2008-05-20, 00:29
Medlem
v1ll3s avatar
Jag har ftt ett problem med firefox, vet inte om det r rtt trd att skriva i men mod fr vl flytta p inlgget om det har hamnat fel.

Problemet uppstr nr jag ska ppna bilder, tillexempel om jag googlar p bilder och vill se en bild, s trycker jag ju frst p den fr att komma vidare till hemsidan fr bilden, och kan drefter trycka p bilden igen hgst uppe p sidan, fr att se hela bilden.

Nr jag gr detta s brjar firefox att ladda bilden samtidigt som den stoppar laddningen. Firefox startar drefter direkt nedladdningen igen, bara fr att n en gng stoppa.

I statusfltet (lngst ner i vnstra hrnet) kan jag bara se hur det blinkar extremt fort mellan "stoppar" och "laddar <URL>"

Det uppkom hromdagen fr frsta gngen och hller i sig sen dess. Extremt irriterande r det!

Den enda frndring jag kan pminna mig ha gjort r installerat skype, men det ska vl inte pverka firefox?
Citera
2008-05-20, 00:50
Medlem
Hejsan1s avatar
Testat att helt enkelt installera om Firefox? Se bara till att spara instllningar/bokmrken frst vet inte om dom tas bort vid installation..
Citera
2008-05-20, 01:41
Medlem
Jag vet inte hur Skype pverkar Firefox men det installerar faktist en Plug-in till firefox, hur r det fr vrigt med ''AddOns'' till firefox. Mjligtvis installerat en hel bunt och dom kanske krockar med varann? Annars s kan det vara ngot med din internet anslutning eller mjligtvis din router som har en eldsprutande drake inuti sig. Vem vet.
Citera
2008-05-20, 12:59
Medlem
v1ll3s avatar
Jag kan iofs installera om firefox, eller prova att ta bort skype... ska prova ^^

Jag r nstan 100 p att problemet ligger hos firefox just, fr allting fungerar fint med internet explorer :/

____________-

edit:
Nu fungerar saker och ting igen. Gjorde en rejl rensning av alla plugins
Senast redigerad av v1ll3 2008-05-20 kl. 13:15.
Citera
2008-05-20, 17:04
Medlem
Testa att skapa en ny profil i firefox. Dina gamla instllningar kommer att sparas p din nuvarande profil, s att du kan g tillbaka till den om det inte lser problemet. Ett bttre stt n att installera om hela skiten eftersom du slipper backuppa dina instllningar.

Fr att skapa ny/ndra profil kr firefox.exe -P
Citera
2008-05-20, 23:00
Medlem
v1ll3s avatar
min bror fick exakt samma problem och det avlstes genom att avsinstallera skype pluginet till firefox.

Allts, om ni fr samma problem och har skype pluginet till firefox, avinstallera det. bara pluginet allts ^^
Citera
2008-05-28, 23:24
Medlem
DDKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v1ll3
min bror fick exakt samma problem och det avlstes genom att avsinstallera skype pluginet till firefox.

Allts, om ni fr samma problem och har skype pluginet till firefox, avinstallera det. bara pluginet allts ^^

Installerade Skype och det fuckade mycket riktigt upp Firefox. Kan inte se ngra bilder alls p de vanliga sajterna (tinypic, skalman mfl) med Firefox medan IE funkar helt ok.

Kan nn vnlig sjl bertta var man hittar Skype pluginet? Har kollat i programfilerna fr bde Firefox & Skype men hittar inget jag skert kan identifiera.

EDIT: NM, hittade det under "Tillgg". r inte van vid Firefox p svenska.
Senast redigerad av DDK 2008-05-28 kl. 23:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in