2008-05-19, 12:31
Medlem
Skall ha cognac till en tryffelkräm. Kan denna ersättas med något då jag inte vill köpa en hel flaska cognac? Finns extrakt på matvarubutiker? Kan inte minnas att jag sett något.

Kan jag använda något annat och få samma effekt, eller näst intill? Tack på förhand hoppas på svar snarast
Citera
2008-05-19, 12:41
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbe
Skall ha cognac till en tryffelkräm. Kan denna ersättas med något då jag inte vill köpa en hel flaska cognac? Finns extrakt på matvarubutiker? Kan inte minnas att jag sett något.

Kan jag använda något annat och få samma effekt, eller näst intill? Tack på förhand hoppas på svar snarast
Mörk sockerrörsrom, typ Strohrum är en bra ersättare. Jag antar dock att du inte har den hemma .

~Paul~
Citera
2008-05-19, 13:17
Medlem
Den enda mörka rom jag kan tänka mig att sprätta här hemma är havana club anejo 7. Har nån fler, men den skall öppnas i goda vänners lag i sommar. Duger havanan med?
Citera
2008-05-19, 13:24
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Den enda mörka rom jag kan tänka mig att sprätta här hemma är havana club anejo 7. Har nån fler, men den skall öppnas i goda vänners lag i sommar. Duger havanan med?
Hm, nej hoppa över den.

~Paul~
Citera
2008-05-19, 13:29
Medlem
Aight, då blir det väl att köpa en cognac. Kan ändå vara bra att ha hemma. Känns bara så onödigt att öppna nu för några matskedar. Aja, får det vara värt.

edit: Och jag glömde visst allt hyffs. Tack så mycket för hjälpen dePaul. Snabbt som fan var det också!
Senast redigerad av herbe 2008-05-19 kl. 13:32.
Citera
2008-05-19, 13:32
Medlem
Det finns ju ett antal halvflaskor konjak att välja på. Det kanske till och med går att förhandla till sig en miniatyr, trots att de egentligen säljs i 12-pack?
Citera
2008-05-19, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
Det finns ju ett antal halvflaskor konjak att välja på. Det kanske till och med går att förhandla till sig en miniatyr, trots att de egentligen säljs i 12-pack?

Om man inte bor i en lodishåla som jag då alltså, där det inte säljs 12-pack a 50ml. En 350ml finns det nog, vet ej vilka märken. Funderade dock på att köpa en remy martin vsop när jag håller på då ändå, remy martin har bra name recognition så folk vet vad dem får om man bjuder .
Citera
2008-05-19, 13:52
Medlem
Citat:
Om man inte bor i en lodishåla som jag då alltså, där det inte säljs 12-pack a 50ml. En 350ml finns det nog, vet ej vilka märken. Funderade dock på att köpa en remy martin vsop när jag håller på då ändå, remy martin har bra name recognition så folk vet vad dem får om man bjuder .
I lodishåla säger du ... Håll flaskan synlig, annars kanske de tror att det är
traktens styggaste hembrända du bjuder på.
Citera
2008-05-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katalysator
I lodishåla säger du ... Håll flaskan synlig, annars kanske de tror att det är
traktens styggaste hembrända du bjuder på.

Hahaha, nu var det inte så jag menade. Igenkänningsfaktor = bra, jag skulle iaf känna mig helt jävla borta om nån bjöd på nått jag inte kan stava och förväntade sig att jag skulle ha en åsikt om drycken kontra något annat jag inte kan stava till sen .

Men annars, ni som är hemma på detta. Finns det rekommendationer på någon annan cognac som levererar mer per krona?
Citera
2008-05-19, 15:59
Medlem
Tjohildas avatar
Konjak är ju alltid bra att ha hemma annars, ifall man blir förkyld eller så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in