2008-05-20, 12:42
Bannlyst
Ursäkta mitt spammande av nya trådar ...

Men nu är det så att i förra veckan någon gång så sluta min Ipod att få kontakt med iTunes. Förut när jag tryckte in den så stod det typ "Koppla ej ifrån" eller "Do not disconnect" på Ipodes display och nere i utforskaren så kunde man välja "Säker borttagning av maskinvara" och så det viktigaste - i iTunes så kom min Ipod upp och jag kunde behandla min musik.

Men nu, så kommer bara det upp en ruta där det står "Laddar" i min Ipod och datorn reagerar inte alls.

Kollade en annan tråd och där fick TS tips om att kolla någon slags "-hanterare". Som hanterade olika diskar (minns inte vad den heter exakt) men där fanns den inte heller.

Tips?
Citera
2008-05-20, 15:38
Medlem
Infinitums avatar
Använde iTunes innan också, var sjukt nöjd med programmet men efter några månader så ville iTunes inte synkronisera min musik. iTunes funkade helt enkelt inte längre. Så jag skaffade Winamp, sjukt mycket bättre!. Känns som om programmet inte tar nån CPU alls och det känns som om synkroniseringen går snabbare!. Det kan vara lite jobbigt att hantera Playlists i Winamp i början men jag tycker du ska tanka ner Winamp och prova om det funkar med den .
Citera
2008-05-20, 16:53
Bannlyst
Tack för tipset men Ipoden får fortfarande ingen kontakt.
Citera
2008-05-20, 16:54
Moderator
^Eazs avatar
Testat annan USB Port, annan dator osv. Utesluta att det är USB sladden det är fel på.
Citera
2008-05-20, 22:06
Medlem
borntokills avatar
får inte heller kontakt med min ipod, när jag först kopplade in den till datorn så började den att lysa, som när man sätter på den..men det stannade där. inget mer hände å jag får inte kontakt med en via datorn, inte via knapparna heller. finns det någonsett jag kan gå till väga eller ska jag terra närmsta återförsäljare imorgon?
Senast redigerad av borntokill 2008-05-20 kl. 22:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in