Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-19, 21:48
Medlem
Raketsnors avatar
Det är så att på söndag bryter det årliga kvartersvattenkriget ut och jag har satt mig själv som artilleri. Dock så har jag ett litet problem...jag har ingen pjäs.

Tanken var att använda Wild Sling Giant som teknikmagasinet säljer, oturligt nog har dom slut i hela Sverige just på den varan och ingen beräknas komma in på 2-3 veckor.

Därför måste jag nu fort som fan konstruera en liten pjäs som är kraftig nog att skjuta en normalstor vattenballong c:a 100 meter.

Har konstaterat att "slangbella" är det vettigaste alternativet, och att möjliga kandidater är cykel-innerslang och sådana där långa band som man fäster i dörren för att kunna "träna" hemma som är grymt starka och elastiska.

Hade även planer på en sorts mortar med avloppsrör, dock så skrotade jag den ideén.
Så nu jag vända mig till er och vill höra om tips,ideér,produkter, med mera..
Citera
2008-05-19, 23:45
Medlem
Nänujävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raketsnor
det årliga kvartersvattenkriget
När ni krigat klart; brukar era mammor följa er till glassbilen då? Eller får ni gå själva dit? Jag är uppriktigt nyfiken.
Citera
2008-05-19, 23:48
Medlem
IllWills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
När ni krigat klart; brukar era mammor följa er till glassbilen då? Eller får ni gå själva dit? Jag är uppriktigt nyfiken.

HAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHA!!!!!111

Citera
2008-05-19, 23:57
Medlem
abbe101s avatar
bygg en liten trebuchet eller liten katapult
Citera
2008-05-20, 02:55
Bannlyst
bäställ express från hobbex.se om dom har dom hemma!
Citera
2008-05-20, 03:11
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nänujävlar
Nej, sa roligt ska man givetvis inte ha. Det ar battre att vaxa upp sa man kan sitta och dricka bars framfor Tipsextra.
Citera
2008-05-20, 09:29
Medlem
Raketsnors avatar
Hemglassbilen kommer tyvärr inte till oss på söndagar så vi får antingen snällt och vänligt vänta eller så får vi gå ner och köpa Gb-glass...
Citera
2008-05-20, 09:36
Medlem
cannabe²s avatar
Ärlig talat så tror jag handkraft är bäst. Ställ dig på en balkong och kasta ballongerna istället.

Ingen backfire, ingen ladd-tid och framför allt, såvida du inte tillhör den skaran som använder det platta brännbollsträt, så kan du kanske träffa vad du siktar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in