2008-05-19, 18:45
Bannlyst
jag har käkat benso i många år med uppehåll nåt halvår i bland. Nu i fredags åt jag 90 mg stesolid och 25 mg imovane, och 180 mg kodein, på lördagen 100mg imovane och 300mg kodein och 20 mg stesolid. Söndag 20mg imovane 150 mg kodein och 70 mg stesolid och 40 cl vodka. Minns fanemej inget från lördag ända till sön em. Var på psykakuten och medicinakuten ingen förgiftning eller inläggning eller nån som helst stöd bara att gå hem sa farbror doktorn. minns som i dimma hur jag ringde div släktingar och vänner och skulle cykla till en känd adress i rinkeby, hamnade på söder !!!! en vänlig konstapel skussade mig hem utan vidare påföljd fantastiskt nog.

Har nu 45 tior stess kvar och ska spola ner skiten, är så jävla trött på detta, finns det inget liv utan droger, börjar tvivla på det, allt är så jävla trist och meningslöst, jaha det var det livet och så ner i kistan. Hatar den ev gud som skapat detta helvete. Vi som fastnat i skiten knark, alk, benso osv hur fan ska man orka leva vidare ? Fattar inte hur ni gör som klarar det utan att uppleva livet utan droger som meningsfullt ? våra hjärnor enligt nya rön har ju förändrats konstant och oåterkalleligt så vi kan aldrig bli lyckliga av att njuta av det som svensson blir höga på. Ska jag spola ner skiten eller fortsätta tills döden skiljer oss åt tabletterna och jag. ? Obs !!! jag är INTE intresserad av att ge bort skiten..
Citera
2008-05-19, 18:55
Medlem
sökarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basket22
jag har käkat benso...

Min första spontana tanke är ju att du ska spola ner skiten.. Men jag har samtidigt inte heller varit beroende av opiater på detta sätt. Det finns vård för sånna här situationer, antar jag. Man kan väl räkna med att det tar lika många år att bli kvitt något begär som åren du ätit det? Eller är jag helt ute och cyklar?

Som sagt, spola ner skiten, du lever i ett större helvete om du ständigt måste trycka tabbletter för att göra dig lycklig..
Citera
2008-05-19, 19:05
Medlem
Liberty.s avatar
Trappa ner tills dom är slut???
Citera
2008-05-19, 19:07
Bannlyst
ska tillägga att jag är en gubbjävel på 46 år utan barn och tjej och med ett skitjobb som när jag betalat mina jävla banklån så har jag kvar motsvarande socbidrag. Bor i en sunkig kvart på 35 kvadrat för 4500kr på kungsholmen, oj vad jag ömkar mig själv, men vem fan ska man inte ömka för än sig själv ! Vist i u länderna har de det värre men det blir inte jag lyckligare av, ständigt detta jävla sug efter tabletter och alk. Träna kan jag inte heller då jag har visa handikapp och släkten har bett mig fara och flyga (förstår dem ) i somras var jag uppe på taket och tänkte hoppa men ångrade mig, har provav både NA och AA men tycker de är rena sekten för inbördes beundrare. Har varit utan droger så länge nu( ett halvår) så ingen abstinens längre men inte fan blev jag lyckligare för det som alla skrynklare och läkare sagt. Förstår en viss thinnerdunk här.
Citera
2008-05-19, 19:13
Medlem
Mitt tips till dig är att åka till ett U-land, stanna där tillräckligt länge för att lära känna människorna.

Jag har iförsig aldrig haft något benso-missbruk men jag har själv varit rent allmänt trött på livet och har några självmordsförsök på nacken.

Jag åkte ner till Filippinerna, och slogs av hur glada och positiva människorna där nere var, trots att de levde utan en krona över varje månad. En del familjer hade inte ens en fungerande toalett och trots det var de lyckliga och hjälpte varann.

Om du känner för det, stanna där nere. Åk annars tillbaks och tänk på hur bra du har det.
Citera
2008-05-19, 19:15
Medlem
sökarns avatar
Citat:
ska tillägga att jag är en gubbjävel på 46 år utan barn och tjej och med ett skitjobb som när jag betalat mina jävla banklån så har jag kvar motsvarande socbidrag. Bor i en sunkig kvart på 35 kvadrat för 4500kr på kungsholmen, oj vad jag ömkar mig själv, men vem fan ska man inte ömka för än sig själv ! Vist i u länderna har de det värre men det blir inte jag lyckligare av, ständigt detta jävla sug efter tabletter och alk. Träna kan jag inte heller då jag har visa handikapp och släkten har bett mig fara och flyga (förstår dem ) i somras var jag uppe på taket och tänkte hoppa men ångrade mig, har provav både NA och AA men tycker de är rena sekten för inbördes beundrare. Har varit utan droger så länge nu( ett halvår) så ingen abstinens längre men inte fan blev jag lyckligare för det som alla skrynklare och läkare sagt. Förstår en viss thinnerdunk här.

