Sida borde inte få några mer pengar. Det verkar ju som om alla pengar som går dit går till konstiga saker. Ta de pengarna och lägg dem på behövande pensionärer och sjuka i Sverige.
...eller popcorn eller TV-spel. Biståndspengarna har gött korrupta byråkrater och politiker i skumma diktaturer i decennier, där de (både pengarna och mottagarna) har gjort irreparabel skada genom att hindra att rättsstat och sunda ekonomiska villkor vuxit fram.
Det är en del av Rörelsen...Socialdemokraterna, LO, SSU Palmecenter, ABF och så vidare, denna eviga cancersvulst på samhällskroppen. Hur många skattemiljarder som går till Rörelsen är det nog ingen som riktigt vet, min gissning är att det åtminstone handlar om 4-5 miljarder per år.
SIDA:s budgetanslag skall givetvis sänkas med en kvarts miljard
inför nästa verksamhetsår. Att slöseriet av skattemedel pågår i
hägn av landsförrädaren och invällaranstiftaren No #1 Palme gör
det hela om möjligt mer motbjudande.
SIDA:s budgetanslag skall givetvis sänkas med en kvarts miljard
inför nästa verksamhetsår. Att slöseriet av skattemedel pågår i
hägn av landsförrädaren och invällaranstiftaren No #1 Palme gör
det hela om möjligt mer motbjudande.
Den sista sovjetstaten förnekar sig inte.
Räcker inte.
SIDA måste läggas ner helt och Palmecentret måste ställas inför en opolitisk granskning som skall redovisas svenska folket.
Stölderna av skattemedel måste en gång för alla få ett slut.
Räcker inte.
SIDA måste läggas ner helt och Palmecentret måste ställas inför en opolitisk granskning som skall redovisas svenska folket. Stölderna av skattemedel måste en gång för alla få ett slut.
Visst. Men då blir det slakt av mycket mera än detta vidriga Palmetempel.
Visst. Men då blir det slakt av mycket mera än detta vidriga Palmetempel.
Ja slakta på ta nämnden för hemsläjd, alla kulturbidrag och alla annan skit som pengar bränns på från staten på samma gång. Staten ska syssla med dess kärnverksamhet och inget annat.
Där ser man. En organisation för att fylla sina egna fickor utan att behöva arbeta.
Fan, hade jag varit smartare skulle jag engagerat mig i SSU som ung med inriktning på bistånd. I så fall hade jag idag kunnat dra mig tillbaka, rik pch lycklig.
Det är stötande när man drar in på barnens skolluncher och en del pensionärer halvsvälter när man samtidigt vräker ut ofattbara miljarder på sinnessjuk flyktingpolitik (ok OT i denna tråd)och Palmecenter och Gud vet vad.
Man slår en del av befolkningen i ansiktet.
Det är verkligen illa.
Myglet måste stoppas annars kommer aldrig svenska folket någonsin ha någon som helst respekt för politiker.
Senast redigerad av rattelsnake 2008-05-20 kl. 19:52.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!