Skulle villja ha tips på hur jag tar bort en trojan som ligger i C:\windows\system32\svchost. virusprogramet som är F-Secure kallar den för "Backdoor.Rbot.gen, Backdoor.Win32.Rbot.gen" eller "Backdoor.RBot, Backdoor.Win32.RBot, W32/RBot-A" När jag trycker att virusskydet ska tabort går det inte och när jag försöker manult kommer följande texst:
"Det går inte ta bort svchost.. Åtkomst nekad.
Kontrollera att disken inte är full eller
skrivskyddad och att filen inte används."
så ser det ut om jag trycker tabort. när jag går in i aktivitetshanteraren har jag 8 st svchost.exe. så hur tycker ni att ja bäst ska ta bort den?
Skulle villja ha tips på hur jag tar bort en trojan som ligger i C:\windows\system32\svchost. virusprogramet som är F-Secure kallar den för "Backdoor.Rbot.gen, Backdoor.Win32.Rbot.gen" eller "Backdoor.RBot, Backdoor.Win32.RBot, W32/RBot-A" När jag trycker att virusskydet ska tabort går det inte och när jag försöker manult kommer följande texst:
"Det går inte ta bort svchost.. Åtkomst nekad.
Kontrollera att disken inte är full eller
skrivskyddad och att filen inte används."
så ser det ut om jag trycker tabort. när jag går in i aktivitetshanteraren har jag 8 st svchost.exe. så hur tycker ni att ja bäst ska ta bort den?
innan du tar bort den. kan du inte packa den med winrar eller nått o lägga upp på rapidshare. vill kolla vart den ansluter =)
[edit] du kanske ska lägga password på filen så ingen får in den ofrivilligt
S t r i n g F i l e I n f o D 0 4 0 9 0 4 B 0 0 C o m p a n y N a m e P r i v a t e 0 P r o d u c t N a m e S e r v e r ,
F i l e V e r s i o n 1 . 0 0 0
P r o d u c t V e r s i o n 1 . 0 0 0 I n t e r n a l N a m e S e r v e r @ O r i g i n a l F i l e n a m e S e r v e r . e
står i slutet av txt filen C o m p a n y N a m e och P r o d u c t N a m e låter ju kul..