2010-07-17, 22:58
Medlem
kriminal.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Minns det här fallet. Startade t.o.m en tråd om det långt innan denna tråd dök upp, men i alla fall.
Kommer ihåg att jag såg Örjans pappa i Efterlyst strax efteråt. Nån som vet vad hans pappa heter förresten? Har tänkt mycket på det här fallet genom åren, och tror som så många andra att det tyvärr kommer förbli olöst.

Han figurerar í vissa tidningsklipp. Minns jag rätt var det han som anmälde Örjan försvunnen. Han har väl letat en del själv också tror jag. Nej det finns väl inget som tyder på att det blir uppklarat.
Citera
2010-07-18, 14:38
Medlem
TotenEngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kriminal.se
Han figurerar í vissa tidningsklipp. Minns jag rätt var det han som anmälde Örjan försvunnen. Han har väl letat en del själv också tror jag. Nej det finns väl inget som tyder på att det blir uppklarat.

Finns det några klipp på nätet man kan kika på?
Citera
2010-07-18, 17:09
Medlem
BadLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja naturligtvis har jag haft en del funderingar om detta mystiska försvinnande under årens lopp.

Utan att jag vet någonting så tror jag att hans försvinnande kan ev. ha gått till på följande sätt: När Örjan kom ut från Plantaget så stötte han på "någon". Örjan blir då nedslagen och instoppad i en bil. Jag är övertygad om att en bil måste ha funnits med i bilden. Därefter kör bilen med dess "besättning" (lär ha varit fler än en person) "någonstans". Antingen var då redan Örjan död eller också slogs han ihjäl på det här stället "någonstans".

Därefter förses kroppen med vikter som måste ha varit mycket tunga med tanke på att hans kropp aldrig har hittats. Sedan sänks kroppen i något vattendrag - dock ej nere vid Strandpromenaden.

Örjan Sellins försvinnade och död kommer med största sannolikhet aldrig att bli uppklarat - tyvärr! Den enda möjligheten till ett uppklarande skulle vara att någon av de inblande skulle börja att prata och varför skulle de göra det? Nu har snart 17 år och är än i dag lika mystiskt och höjt i dunkel som Helena Anderssons försvinnande i Mariestad drygt ett år innan.

Detta är min personliga uppfattning hur det kan ev. ha gått till.

Trollar du nu eller??? skrev inte du att du hade fått pm , av två trovärdiga personer
om hur det gick till?
Citera
2010-07-18, 17:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Min egen personliga uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av BadLemon
Trollar du nu eller??? skrev inte du att du hade fått pm , av två trovärdiga personer
om hur det gick till?

Ja det har du helt rätt i att jag fick. Nu är detta ett tag sedan. Uppgifterna jag då erhöll från två olika håll var dock något olika. Vad som hände när Örjan försvann vet jag naturligtvis inte eftersom jag inte var med.

Det jag skrev är dock min egen personliga uppfattning som jag alltid har haft ang. hans försvinnande utan att blanda in vad dessa uppgiftslämnare skrev.
Senast redigerad av Skaraborg2 2010-07-18 kl. 17:22.
Citera
2010-07-18, 21:40
Medlem
BadLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja det har du helt rätt i att jag fick. Nu är detta ett tag sedan. Uppgifterna jag då erhöll från två olika håll var dock något olika. Vad som hände när Örjan försvann vet jag naturligtvis inte eftersom jag inte var med.

Det jag skrev är dock min egen personliga uppfattning som jag alltid har haft ang. hans försvinnande utan att blanda in vad dessa uppgiftslämnare skrev.

ok..undra bara du verkade så stensäker på infon du fick.
Citera
2010-07-18, 23:09
Medlem
BadLemons avatar
Citat:
ok..undra bara du verkade så stensäker på infon du fick.

Ber om ursäkt om jag lät lite hård mot dig.. Men jag är född och uppvuxen i Märsta.

Blev lite irriterad av att du satte hedersord före sanningen.

Ps
Förresten hur kommer sig att du har blivit banlyst på svenska mord?
Citera
2010-07-19, 10:00
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ber om ursäkt om jag lät lite hård mot dig.. Men jag är född och uppvuxen i Märsta.

Ps

Det är ett märkligt fall det här och det verkar finnas olika teorier om vad som har hänt.
Vad tror du har hänt och tror du att det kommer att lösas ?

Då du är född och uppvuxen i Märsta kanske du även kände Örjan?

MVH
LM
Citera
2010-07-19, 13:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Enbart min egen uppfattning.

Citat:

Ps

Det är inget som jag hänger upp mig på.

En hel del av den information som jag fick fick jag inte heller föra vidare.

När jag svarade på frågan från kriminal.se vad jag själv trodde, så svarade jag enbart utifrån min egen uppfattning. Ingen annans.
Citera
2010-07-19, 20:15
Medlem
kriminal.ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotenEngel
Finns det några klipp på nätet man kan kika på?
Har inte sett några klipp. Fallet togs upp kanal 5 programmet "Förnimmelse av mord", har dock inte hittat det på nätet.

Här finns en del bilder från aktuella ställen och även en video med Terry Evans som trodde sig veta var Örjan fanns. http://www.kriminal.se/?p=210
Citera
2010-09-04, 21:25
Medlem
Kom och tänka på en sak. När den där flummaren till medium åkte förbi bananhuset (kallas det så?) så HAR JAG FÖR MIG att han nämnde något om en koppling dit och att gärningsmannen möjligen hade problem med ett finger. Stämmer detta eller cyklar jag i badkaret?
Citera
2010-09-05, 11:35
Medlem
lillamy75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokkum
Kom och tänka på en sak. När den där flummaren till medium åkte förbi bananhuset (kallas det så?) så HAR JAG FÖR MIG att han nämnde något om en koppling dit och att gärningsmannen möjligen hade problem med ett finger. Stämmer detta eller cyklar jag i badkaret?

Kommer inte ihåg om TE nämde något om ett finger i programmet dock tror jag han nämnde att
en av "förövarna" hade någon typ av skada/märke i ansiktet som inte gick att missa!
Citera
2010-09-06, 14:17
Medlem
lillamy75s avatar
Föresten,

Borde inte denna tråd flyttas till försvunna personer ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in