2011-06-11, 11:52
Medlem
Baisers avatar
Har hört ett rykten om att en vid den här tiden känd Sigtuna buse överföll och dödade ÖS och att kroppen sedan dumpades i Garnsviken norr om Sigtuna. Gärningsmannen har själv snackat om det här.
Citera
2011-06-11, 12:13
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Har hört ett rykten om att en vid den här tiden känd Sigtuna buse överföll och dödade ÖS och att kroppen sedan dumpades i Garnsviken norr om Sigtuna. Gärningsmannen har själv snackat om det här.

Vet polisen om detta?
Citera
2011-06-11, 12:28
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Vet polisen om detta?

Vet ej, men det här är vad ryktet säger.

Polisen misstänker säkert den här personen då han var känd för sina småbrott och överfall vid den här tiden.
Citera
2011-06-11, 12:43
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Vet ej, men det här är vad ryktet säger.

Polisen misstänker säkert den här personen då han var känd för sina småbrott och överfall vid den här tiden.

Ok. Har hört en liknande historia, men inget helt bekräftat. Lite skumt att ingen gripits, för om det stämmer så vet en hel del människor vem, och varför ÖS mördades.
Citera
2011-06-11, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Ok. Har hört en liknande historia, men inget helt bekräftat. Lite skumt att ingen gripits, för om det stämmer så vet en hel del människor vem, och varför ÖS mördades.

Rätta mej om jag har fel...var inte detta i samma veva som en rockmanager försvann (eller dog han/ hittades han?) och man hittade en portfölj eller liknande med en massa pengar i - vill minnas att han var en ganska känd manager i rockkretsar - och nu tänker jag INTE på styckmordet av en gitarrist vilket troligen inträffade tidigare 1988 1ll12 1989

Känns bara som att också det var i Sigtuna vid ungefär samma tid...
Citera
2011-06-11, 22:14
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Rätta mej om jag har fel...var inte detta i samma veva som en rockmanager försvann (eller dog han/ hittades han?) och man hittade en portfölj eller liknande med en massa pengar i - vill minnas att han var en ganska känd manager i rockkretsar - och nu tänker jag INTE på styckmordet av en gitarrist vilket troligen inträffade tidigare 1988 1ll12 1989

Känns bara som att också det var i Sigtuna vid ungefär samma tid...

Om ryktet är sant, vilket jag faktiskt tror på åtminstånde när det gäller GM då tror jag inte att händelserna hör samman.
Citera
2011-06-14, 22:09
Medlem
'99 försvann Lelle Hildebrand som jobbade med Hammerfall och det hittade en portfölj. Dock inte i Sigtuna och ingen koppling till Sigtuna. (Däremot finns det en Lelle här och flera som heter Hildebrand).

Mer info finner du här : http://missingpeoplesweden.blogspot....ildebrand.html

Jag var för liten när Örjan försvann men mamma kommer ihåg det och allt pratet om skriken.
En jimmy har ju försvunnit från samma krog, men han hittades av en kompis pappa i deras trädgård under snön, ihjälfrusen.

Vet också att en annan man har försvunnit i Sigtuna, tror inte de hittade honom men däremot hittade de hans bil i vattnet om jag förstått det rätt, det var en väns pappa. Hade ingen aning om det förrän en annan kompis berättade det.

När jag jobbade i hemtjänsten så försvann en äldre man i Märsta, han hittades aldrig. Har för mig att en släkting gick till ett medium och fick lite info om olika platser i Märsta.
Citera
2011-06-14, 22:16
Medlem
Pratade lite med mamma, det fanns en hel del rykten i Sigtuna som att han skulle gå med i någon rörelse hit och dit. Jag tror dock inte detta är sant för fem öre och det gör inte hon heller.

Däremot, våra gamla vänner till familjen, som också varit våra grannar, bodde tidigare nere på stan vid busshållplatsen, vilket ligger cirka 50 meter från Plantaget/Sigtuna Krog (som det nu heter) och kanske 200-300 meter från vattnet och minigolfbanan.

De har hur som helst berättat att alla som bodde där, på morgonen, pratade om att de vaknat på natten av ett hjärtskärande skrik, även de själva, så den uppgiften tycks vara sann.
Citera
2011-06-20, 22:04
Medlem
Är det inte idè att vi går ihop ett gäng och försöker reda ut vad som hände och lösa problemet? Jag har varit på platsen som mediet pekat ut och det är en udda och märklig plats i Märsta.
Citera
2011-06-21, 07:05
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
Är det inte idè att vi går ihop ett gäng och försöker reda ut vad som hände och lösa problemet? Jag har varit på platsen som mediet pekat ut och det är en udda och märklig plats i Märsta.

Frågan är ju bara vad man skulle få fram efter så här många år. Har den skyldiga inte blivit fast ännu så tror jag dessvärre att vi aldrig kommer att få veta vad som har hänt....

ÖS familj har ju en teori om vad som har hänt så vitt jag förstår det i alla fall, andra verkar ha en annan teori, frågan är ju om dom personen har meddelat polisen om vad dom har hört gällande detta försvinnande, inte minst för Örjans familjs skull tycker jag att man kanske borde kontakta dem så att hans familj får det avslut dom behöver få och att eventuell GM inte ska få gå fri.
Citera
2011-06-21, 09:54
Medlem
Har det någon gång blivit utlyst en belöning till allmänheten för tips som leder till gripande av GM?
Citera
2011-06-21, 14:13
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambulance
Har det någon gång blivit utlyst en belöning till allmänheten för tips som leder till gripande av GM?

Inte vad jag vet eller kommer ihåg i alla fall, men det är ju 18 år sen i år som han försvann. Hans försvinnande var ju inte på efterlyst allt för många gånger heller om jag minns rätt. Tror det va 3 ggr strax efter han hade försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in