2008-05-18, 21:33
Medlem
Hej!

Jag och en polare var nyss och kolla på en hyreslägenhet och undrar nu några grejjer. Vad man har för rätter och så vidare...
Vi ska hyra av en kille som har förstahandskontrakt (alltså andra hand), snack om att skriva på för ett år. Riktigt sjysst läge och allt är betalas vitt. Lägenheten såg rätt rackig ut invändigt (inget jag ville påpeka för killen) och jag undrar vad man kan göra? Vem ska man ta kontakt med om man vill göra om?
Vitvaror i köket hade minst 20 år på nacken, rivmärken på ställen i väggen och linoleummatta över hela lägenheten. Det är ju absolut inget man måste fixa för att bo där men det vore sjysst om man kunde piffa till det.

Det är Diligentia Bostäder som äger allt. Nån som har ngn erfarenhet av dom?

Tack på förhand. Ge gärna tips och vad man behöver tänka på i ett sånt här läge...

/ simmie
Citera
2008-05-19, 18:25
Medlem
bump!
Citera
2008-05-19, 18:26
Medlem
bump
Citera
2008-05-19, 20:24
Medlem
CarteNoirs avatar
Har svårt att tro att du kan renovera utan uthyrarens tillåtelse om det nu var det du menade.
Citera
2008-05-19, 20:33
Medlem
apoteks avatar
Alltså. Undrar du huruvida du får göra om i en lägenhet som du hyr i andra hand?
Om ni säger till han som har lägenheten att ni vill lägga in nytt snyggt golv och tapetsera så finns ju helt klart chansen att han nappar på det. Då har ju han en skitfräsch lya sen när andrahandskontraktet går ut om ett år. Och ni har betalat för allt.
Men utöver det har ni givetvis inga befogenheter att göra om någonting. Förstår inte heller varför man skulle lägga ner en massa cash på en lägenhet man ska ha som bostad i ett år? Har aldrig hört talas om någon som gjort det. Det låter helt koko faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in