2008-05-19, 01:59
Medlem
Hej!
Då jag inte vill använda micro$oftprodukter och tröttnat på Adium kör jag aMSN
på min fina lilla Macbook.
Det grafiska tilltalar mig mer och jada jada, irrelevant.
Problemet kommer till när jag vill skicka en fil till en vän.
Då säger aMSN tvärt nej och startas om från scratch.

Är det min dator som knasar eller är detta ett känt fel i sammanhanget?

MvH
C
Citera
2008-05-19, 02:21
Medlem
Både jag och många jag känner har också problem med detta, det brukar ofta gå väldigt långsamt att skicka/ta emot något (som det alltid verkar göra om man inte kör Windows Live Messenger) eller så kraschar hela programmet. Tror inte det är mycket man kan göra något åt, får helt enkelt leva med det.

Det finns ju annars många sidor man gratis kan ladda upp filer på ifall man vill dela med sig av dem.
Citera
2008-05-19, 11:35
Medlem
slippys avatar
Testade nyligen själv aMSN och kan bara säga en sak. Buggig och ful klient med massa störande features och designflaws.

Även om MSN Messenger per definition är Adware så kör jag hellre den och rekommenderar er att göra detsamma. Det skulle dessutom lösa ditt problem.
Citera
2008-05-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Testade nyligen själv aMSN och kan bara säga en sak. Buggig och ful klient med massa störande features och designflaws.

Även om MSN Messenger per definition är Adware så kör jag hellre den och rekommenderar er att göra detsamma. Det skulle dessutom lösa ditt problem.
Mja buggig vet jag inte om jag håller med om, och det är features som talar för programmet, testa senaste betan med coldskinet vetja

Jag kan skicka och ta emot perfekt med aMSN, enda klienten på mac jag kan det med f.ö., testa som sagt senaste betan
Citera
2008-05-19, 21:16
Medlem
aMSN är fult men tyvärr det enda alternativet till Messenger. Problemet kanske inte är med aMSN utan med brandväggen/routern? Du kanske har Little Snitch igång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in