2008-05-19, 21:41
Bannlyst
Allting började med att jag bytte ljudkort till Creative Xtreme Fidelity X-Fi, efter jag gjorde det här så får jag endast ut ljud ur 2 högtalare (höger fram och vänster bak) plus baslådan som fungerar som den ska, jag har rotat i hela kontrollpanelen och jag hittar inte dit där jag ställer om från 2.1 till 5.1, andra saker jag har gjort är att gått in i enhetshanteraren utan framgång samt så har jag ringt kundservice och givetvis så har de inte den blekaste fan. Någon som varit med om liknande? Kan tillägas att jag hade normalt 5.1 ljud innan jag bytte ljudkort.

edit: har de senaste drivrutinerna dessutom
Senast redigerad av Fredligh 2008-05-19 kl. 21:57.
Citera
2008-05-19, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredligh
Allting började med att jag bytte ljudkort till Creative Xtreme Fidelity X-Fi, efter jag gjorde det här så får jag endast ut ljud ur 2 högtalare (höger fram och vänster bak) plus baslådan som fungerar som den ska, jag har rotat i hela kontrollpanelen och jag hittar inte dit där jag ställer om från 2.1 till 5.1, andra saker jag har gjort är att gått in i enhetshanteraren utan framgång samt så har jag ringt kundservice och givetvis så har de inte den blekaste fan. Någon som varit med om liknande? Kan tillägas att jag hade normalt 5.1 ljud innan jag bytte ljudkort.

edit: har de senaste drivrutinerna dessutom

Du har nog kopplat in sladdarna fel i burken annars ska man väl få med ett program med ljudkortet där man ställer in högtalarna.
Citera
2008-05-20, 12:53
Bannlyst
Har nu testat att kombinera sladdarna till uttagen, har testat alla olika kombinationer och det blir antingen höger fram och vänster bak eller vänster fram och höger bak
Citera
2008-05-20, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredligh
Har nu testat att kombinera sladdarna till uttagen, har testat alla olika kombinationer och det blir antingen höger fram och vänster bak eller vänster fram och höger bak

Så brukar det bli när man har ett dåligt ljudkort men eftersom du hade köpt ett nytt är det inte därför, dessutom skulle det klara 7.1 om jag inte har fel.
Kör du med en "extern" förstärkare eller vad har du för ljudsystem?
Citera
2008-05-20, 15:03
Medlem
Supranoos avatar
Gå in i creative audio console och ändra till 5.1, och gör alla andra inställningar.
Citera
2008-05-20, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Supranoo
Gå in i creative audio console och ändra till 5.1, och gör alla andra inställningar.
Går in där men tyvärr så står det 2.1 speakers och går inte att ändra på , har ett Logitech X-530 5.1
Senast redigerad av Fredligh 2008-05-20 kl. 16:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in