• 1
  • 2
2008-05-19, 20:23
Medlem
sisususis avatar
Börja jobbet kl06.00 är ju inte direkt tidigt. Allt efter kl03.00 är ju förmiddagsjobb.
Citera
2008-05-19, 20:44
Medlem
balzams avatar
Vakna =>

Bege dig till köket =>

Tag fram en skål/bunke ur skåpen =>

Måtta i 2 dl havregryn + 4 dl vatten, lite salt och kanel, sen skjussar du in skålen i mikrovågsugnen, på hög effekt, i 3-5 minuter. =>

Under tiden kan du med glädje ta en snabb dusch, borsta tänderna, klä på dig, packa väskan, leta efter glasögonen, väcka ungarna, hämta morgontidningen, koka kaffe, skicka sms, kolla busstiderna, tända samtliga lampor i huset....

Dagliga rutiner är underskattat!
Citera
2008-05-19, 20:52
Medlem
Tacoritzs avatar
Jag brukar pressa i mig en macka runt kvart i fyra tillsammans med en kopp kaffe. Sen tar jag en andra frukost runt sju, åtta för att klara mig fram till lunch.
Om du pendlar föreslår jag, för dina medresenärers skull att du äter innan du går hemifrån. Fan vad irriterande med människor som äter på bussen.
Citera
2008-05-20, 04:55
Medlem
Tuggmotstånds avatar
Havregrynsgröt är det jag helst äter, och visst går det snabbt att göra. Men hur gott är det att slänga i sig gröt så det fastnar i halsen?
Nåja, får vänja av mig vid lugna mysiga frukostar. Det kanske är bäst att ändå försöka äta innan man åker, kanske inte är helmysigt för andra tidigia bussresenärer att se mig kleta med gröt.
Citera
2008-05-20, 06:40
Medlem
No_fears avatar
HAr vissa morgnar det blir tidigt, då tar jag med mackor och en proteindrink i bilen plus att jag har tandborste och tandkräm med mig så jag borstar tänderna efter vägen alt i bilen om jag ej har tid att stanna
Citera
2008-05-20, 07:11
Medlem
Juörgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_fear
HAr vissa morgnar det blir tidigt, då tar jag med mackor och en proteindrink i bilen plus att jag har tandborste och tandkräm med mig så jag borstar tänderna efter vägen alt i bilen om jag ej har tid att stanna

haha, är det sant? Borstatänterna längs vägen 6 på morgonen? Jag skulle köra av vägen av skratt om om jag såg nån göra det! Du är min idol nu..
Citera
2008-05-20, 07:29
Medlem
Typens avatar
Jag kan äta precis vad som helst, gärna rester från middagen dagen innan om det blev någon sorts röra med pasta/potatis/ris som enkelt värms i micron. Oftast är det dock en skål havregrynsgröt i hemmet, två rejäla smörgåsar med till jobbet som inmundigas till en kopp kaffe när jag kommer fram. Havregrynsgröt mättar bra, men går över fort på mig.

Du "behöver" 6 timmar per natt, och klarar dig på 4. Detta är dock enormt individuellt.
Hur trött man är på morgonen beror på under vilken sömnfas man väcks. Oftast är jag rusktigt trött till dess jag kommer ut och upp på cykeln (jag dushar aldrig "kallt", tycker det är vidrigt), väl framme är jag väldigt pigg och alert.
Så länge man sover bra och regelbundet och i övrigt har rutiner.

Efter många år av boende i en kappsäck med gott om festande håller jag rutiner för mycket mer spännande och givande som livsföring.
Citera
2008-05-20, 11:54
Medlem
Disgustipateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Äter ofta min första frukokst vid 04:45.. Då blir det ofta kaffe + macka
Min andra frukost vid 08:30. Då blir det kaffe + macka + frukt.

Hur lite sömn man tål är väl väldigt individuellt. Jag pluggar, jag sover ca 5 timmar per dygn.

Shit, vad pluggar du för att behöva gå upp 04.45 på mornarna? Eller är du helt enkelt überambitiös?
Citera
2008-05-20, 17:33
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disgustipated
Shit, vad pluggar du för att behöva gå upp 04.45 på mornarna? Eller är du helt enkelt überambitiös?

Jag har långt till skolan (2 timmars bussresa + 30 min till bussen). Sen är jag ju också überambitiös (dubbla heltidskurser på universitet)
Citera
2008-05-20, 17:37
Medlem
cosmic_dancers avatar
jag skulle rkeomendera att du äter gröt på morgonen och sen någon frukt på jobbet. Alternativt är att du äter din frukost på jobbet vid första fikat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in