2008-05-26, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MXZ
Varför inte ta med en snus dosa vid sådana tillfällen? Eller nicorette? Men jag kan hålla med om att det är bra jävla irriterande. Det skulle vara bra om dem kunde bygga nån liten inhägnad i flygplanet där man kan dra en smoke under resan :P

hmm är snus icke olagligt utanför Sverige/danmark eller är jag helt ute och vandrar i de svenska skogarna?

Edit: för ngt år sedan var jag på studiebesök i skolan på en tidning, så hade dem en rökruta med en stol och ett bord inomhus (såg ut som en telefonkisok haha) där det var väldigt bra ventilerat så röken försvann....så var man röksugen så var d bara att hoppa in i rutan och ta sig en cigg.....det här var en väldigt smart grej så tycker man borde införa det på flygplatser osv.
man skadade bara sig själv och ingen annan ^^
Senast redigerad av Oolans 2008-05-26 kl. 03:13.
Citera
2008-05-26, 03:19
Medlem
fnuskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenStuff
Fan vad trött jag blir på dessa jävla hysteriska anti rök/tobaks lagar. Visst är det bra & rätt att man inte får röka på ett flygplan iom att det inte går att undkomma röken för de som är allergiska eller inte tycker om tobaksrök. MEN, varför ska det inte få finnas en valmöjlighet på ex Restauranger & flygplatser?!? Vad jag menar är att det är fullt möjligt att för de Restaurang ägare som vill att bygga en speciell rökavdelning som är så att säga fysiskt avstängd från icke rökare så att bägge parters intressen tillgodoses.... dvs ett separat rum med ventilation. Samma sak gäller flygplatser. Flyger man till USA & väljer att mellanlanda i Amsterdam så är denna flygplats numera HELT rökfri..... JFK (John F Kennedy) likaså..... Vafan, det går utmärkt att sälja tobak via Taxfree försäljning men att röka tobaken får man fan inte .

Landvetters flygplats har ett rökrum (torftigt & utan stolar men ändock ett rökrum), Hongkongs flygplats likaså men med ett mycket mer effektivt ventilationssystem osv osv.

Jag är trött på alla bror duktig typer som ska diktera för alla andra vad man får & inte får. Så länge vi rökare visar hänsyn (vilket är en självklarhet för de flesta av oss) så bör det hänsynstagandet vara ömsesidigt.

Vad jag eftersöker är VALFRIHET som är fullt möjligt samtidigt som bägge parters krav kan tillgodoses.

Argumentet som brukas dras när valmöjligheten yrkas på när det kommer till resturang frågan brukar vara att man främst tänker på servitrörpersonal som utsätts för andrahandsrök i sådana miljöer inte har mycket till valfrihet i frågan.

Annars håller jag med att om alla är införstådda med riskerna, även servitriserna som väljer att arbeta där så borde det vara upp till de individuella ägarna om man erbjuder det.

Själv vill jag inte sätta ner foten på någon sida av diskussionen trots att jag gärna skulle vilja ta en cigg till kaffet efter en fin måltid men samtidigt har jag för många kamrater inom just denna industrin som jag gärna vill skona från lungcancer bara för att de tar ett lågstatusjobb istället för att vara för fina i kanten och gå hemma lyftandes a-kassa.
Senast redigerad av fnuske 2008-05-26 kl. 03:22.
Citera
2016-10-01, 18:22
Medlem
Någon som vet om det fortfarande finns rökrum på Landvetter flygplats?
Citera
2016-10-01, 20:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Någon som vet om det fortfarande finns rökrum på Landvetter flygplats?
Det fanns ett så sent som i augusti i år.
Tyvärr är det alltid jätteäckligt i rökrum. Jag gillade borden med rökhuv ovanför som de hade förr i tiden! Ingen stördes av röken och jag kunde ändå sitta inomhus och röka utan att behöva vistas i ett rum som luktar skit.
Citera
2016-10-02, 15:05
Bannlyst
Vad är felet på er som röker? Jag förstår att den äldre generationen röker eftersom dom inte visste om riskerna och är riktigt beroende av det och de är något de alltid gjort men ni relativt unga som röker? Varför gör ni det?

