2012-10-13, 20:32
Medlem
Nermans avatar
Tjenare
Jag och några kompisar bildade precis ett korplag i fotboll.
jag undrar dock var man kan änmäla sig. Har googlat men hittar inte... det är Göteborg det rör sig om

Ha d gött
Citera
2012-10-16, 07:16
Medlem
han solos avatar
http://www5.idrottonline.se/Korpfore...Korpen/Medlem/

Skulle jag tro.

Korpen är det bästa som finns. Har lirat i ca 6 år med samma kompisgäng ovh vi har kommit först i stort sett varje år. Tills vi kom till Div 1 förr året, nu klarade vi oss precis kvar i Div 2 genom att krossa serieledarna med 5-1. Den glädjen är inte likt något annat. Att tillsammans med sina vänner utföra (små) stordåd... Helt fantastiskt
Citera
2012-10-16, 14:37
Medlem
childrenofboredoms avatar
Är det någon i korpen som någonsin åkt dit för att inte betalat "medlemsavgiften" till korpen? Tror aldrig jag har hört talas om detta och har lirat i ett antal år utan att betala.
Citera
2013-02-15, 05:57
Medlem
Hej korpenlirare, har hamnat i ett litet dilemma och undrar hur ni hade gjort.

Jag är med i ett korpenlag och har varit så under en tid. Länge körde vi modellen att de som var med och tränade fick spela. Kändes rimligt.

Nyligen fick ledaren den fina idén att bilda ett "råd" bestående av tre andra spelare, varav två varit med i laget kortare än jag och andra, som på fullt allvar ska sitta tillsammans och peta spelare till matcher. Inte baserat på träningsfrekvens eller så, utan baserat på hur bra man är.

Jag har inga problem med att ledaren gör vad han vill med sitt eget lag, eller att det finns bättre spelare än jag, men det känns skumt att stora delar av ett korpenlag (varav två är relativa nytillskott) ska officiellt stå över de andra.

Jag funderar på att gå ur laget p.g.a. detta. Överreagerar jag, eller hur hade ni gjort?
Citera
2013-02-15, 06:26
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akesson4life
Hej korpenlirare, har hamnat i ett litet dilemma och undrar hur ni hade gjort.

Jag är med i ett korpenlag och har varit så under en tid. Länge körde vi modellen att de som var med och tränade fick spela. Kändes rimligt.

Nyligen fick ledaren den fina idén att bilda ett "råd" bestående av tre andra spelare, varav två varit med i laget kortare än jag och andra, som på fullt allvar ska sitta tillsammans och peta spelare till matcher. Inte baserat på träningsfrekvens eller så, utan baserat på hur bra man är.

Jag har inga problem med att ledaren gör vad han vill med sitt eget lag, eller att det finns bättre spelare än jag, men det känns skumt att stora delar av ett korpenlag (varav två är relativa nytillskott) ska officiellt stå över de andra.

Jag funderar på att gå ur laget p.g.a. detta. Överreagerar jag, eller hur hade ni gjort?

Vart spelar du? Jag har aldrig hört talas om ett korplag som kör träningar

Personligen skulle jag lägga benen på ryggen och kuta i 360 km/h från det laget, men andra tycker uppenbarligen att det är en bra idé. Är väl upp till var och en, jag tycker inte du överreagerar.
Citera
2013-02-15, 06:31
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superkid
Förstår mig inte på grejjen att lira korpen, fattar inte vad som är det roliga i det. Vill man spela oseriöst spelar man div 7, och inte korpen. Kan förstå äldre personer som inte är lika starka fysiskt men upp till 25 års åldern kan man väl inte på fullt allvar tänka sig spela korpen?

Mitt lokala division 7-lag har två träningar i veckan med start i januari och sen hela säsongen, man måste vara nykter varenda lördag för det är matchjävlar på söndagar, det är även extremt dyrt så man måste ställa upp på massa jobb flera gånger per säsong och stå vakt på skidtävlingar och dylikt skit. I korpen betalar man ett par hundra och så får man lira. "Träningarna" består av 10 minuter uppvärmning innan match med tillhörande rökpauser.

EDIT: Tror anmälningsavgiften och licenser ligger bra mycket högre än 10 000. Sen ska man betala domare, tröjor, resor, eventuell planhyra mm. Totalt en bra bit över 50 000 vet jag iaf. Tror korpen här kostar 3000 delat på 10 eller hur många man nu är (du lär ju skrapa ihop minst 20 pers om du ska spela i sjuan, inte så jävla lätt). Tänk, superkid. Tänk.
Senast redigerad av von_S 2013-02-15 kl. 06:36.
Citera
2013-02-15, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Vart spelar du? Jag har aldrig hört talas om ett korplag som kör träningar

Personligen skulle jag lägga benen på ryggen och kuta i 360 km/h från det laget, men andra tycker uppenbarligen att det är en bra idé. Är väl upp till var och en, jag tycker inte du överreagerar.

Lägre divisionerna i Göteborg. Laget tränar hyfsat ofta men är inte särskilt bra för det

Tack för din input.
Citera
2013-02-15, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av han solo
http://www5.idrottonline.se/Korpfore...Korpen/Medlem/

Skulle jag tro.

Korpen är det bästa som finns. Har lirat i ca 6 år med samma kompisgäng ovh vi har kommit först i stort sett varje år. Tills vi kom till Div 1 förr året, nu klarade vi oss precis kvar i Div 2 genom att krossa serieledarna med 5-1. Den glädjen är inte likt något annat. Att tillsammans med sina vänner utföra (små) stordåd... Helt fantastiskt

Ni gör uppenbarligen fel. Meningen med korpen är att man skall få så in åt helvete mycket smisk.
Citera
2013-02-15, 12:06
Medlem
han solos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiv3r
Ni gör uppenbarligen fel. Meningen med korpen är att man skall få så in åt helvete mycket smisk.

Händer givetvis ibland, i enstaka matcher. Är ingen rolig känsla men antagligen bra för lagandan i långa loppet.
Citera
2013-03-19, 17:09
Medlem
Tjena
Jag å en polare vill spela korp, men får inte ihop tillräckligt med folk till ett lag.

Nån som behöver två män i dåligt skick?

25 o 26 år, boendes i Stockholm(västerort).

Alla tips om vart man ev. kan vända sig är välkomna!
Citera
2013-03-22, 21:27
Medlem
Britpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av An1malMother
Tjena
Jag å en polare vill spela korp, men får inte ihop tillräckligt med folk till ett lag.

Nån som behöver två män i dåligt skick?

25 o 26 år, boendes i Stockholm(västerort).

Alla tips om vart man ev. kan vända sig är välkomna!

Om ni vet vart dom brukar spela korpmatcher så är det (iaf där jag bor) bara att gå dit och fråga runt. Jag hade ett lag med mina kompisar som jag spelade med, men det var inga konstigheter om man spelade tre matcher i rad en kväll för att dom andra var kort om folk hahaa
Citera
2013-04-10, 20:24
Medlem
Hejsan, håller på att anmäla mitt lag. Om någon tänker om och inte vill medan fakturan(anmälningsavgift) skickas så kan man välja att inte betala den då och inte vara med i Korpen eller är jag bunden då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in