Vi skapar vår egen tillvaro. Om du nu inte har allt för stora krav och måsten i ditt liv utom jobb och lån-avbetalning, varför inte sätta upp något mål som att resa jorden runt? Far till thailand ett halvår, res runt i europa, skaffa arbetsvisum i australien?

En ny miljö innebär nya möjligheter, och att säga att man inte har några möjligheter, när man är svensk medborgare (vilket jag antar att du är) är bara befängt. Spela roll om du är 46? Börja studera något DU tycker är intressant? Gå med i något Korpen lag i t.ex fotboll, där finns det oändligt olika åldrar, något som passar alla!

Tankemönstret att allt var bättre med tabsen trycker bara ner dig ännu mer, jämför inte det, det finns ingen mening med det utom att du bara får större sug efter det. Se ljuspunkterna i ditt liv som de är istället?
Citera
2008-05-19, 19:27
Bannlyst
tack kära vänner ni är tamefan mycket klokare än skrynklarna jag träffat, har en kontakt en kvinna i london, som bjudit in mig, kanske skulle chappa sverige och få lite nya vyer, kan ändå inte bli sämre ?
Citera
2008-05-19, 19:30
Medlem
sökarns avatar
Citat:
tack kära vänner ni är tamefan mycket klokare än skrynklarna jag träffat, har en kontakt en kvinna i london, som bjudit in mig, kanske skulle chappa sverige och få lite nya vyer, kan ändå inte bli sämre ?

Helt jävla korrekt rätt inställning!!
Sverige är de monotoma sosse-packens hemland. London torde vara nyttigt för dig. Bara du inte börjar med skiten, eller ännu värre saker där borta. Men jag önskar dig all lycka
Citera
2008-05-19, 20:16
Bannlyst
ingen risk hon är ren vad jag vet, och tät dessutom därmed inte sagt att jag ska leva på henne (varför är det förresten så fult för oss män att göra det kvinnor har gjort i alla tider ? ) Hatar den svenska ankdammen med denna jävla dubbelmoral att alkohol är ok men exvis CB som man vet är mindre farligt i måttligt bruk är belagt med straff. Har rest en del i världen och det som många tror att vi är bäst och har bäst välfärd är rent löjligt.

Nu har jag just joggat och styrketränat och det känns skönt, men i morgon kommer AT på bensen har inte tagit nåt i dag, jävla förbannade hjärna !!! skärp dig och ge fan i tjatet om mer !! får lägga in mig några dagar om det inte funkar, och stessen ska jag till en polare och spola ner under förbannelser och glädje, ska bli skönt att se skiten försvinna ner i det helvete det hör hemma, för mig alltså, respekt för er som klarar att sköta det.
Citera
2008-05-19, 20:19
Bannlyst
nån som vet hur länge kodeinabsen sitter i ? benson har jag bara ätit några dagar nu, innan dess uppehåll på ett halvår så den går nog över på högst en vecka, men kodeinet ? har ätit ca 4 citodon eller liknande i veckan i två månader förrutom helgens excess. Gissar på en vecka för den med eller ?
Citera
2008-05-20, 00:37
Medlem
skogsbärets avatar
Nu har jag inga erfarenheter av ett fysiskt beroende men människan anpassar sig väldigt bra och det du nu tycker är tråkigt kommer att bli till en vardag du accepterar. Oavsett hur mycket pengar du nu skulle ha blir allting monotont och förlorar sin charm och blir till vardag, detsamma gäller såklart från en negativ sinnesstämning. När du fått en acceptabel vardag gäller det att finna upplevelser (helst då inte droger) du finner behagliga. Att hitta på aktiviteter och sätta upp mål kan vara väldigt inspirerande och ge mer mening med livet. Håll dig levande bara så kommer saker och ting bli bättre, ha det bra!
Senast redigerad av skogsbäret 2008-05-20 kl. 00:43.
Citera
2008-05-20, 03:26
Medlem
Rogge-s avatar
Som du själv varit inne på; miljöbyte.

Det här jävla landet gör en sjuk. Måste härifrån själv snart känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in