Mer bra Tarantino-musik hittar du ju till exempel i Deathproof. Även Sin City och 300 har han ju haft med att göra och tycker det finns lite bra musik där.
Annars gillar jag personligen musiken från kända äldre filmer tex The Godfather och Star Wars.
Sedan finns det alltid enstaka låtar som är riktgt bra, några har nämnts innan. Lux Aeterna (The Eternal Light?) från Requiem for a Dream är grym, så även The Ecstacy of Gold från The Good, The Bad and The Ugly av ovannämnda Ennio Morricone.
En annan lite mindre känd låt jag verkligen älskar är den från The Platoon är inte säker vad den heter, men det är den som spelas medan huvudpersonen pratar och tittar tillbaka på kriget, grym känska i den får gåshud varje gång!
Soundtracket till The Island och Transformers av Steve Jablonsky är riktigt bra. Tycker även om musiken till Sunshine, Superma Returns och Lord of the Rings.
28 Days Later skön post-rock i Godspeed You Black Emperor! stil.
Edward Sheramur har gjort en del sköna grejer: K-Pax är min personliga favorit, med mycket användning av leitmotif http://www.youtube.com/watch?v=BCHngv0QSTM Anime Music Video, bara ignorera bilderna Reign of Fire