Jag lovar att man kan vara tuff i grupp utan att röka. Är ni alla grupptrycksoffer?

Sluta nu annars kommer ni ligga där med fuckade lungor, kol och cancer.
Citera
2016-10-02, 19:41
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrProsit
Vad är felet på er som röker? Jag förstår att den äldre generationen röker eftersom dom inte visste om riskerna och är riktigt beroende av det och de är något de alltid gjort men ni relativt unga som röker? Varför gör ni det?

Jag lovar att man kan vara tuff i grupp utan att röka. Är ni alla grupptrycksoffer?

Njaee, lungorna klarar sig nog hyfsat. Det är munnen och näsan man använder när man röker pipa och cigarr.
Därmed inte sagt att det är någon hälsokur för det är det definitivt inte.
Citera
2016-10-02, 23:14
Medlem
Citat:

Är du ordförande av alla moralpoliser eller?
Vad är det som säger att inte vi/jag tillhör den äldre generationen?
Tror du på fullt allvar att någon i en tråd som heter Hysteriska anti tobaks lagar verkligen skulle sluta röka efter ha läst ditt inlägg? Vakna, vi är fria människor som gör precis som vi vill, med eller utan kunskap om riskerna.

Ledsen men jag kan inte säga vad felet är med mig, jag har inte gjort någon sådan utredning. Kanske saknas det ett par skruvar eller nåt, vad vet jag.
Citera
2016-10-03, 20:10
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativa
Är du ordförande av alla moralpoliser eller?
Vad är det som säger att inte vi/jag tillhör den äldre generationen?
Tror du på fullt allvar att någon i en tråd som heter Hysteriska anti tobaks lagar verkligen skulle sluta röka efter ha läst ditt inlägg? Vakna, vi är fria människor som gör precis som vi vill, med eller utan kunskap om riskerna.

Ledsen men jag kan inte säga vad felet är med mig, jag har inte gjort någon sådan utredning. Kanske saknas det ett par skruvar eller nåt, vad vet jag.

Av någon anledning skall tobak vara det värsta som finns. Alla visste i decennier att rökning orsakar lungcancer och andra sjukdomar men man accepterade att vissa ville röka. Ville någon röka fick de det sedan blev det för cirka 20 år sedan något som skall bekämpas och det har eskalerat mer och mer och av någon anledning skall andra tobaksprodukter också bekämpas bara för att de är gjort av samma växt som cigaretter. Hade vissa rökt vetemjöl hade de också fått cancer skall det också förbjudas?
Citera
2016-10-03, 20:22
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Av någon anledning skall tobak vara det värsta som finns. Alla visste i decennier att rökning orsakar lungcancer och andra sjukdomar men man accepterade att vissa ville röka. Ville någon röka fick de det sedan blev det för cirka 20 år sedan något som skall bekämpas och det har eskalerat mer och mer och av någon anledning skall andra tobaksprodukter också bekämpas bara för att de är gjort av samma växt som cigaretter. Hade vissa rökt vetemjöl hade de också fått cancer skall det också förbjudas?
Vissa har väldigt svårt att acceptera att andra inte alltid lever upp till deras förträffliga standard gällande olika livsstilsval förstår du.
Citera
2016-10-03, 20:37
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vissa har väldigt svårt att acceptera att andra inte alltid lever upp till deras förträffliga standard gällande olika livsstilsval förstår du.

Men dricka alkohol varje dag är acceptabelt trots att det finns nästan lika många alkoholister som rökare.
Citera
2016-10-03, 20:47
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Men dricka alkohol varje dag är acceptabelt trots att det finns nästan lika många alkoholister som rökare.
Kolla hur det ser ut i Danmark, där knegare i arbetarbyxor kan ses med en kall "lys" under lunchen.
Testa i Sverige så skall du få se folk som snörper på munnen!
Det enda Sverige är riktigt bra på är att stifta förbudslagar och att få folk att hålla ordning på varandra i enlighet med ett antal särdeles tramsiga normer.
Citera
2016-10-04, 16:58
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:

Rökare är oftast de piggaste patienterna på ett sjukhus eftersom de måste ta sig ut och röka..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in