Citat:
Ursprungligen postat av superkid
Förstår mig inte på grejjen att lira korpen, fattar inte vad som är det roliga i det. Vill man spela oseriöst spelar man div 7, och inte korpen. Kan förstå äldre personer som inte är lika starka fysiskt men upp till 25 års åldern kan man väl inte på fullt allvar tänka sig spela korpen?
Mitt lokala division 7-lag har två träningar i veckan med start i januari och sen hela säsongen, man måste vara nykter varenda lördag för det är matchjävlar på söndagar, det är även extremt dyrt så man måste ställa upp på massa jobb flera gånger per säsong och stå vakt på skidtävlingar och dylikt skit. I korpen betalar man ett par hundra och så får man lira. "Träningarna" består av 10 minuter uppvärmning innan match med tillhörande rökpauser.
EDIT: Tror anmälningsavgiften och licenser ligger bra mycket högre än 10 000. Sen ska man betala domare, tröjor, resor, eventuell planhyra mm. Totalt en bra bit över 50 000 vet jag iaf. Tror korpen här kostar 3000 delat på 10 eller hur många man nu är (du lär ju skrapa ihop minst 20 pers om du ska spela i sjuan, inte så jävla lätt). Tänk, superkid. Tänk.