ordning att sådant tas bort.
2008-05-21, 00:17
Medlem
toMishs avatar
Om någon i cannabisforumet frågade hur många cannabisrökare det fanns i Sverige, och någon svarade
Citat:
Förhoppningsvis jävligt få. Cannabis är en pseudo-drog (på samma sätt som att tripprapporter är pseudo-litteratur) anpassad till 15-åringar utan verklighetsförankring.
skulle jag utan att blinka radera inlägget som off topic. Tycker du, Äcklig Gubbe, på allvar att det svaret är relevant för ämnet eller driver debatten framåt, när någon frågar hur många libertianer det finns i sverige?

Angående varningen, tror jag inte att Khepera menade en varning i "FB-bemärkelse", dvs en veckas avstängning (då enskilda mods inte har befogenheter att stänga av användare eller utdela såna varningar), eller ens en tillsägelse, utan menade mer "nu får du skärpa dig".

Om jag misstolkade det får Khepera gärna rätta mig.
2008-05-21, 00:19
Medlem
Kheperas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish
Om jag misstolkade det får Khepera gärna rätta mig.
Nej, du har naturligtvis helt rätt.
2008-05-21, 00:24
Medlem
El Zorros avatar
Läs sticky om hur du vill göra om du ska klaga.

*låst*

/mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in