Citat:
Ursprungligen postat av basket22
ska tillägga att jag är en gubbjävel på 46 år utan barn och tjej och med ett skitjobb som när jag betalat mina jävla banklån så har jag kvar motsvarande socbidrag. Bor i en sunkig kvart på 35 kvadrat för 4500kr på kungsholmen, oj vad jag ömkar mig själv, men vem fan ska man inte ömka för än sig själv ! Vist i u länderna har de det värre men det blir inte jag lyckligare av, ständigt detta jävla sug efter tabletter och alk. Träna kan jag inte heller då jag har visa handikapp och släkten har bett mig fara och flyga (förstår dem ) i somras var jag uppe på taket och tänkte hoppa men ångrade mig, har provav både NA och AA men tycker de är rena sekten för inbördes beundrare. Har varit utan droger så länge nu( ett halvår) så ingen abstinens längre men inte fan blev jag lyckligare för det som alla skrynklare och läkare sagt. Förstår en viss thinnerdunk här.
Vi skapar vår egen tillvaro. Om du nu inte har allt för stora krav och måsten i ditt liv utom jobb och lån-avbetalning, varför inte sätta upp något mål som att resa jorden runt? Far till thailand ett halvår, res runt i europa, skaffa arbetsvisum i australien?
En ny miljö innebär nya möjligheter, och att säga att man inte har några möjligheter, när man är svensk medborgare (vilket jag antar att du är) är bara befängt. Spela roll om du är 46? Börja studera något DU tycker är intressant? Gå med i något Korpen lag i t.ex fotboll, där finns det oändligt olika åldrar, något som passar alla!
Tankemönstret att allt var bättre med tabsen trycker bara ner dig ännu mer, jämför inte det, det finns ingen mening med det utom att du bara får större sug efter det. Se ljuspunkterna i ditt liv som de är istället?