2008-05-19, 01:47
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Du kan aldrig se på någons personlighet om den tänker begå självmord, kolla bara brottaren Micke Ljungberg vem fan kunde se på honom att han mådde dåligt? OS mästare och ekonomiskt oberoende.

Micke Ljungberg vårdades på psykatrisk klinink, där han också tog livet av sig. Så nog fanns det vissa tecken där.

Det jag tycker talar mot självmord i det här fallet är främst avsaknaden av kropp.
Citera
2008-05-19, 01:49
Medlem
cynthias avatar
Stod nåt underförstått på den där potatissajten att hon hade bråkat med pojkvännen i januari. Hösten innan hade hon tydligen ingen pojkvän.
Citera
2008-05-19, 01:49
Medlem
Skulle vilja säga att det mycket väl kan vara självmord.

Nu har jag inte siffrorna framför mig, men alla som jobbar inom polis/räddningstjänst vet att antalet självmord/självmordsförsök är avsevärt högre än vad genomsnitts al-Sakhtiyani tror.

Det är en medveten policy faktiskt, folk som är riktigt nere eller har psykiska problem kan "sporras" till att ta steget om varje självmord noteras och rapporteras. (säger inte att det är en konspiration, bara att det är bekvämt för alla parter att det inte kommer ut. )
Citera
2008-05-19, 01:50
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det jag tycker talar mot självmord i det här fallet är främst avsaknaden av kropp.
Brukar väl också finnas nåt brev eller annat som ger en antydan.
Citera
2008-05-19, 01:51
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diktatur
Min långsökta teori landar hos användaren Stillborn på Helgon.

Aggressioner som gick ut över en viss Nathalie?

Med risk för att återigen trassla in sig i Mora-syndromet:

Stillborns inloggningar:

Torsdagen den 15:e maj 2008 kl 21:03
Torsdagen den 15:e maj 2008 kl 19:35

19:35 var alltså väldigt i anslutning till när Nathalie loggade in på Alingsåsforumet (19:35:39). Slump? Ja troligtvis.
Citera
2008-05-19, 01:52
Bannlyst
Möjligen kan det vara något med knark eller sprit inblandat, hon tog med några sedlar ur plånboken. Skulle träffa drugdealern men blir i samband med köp av narkotikan , våldtagen och bortförd, styckad eller uppeldad. Usch vad hemsk jag låter men tyvärr detta kan vara sanning.
Citera
2008-05-19, 01:59
Medlem
Diktaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Med risk för att återigen trassla in sig i Mora-syndromet:

Stillborns inloggningar:

Torsdagen den 15:e maj 2008 kl 21:03
Torsdagen den 15:e maj 2008 kl 19:35

19:35 var alltså väldigt i anslutning till när Nathalie loggade in på Alingsåsforumet (19:35:39). Slump? Ja troligtvis.

Förmodligen en slump ja. Fast jag lovar att han säkert är lite mysko den där!

Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Möjligen kan det vara något med knark eller sprit inblandat, hon tog med några sedlar ur plånboken. Skulle träffa drugdealern men blir i samband med köp av narkotikan , våldtagen och bortförd, styckad eller uppeldad. Usch vad hemsk jag låter men tyvärr detta kan vara sanning.

Åt det hållet tänkte jag också. Fast det bör vara rätt ljust vid den tiden om kvällarna? Det verkar också som hon bor rätt centralt så att hon skulle bli bortförd med våld verkar en aningen suspekt? Någon borde sett något? Hon kan förvisso ligga död i en lägenhet men personer(na) måste på ett eller annat vis få iväg liket utan att göra det för uppenbart om det är poliser i krokarna. Vet inte hur man reagerar om man nyligen mördat någon, men vore det inte svårt att hålla sig lugn?
Citera
2008-05-19, 02:02
Medlem
relativs avatar
Jag tycker pojkvännens del i det hela är väldigt luddigt beskriven. Var han hemma när hon gick? Vad sa hon innan hon drog? När blev han orolig? När anmälde han henne försvunnen? Vad gjorde de på hennes födelsedag?
Citera
2008-05-19, 02:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Jag tycker pojkvännens del i det hela är väldigt luddigt beskriven. Var han hemma när hon gick? Vad sa hon innan hon drog? När blev han orolig? När anmälde han henne försvunnen? Vad gjorde de på hennes födelsedag?

Jag håller med. Vetskapen om att hon tog med sig lite kontanter tycker jag tyder på att han uppgett att han var hemma när hon begav sig? I annat fall måste han ha väldigt bra koll på hennes ekonomi.
Citera
2008-05-19, 02:16
Medlem
Diktaturs avatar
Är väl inte omöjligt att han just har koll på hur mycket pengar hon har på sig? Alternativt att han såg henne ta pengar och gå utan att han tänkte så mycket på det. Kan väl inte vara så pass ovanligt att någon ska iväg och köpa cigg eller något nere på hörnet utan att berätta det? Det hela blir underförstått och på vägen blev hon överfallen?

Om hon nu levde dubbelliv och fick i sig en överdos någonstans? Verkar dock lite underligt. Har taskig koll på vad droger kostar men då borde hon väl tagit med sig en anselig summa pengar?
Senast redigerad av Diktatur 2008-05-19 kl. 02:19.
Citera
2008-05-19, 02:17
Medlem
cynthias avatar
Om hon nu loggar in 19.35 så sitter hon väl där några minuter. Tycker det är märkligt att inte sambon då flyttat tidsangivelsen mer mot 8 snåret.

Föräldrarna bor tydligen 1.5 km bort, men då borde hon ju ha tagit med sig nycklar, jacka och telefon.
Citera
2008-05-19, 02:23
Medlem
Troians avatar
Citat:
Är väl inte omöjligt att han just har koll på hur mycket pengar hon har på sig?

Jag har då inte koll på hur mycket kontanter min flickvän har i plånboken (antar det var därifrån som Nat. tog pengarna som hon hade med sig.)

Citat:
Alternativt att han såg henne ta pengar och gå utan att han tänkte så mycket på det. Kan väl inte vara så pass ovanligt att någon ska iväg och köpa cigg eller något nere på hörnet utan att berätta det? Underförstått.

Det, däremot, vore som du säger inte ett dugg konstigt. Men poängen med mitt inlägg var att visa att det troliga är att pojkvännen var hemma när hon stack. Åtminstone jag tycker nämligen det är lite anmärkningsvärt om pojkvännen skulle ha kännedom om att hon tog med sig lite kontanter trots att han inte var hemma. Eller vad tycker du?

Vidare tycker jag också att det är märkligt om pojkvännen var hemma (och såg att hon tog med sig kontanter) att hon inte sa vart hon skulle, eller att han inte frågade det.

...men det är bara min syn på relationer.

Citat:
Om hon nu levde dubbelliv och fick i sig en överdos någonstans? Verkar dock lite underligt. Har taskig koll på vad droger kostar men då borde hon väl tagit med sig en anselig summa pengar?

Det är möjligt, men det finns absolut ingenting som tyder på det. Därför tycker jag man kan lämna den teorin därhän.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in