2008-05-19, 21:54
Medlem
Santadunks avatar
Såg nya chips från Estrella idag, helt blågula påsar och med landslagsspelare i kartongerna som de låg i. Alltså speciella chips inför fotbolls-EM som snart börjar.
Smakerna verkade vara väldigt typiskt svenska. En chipssort med smak av "vårlök" och de måste nog vara den konstigaste smaken jag har sett på chips någonsin. Hur smakar en vårlök, och hur smakar den som chips?

Andra smaken var såna där ringar som smakade dill och och någonting mer, kommer inte ihåg vad men det var något man brukar ha på midsommar. Alltså mycket svenska smaker, i blågula färger och Limited edition, förmodligen då över fotbolls EM.

Någon som smakat? Vad tycker ni? Något man kan köra under Sveriges matcher i fotbolls EM?
Citera
2008-05-19, 23:21
Medlem
Jag är inte imponerad alls kan jag säga, bara smakat på chipsen dock. Ingen hit, i längden påminner de för mycket om sourcreme & onion.
Citera
2008-05-20, 00:27
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ykkmeister
Jag är inte imponerad alls kan jag säga, bara smakat på chipsen dock. Ingen hit, i längden påminner de för mycket om sourcreme & onion.

Trist men väntat, vårlök är nog den sämsta chipssmaken jag hört talas om.
Men håll med om att påsarna är fina? Perfekta inför EM i sommar. Får hoppas att de där ringarna smakar bättre
Citera
2008-05-20, 00:51
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Trist men väntat, vårlök är nog den sämsta chipssmaken jag hört talas om.
Men håll med om att påsarna är fina? Perfekta inför EM i sommar. Får hoppas att de där ringarna smakar bättre
Inte då! Förut hade estrella en sort som hette spring onion & cheese, det var bannimig mina favoriter! Om de här vårlök-chipsen smakar i närheten så blir ju ingen gladare än mig!
Citera
2008-05-20, 08:34
Medlem
balzams avatar
Det var tamefan länge sen jag åt chips och dipp... Men dessa lät intressanta, jag älskar chips och öl till spännande fotbollsmatcher.
Citera
2008-05-20, 10:00
Medlem
Har testat båda sorterna förca 2 veckor sen. Båda får godkänt. Tyckte bäst om majsringarna med dill och gräddfil (den blå påsen). Det var en ny smak, sourcream brukar ju oftast kombineras med lök. Vårlökschipsen smakar ungefär som vanliga lökchips. För er som inte vet vad vårlök är kan jag tala om att de ser ut som pyttesmå purjolökar och används ofta rå i sallader, den har en mild smak.
Citera
2008-05-20, 11:49
Medlem
Disgustipateds avatar
Jag satt och funderade lite på om Estrella har gjort en översättningsmiss. Är det inte så att vårlökschipsen egentligen är Spring onion chips? Vad jag vet så heter spring onion salladslök på svenska, medan vårlök är en helt annan lök. Fast det kanske är "rätt" vårlök i chipsen?

Shit vad mycket lökar det blev, hoppas ni fattar min poäng...
Citera
2008-05-20, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disgustipated
Jag satt och funderade lite på om Estrella har gjort en översättningsmiss. Är det inte så att vårlökschipsen egentligen är Spring onion chips? Vad jag vet så heter spring onion salladslök på svenska, medan vårlök är en helt annan lök. Fast det kanske är "rätt" vårlök i chipsen?

Shit vad mycket lökar det blev, hoppas ni fattar min poäng...
Skulle tro att de egentligen menar salladslök, som ofta felaktigt kallas vårlök.Den "riktiga" vårlöken är en flerårig ört som blommar på våren, och knappast används i matlagning. http://linnaeus.nrm.se/flora/mono/li...a/gagelut.html
Citera
2008-05-21, 02:50
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmn
Har testat båda sorterna förca 2 veckor sen. Båda får godkänt. Tyckte bäst om majsringarna med dill och gräddfil (den blå påsen).

Gräddfil och dill låter ju verkligen som typiskt svenska smaker, lite extra roligt. Ska köpa chipsen imorgon och prova dem. Heja Sverige chipsen kan nog bli en storsäljare i sommar, tycker de kommer fler o fler säsongsbaserade chipssorter, som tex. Tra-la-la chipsen som va under Melodifestivalen. Fast de va ju inget goda.
Citera
2008-05-23, 15:14
Medlem
Santadunks avatar
Testade vårlöken nu och tycker den va okej. Passar som "Limited Edition" man tröttnar nog ganska snabbt på smaken. Smakar lätt av lök, fast endå god. Passar nog bra till ljust lageröl under EM matcherna. Sen är påsarna som sagt jävligt snygga, bra jobbat av Estrella där
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in