Har ett stort problem. Min dator från Datorbutiken.com startar inte.
Den blåa lampan som har en symbol föreställande en glödlampa över sig blinkar sakta. Vad ska jag göra
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Har ett stort problem. Min dator från Datorbutiken.com startar inte.
Den blåa lampan som har en symbol föreställande en glödlampa över sig blinkar sakta. Vad ska jag göra
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Ber om ursäkt om jag postat i fel ämne.
Har du haft igång den innan? Sitter alla jumpersna mellan burk och moderkort rätt? Om inte så sätt fast dom enligt manualen.
Hmm. Blinkande lampa brukar ju vanligtvis indikera att datorn är försatt i väntläge. Men är det så att den inte svarar allt när du trycker på powerknappen? Är den helt ny?
Datorn är ett par år gammal men har fungerat bra innan. Misstänkte också att det var vänteläget som spökade först men så var inte fallet. Den startar inte när jag trycker på varken powerknappen eller knappen man startar om datorn på. Har dragit ut strömsladden och försökt igen men det har inte fungerat.
Blir jag tvungen att skicka in den
Känns som man lika gärna kan köpa en ny då...
Enligt vad jag tror är det moderkortet som börjar spöka, men det är svårt att avgöra på distans. Det går säkert att byta ut mot ett nytt, men merkostnaden att köpa en ny dator blir nog inte så jättestor beroende på vilka krav du har. Man kan trots allt få loss nya datorer ganska billigt i dagsläget. Your call...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!