• 1
  • 2
2008-05-22, 14:25
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjack chiraq
Ska återkomma om någon vecka och säga att oxascanden som jag fick tar för lång tid att verka, men grejen är att han skrev ut SSRI åt mig likväl.
Ska jag säga att jag kommer äta det jag fått utskrivet, fast jag behöver något ångestdämpande som verkar direkt och när jag besöker honom efter ca en månad så säger jag att SSRI:n inte fungerade alls och att jag helst vill skriva av det och bara behålla benson?

Jag åt mina SSRI i ett par dagar sen kraschade allt. Fick dubbel ångest, kunde knappt ta mig in till köket utan att gråta. Säg att du är rädd för biverkningarna och inte vill äta några jävla SSRI piller.
Citera
2008-05-22, 16:06
Medlem
RockyRambos avatar
Nej, alltså ni måste vara 100% på att ni vill ha pillren även om ni inte vill det. Snacka mer om SSRI pillren när ni är där än bensona, annars verkar det riktigt misstänkt. Glöm aldrig att om ni inte vill ha benso så får ni det, men om ni vill ha dem så får ni dem inte. Easy as that. It´s a fucked world.
Citera
2008-05-22, 16:50
Bannlyst
Beror nog mycket på läkaren.. Jag behövde bara säga till min doktor att jag kände mig nervös etc så fick jag alprazolam utskrivet.. Men har fått nobben av andra läkare senare i livet så det kan nog bero på viljan/oviljan att skriva ut medicin.. Dessutom har väl klimatet hårdnat när det gäller medicin överlag..
Citera
2008-05-22, 16:54
Medlem
tjack chiraqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Jag åt mina SSRI i ett par dagar sen kraschade allt. Fick dubbel ångest, kunde knappt ta mig in till köket utan att gråta. Säg att du är rädd för biverkningarna och inte vill äta några jävla SSRI piller.

Mjo, ska säga att ångesten har blivit värre sen jag började käka de där SSRI-pillrena och att jag fan inte tänker gå igenom samma skit igen (käkade ju citalopram förut), samt att oxascanden inte fungerar.

Då tycker jag iaf att han borde skriva ut något bättre t.ex. stess eller så? :/

EDIT: btw så har jag käkat i mig alla 25st 10mg oxascand på två dagar och det har fan inte gett någon effekt alls i princip, har fortfarande kvar ångestkänslan
Citera
2008-05-22, 19:50
Medlem
RockyRambos avatar
Jag vetifan asså, har dragit i mig mkt benso genom tiderna och ofta inte fått någon effekt alls. Idag slängde jag i mig 100 mg baklofen och har dragit ett par glas vodka och nu rockar livet ganska hårt. Wii
Citera
2008-05-22, 20:01
Medlem
KisseMjaos avatar
Shit, får du benso pga dom problemen så har du tur, jag har haft ångest depression och självmordstankar sen jag va kanske runt 10 (idag 21) men allt började redan på dagis pga föräldrarna men utvecklades sen till allt det där, och inte fan har jag fått nån jävla benso...

ätigt ssri preparat i 5 år, slutat för kanske ett år sen för det va skit.
Bott på hem i 4 år o inskriven på hem i 6 år, varit på psyk 2 gånger och jag har varigt självdestruktiv i kanske 9 år och har haft riktigt grov ångest så jag inte ens har kunnat ta mig upp ur sängen...jaja cry me a river jag vet...

Hmf.....
Senast redigerad av KisseMjao 2008-05-22 kl. 20:03.
Citera
2008-05-22, 20:04
Medlem
RockyRambos avatar
ALLT handlar om hur du framför dig själv. Jag har fått det utskrivet VARJE gäng av varje läkare jag varit hos, klart att vissa är jobbigare, men alla går om man säger RÄTT saker. Sen är jag 26, men jag fick utskrivet första gången när jag var 20. Jag brukade fixa frikort förr och sen köra ett rejs och kanske boka in mig hos 10 läkare på en dag och casha hem 10 recept, då har man en hel del.
Citera
2008-05-22, 21:36
Bannlyst
tror inte du ska säga att du ska ta livet av dig......
har hört att det är de e de sämsta du kan säga om du nu verkligen vill ha ut benso.

jag har fått ut keff benso, men, funkar inte....
försöker få ut riktig för det behövs verkligen... men dom vägrar...

allt beror ju liksom lite på vart du bor någonstans också....

lycka till, peeace
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in