Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-05-19, 19:20
Medlem
Min dator går knappt att arbeta med längre. Den bara laggar hela tiden, ev.vis när jag ska öppna en mapp. Tittar jag i aktivitetshanteraren står det: "Status: Svarar inte" Det kan gälla olika aktiviteter, alltså exvis som att öppna en vanlig mapp. Jag har scannat efter virus etc men inget hjälper. Vad kan det bero på?
Citera
2008-05-19, 21:47
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael123
Min dator går knappt att arbeta med längre. Den bara laggar hela tiden, ev.vis när jag ska öppna en mapp. Tittar jag i aktivitetshanteraren står det: "Status: Svarar inte" Det kan gälla olika aktiviteter, alltså exvis som att öppna en vanlig mapp. Jag har scannat efter virus etc men inget hjälper. Vad kan det bero på?

När händer detta?
När datorn är nystartad?
När den varit på i flera dagar?
När du är på aktivitestshanteraren, klicka då på fliken prestanda och kolla CPU användade och Växlingsfilens storlek.
Sker detta med alla mappar/program eller bara vissa?
Sker det alltid eller är det bara ibland?
Citera
2008-05-23, 14:26
Medlem
Det kan ske med alla mappar, på såväl min interna som min externa hårddisk. Jag undrar om det finns något bra felsökningsprogram man kan ladda ner och köra, som gör en grundlig genomgång av datorn.
Citera
2009-02-09, 03:27
Medlem
Ajjes avatar
Jag undrar detsamma, min dator har också börjat med "Svarar inte".

Det går inte att titta film heller då videospelaren fryser efter x antal minuter. Detta gäller alla filmer och mediaspelare hittils, filmer som fungerar på dvd och andras datorer.
Datorn går att använda som normalt även fast det fryser. Har även fått 2 BSOD ganska tätt inpå varandra.

Har testat Vlc, WMP, CCCP med allt vad det nu var.

Hjälp snälla, jag blir skogstokig!

Kör Vista utan SP1 om det är till någon hjälp.
Citera
2009-12-04, 22:27
Medlem
Testa att köra slow pc-fighter
Citera
2009-12-05, 06:40
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera