2008-11-11, 17:42
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorig
Sen får vi se strafet tippar 10 år ej livstid. Eller helt sonika vållande till annans död. lag rummet har stort spelrum. Och det kommer vi att få se. Ingen ide att spekuler i straffet, för det har visats sig att många straff har blivit helt frikänande helt plötsligt. När hovrätten gör en helt annan bedömning, ex lindomefallet, från livstid till frikänande i hovrätten. Det svaret får vi se.

Men jag tippar på 10 år och lite rabatt.

Och det är nog inget dåligt tips.

Som det har sagts tidigare kan kan han inte dömas till livstid eftersom han var för ung när brottet begicks, och "ungdomsrabatt" lär han också få med automatik.

Ska det bli vållande till annans död måste han nog kunna visa att det rör sig om självförsvar, så det känns inte sådär jättetroligt. Och Lindome-fall inträffar nog inte längre; åklagarna har lärt sig läxan.
Citera
2008-11-11, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Och det är nog inget dåligt tips.

Som det har sagts tidigare kan kan han inte dömas till livstid eftersom han var för ung när brottet begicks, och "ungdomsrabatt" lär han också få med automatik.

Ska det bli vållande till annans död måste han nog kunna visa att det rör sig om självförsvar, så det känns inte sådär jättetroligt. Och Lindome-fall inträffar nog inte längre; åklagarna har lärt sig läxan.

Eftersom han skall ha erkänt ett uppsåtligt dödande så kan väl inte vållande till annans död bli aktuellt?
Citera
2008-11-11, 18:52
Bannlyst
Jag tippar på att han hamnar på spykiatrin någon som sätter emot mitt vad

Synd om offrets anhöriga men samhällets regler är tragiska men det blir nog så.
Citera
2008-11-13, 17:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gloc

Jag skulle bli mycket, mycket förvånad om han hamnar på psykatrin. Vad är det du menar som tyder på att han led av en allvarlig psykisk störning när han bragde henne om livet?
Citera
2008-11-14, 10:34
Medlem
Åtal har väckts idag.

Idag åtalas pojkvännen för mord
Nathalies sista ord till sin mamma
Åtal mot mannen som misstänks ha mördat Nathalie Johansen
Citera
2008-11-14, 11:06
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havayoth
Åtal har väckts idag.

Idag åtalas pojkvännen för mord
Nathalies sista ord till sin mamma
Åtal mot mannen som misstänks ha mördat Nathalie Johansen

Citat:
– Utredningen visar att dödandet skedde någon gång mellan åtta och nio på kvällen. Hon chattade med sin mamma vid 20-tiden och skriver då att ”vi nog har gjort slut”. Sedan försvinner hon från chatten, säger Urban Svenkvist, chefsåklagare.

De gjorde slut? Hon lämnade honom?
Enligt GT dumpade han henne?
Citera
2008-11-14, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gloc

Jag tippar på att han, oavsett var han hamnar , är ute igen inom fem år. Det är billigt att mörda i Sverige.
Citera
2008-11-14, 11:39
Moderator
blomvattnares avatar
http://www.gt.se/nyheter/1.1368619/nathalies-sista-ord-till-mamma

Citat:
Nathalie skrev till mamman klockan 20.01:
– ”N N” (namnet på pojkvännen) dumpade mig precis, verkade det som. Nu blev jag lite konstig.
Mamman svarade då:
– Why? (Varför?)
Nathalie igen:
– Han sa att han tyckte att det kändes bäst så.
Mamman:
– Okej, det tror jag med.
När Nathalie inte svarat på 15 minuter försökte mamman på nytt få kontakt med henne.

Här ser det ut som om han har dumpat henne. Det tycks vara taget exakt från MSN-konservationen.
Citera
2008-11-14, 11:55
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här ser det ut som om han har dumpat henne. Det tycks vara taget exakt från MSN-konservationen.

Dumpa känns lite fel i detta sammanhang, men det ska ha varit hennes eget ord.

Bra att åklagaren åtalar honom för griftefrid också. I stämningsansökan anges 15-16 maj, så det råder osäkerhet kring vilken sida midnatt han tog kroppen ur lägenheten. Mord och griftefrid ses tydligt som två skilda brottstillfällen, och griftefrid ska således inte konsumeras. NG klädde av kroppen naken innan han grävde ner sambon.

Rättegång nästa fredag.
Citera
2008-11-14, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Dumpa känns lite fel i detta sammanhang, men det ska ha varit hennes eget ord.

Bra att åklagaren åtalar honom för griftefrid också. I stämningsansökan anges 15-16 maj, så det råder osäkerhet kring vilken sida midnatt han tog kroppen ur lägenheten. Mord och griftefrid ses tydligt som två skilda brottstillfällen, och griftefrid ska således inte konsumeras. NG klädde av kroppen naken innan han grävde ner sambon.

Rättegång nästa fredag.
Oftast låter man inte griftefriden konsumeras. Det är en säkerhetsåtgärd om domstolen anser det vara ett culpöst brott. Då får han sitta lite längre i alla fall.
Citera
2008-11-14, 12:00
Medlem
Det stod i Alingsås Tidning att pojkvännen hade tagit ett kampsportgrepp på Nathalie. Eftersom jag vet att pojkvännens storebror tidigare har tränat jujutsu i klubben i Herrljunga undrar jag om pojkvännen också har gjort det?
Citera
2008-11-14, 12:11
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Oftast låter man inte griftefriden konsumeras. Det är en säkerhetsåtgärd om domstolen anser det vara ett culpöst brott. Då får han sitta lite längre i alla fall.

Jag tycker fortfarande att AE även skulle ha åtalats för griftefrid och TA häktats för detsamma.

NG återställde marken efter sig genom att omsorgsfullt pussla ihop grästorv där han grävt ner henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in