Citat:
Ursprungligen postat av E/G/O///INTE
Synd om dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Måste vara jobbigt!!!!!!!!!!!!
Tack och lov finns det då människor som har empati och förstått av vi kan hjälpa varandra...............du kan själv kanske stå utan en dag och då slår du dig kanske inte för bröstet och beklagar dig över att du får så mycket "brev" att du måste byta adress!!!!!!!!!
Jag har då tack och lov aldrig skrivit till dig MEN de som har gjort det har säkert sett dig som ett hopp få hjälp OCH då hjälper då jag om jag så får 1000 "brev"...........Så gör man om man bryr sig om andra!!!!!!!
(Ber om ursäkt ifall texten är något rörig och saknar korrekt kommatering, men jag orkar inte gå igenom den)
Vad du verkar ha problem att förstå, upplever jag när jag läser dina inlägg i dessa trådar, är att när man gång på gång drar igång trådar om en viss shop gräver sin egen grav utan att vilja förstå detta faktum. Det finns mängder med skäl till att inte outa en rörelse på detta vis, men det främsta skälet för dig som jag ser det är att du vill ha någonstans där du kan köpa mediciner för att egenmedicinera(rätta mig om jag har fel). Problemet blir dock när denna rörelse, vilken knappast är sanktionerad av de svenska myndigheterna direkt, får för mycket uppmärksamhet så drar de sig tillbaka då de riskerar en del genom att bedriva sin verksamhet. Ju fler t ex underåriga personer som uppmärksammar sidan, desto mer uppmärksammas detta av myndigheterna, troligast då polisens nätspaningsgrupp eller vad det kan heta, har då shopen någon som helst självbevarelsedrift så blir de således mer diskreta och försiktiga till vem och hur de säljer. Jag tycker det är anmärkningsvärt och konstigt att de inte redan helt lagt ner och startat om under annat namn och med en speciellt grönad kundkrets bara.
Outas deras mailadress hela tiden så är det ju självklart att de byter och möjligen förser redan existerande kunder med den för närvarande rätta adressen. SE har fungerat problemfritt i flera år, och det är först nu, när det blivit en för stor uppmärksamhet kring dem som de agerat och ändrat på mycket. För de som sedan länge varit kunder är det så vitt jag vet inga problem att beställa och få sina ordrar inom rimlig tid, även om leveranstiden ibland verkar ha ökat från 1-2 dagar upp till en vecka ibland numer.
Jag förstår inte logiken i att om man har för avsikt att finna en leverantör som kan tillgodose de behov man har istället för att försöka tyst och smidigt använda dem med ett ömsesidig diskret förfarande så börjar man posta tråd på tråd där man skriver ut adresser mm. Jag säger det igen, det är att gräva sin egen grav eller att måla in sig i ett hörn. Är man intresserad av att skaffa sig en varaktig källa så är det sista man gör att sprida den kunskap man besitter om den publikt då man genom detta direkt förstör sina eventuella chanser till att kunna handla där under en längre period. Om man som kund där går ut med information som kan leda t ex polisen till dem så skjuter man sig själv i foten då polisen genom de uppgifter som SE har, t ex kontouppgifter, kan ledas hem till en själv och så utsätter man sig därmed för risken att åtalas för narkotikabrott om det vill sig illa.
Det som jag ser som upprinnelsen till detta är att det härjade en scammer här på FB vilken skickade runt en lista på SE's sortiment för att sedan använda sig av mailadressen Selektiv Express, med hjälp av vilken han kom över varorna som de som använde mailen beställt och fick dem i egen ficka så att säga. Har man lite koll så reagerar man på att man får PM med erbjudande om att köpa varor. Ingen seriös shop vad jag vet marknasdsför sig på ett sådant oseriöst tillvägagångssätt. Det står även varningar klistrade i drog-forumen om att aldrig lita på erbjudanden man erhåller via PM(det fanns iaf sådana varningar förr och jag förutsätter att de fortfarande finns kvar).
Mitt råd till alla som envetet försöker mjölka någonting ur SE är att istället leta på ett apotekt inom EU och beställa därifrån. Själv har jag inte beställt från SE på flera månader då jag inte vill riskera att finnas med i deras eventuella register eller i några av bankens register över personer som gjort penningatransaktioner på de konton som de använder i fall dessa skulle hamna i lagens händer.
Om ni så småningom finner en källa som för er är användbar så skulle inte jag om jag var ni fortsätta att skapa trådar och publicera adresser samt kontaktinformation på öppna forum ifall jag ville fortsätta ha en pålitlig källa att vända mig till, men, det är som jag resonerar, å andra sidan har jag källor som täcker mina behov av att eventuellt köpa mediciner med, och de som väljer att publicera uppgifter gång på gång verkar inte ha det eller säger sig bli lurade hela tiden av någon anledning, en anledning som man kanske kan klura ut själv...
Man behöver faktiskt inte sprida all information man kanske besitter endast för att det är tillåtet enligt regelverket...
Och nej, jag svarar inte på PM-tiggeri ifall det gäller förfrågningar om saker som kan vara illegala.