2008-10-03, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perVers2.1
Är det någon som vet vems bil NG använde? För han har väl ingen egen?

ursäkta att jag citerar mig själv
I den ena artikeln stod det att några vittnen hade sett hans bil utanför en port som har anslutning med deras port. Jag tolkar det som att han måste ha haft egen bil.
Citera
2008-10-03, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Danneboras
PVs föräldrar är inte kriminella. Varifrån kommer det ryktet?
PV är inte heller någon Nasse. inte alls. Han umgick i sådana kretsar under en liten period i högstadiet. Det var mest personer som lekte nassar för att det var häftigt men som samtidigt hade utländska vänner.

Han har alltid varit en lugn kille. Även om det sticker i ögonen på NJs föräldrar så är detta ett faktum. De enda gångerna jag skulle kunna tänka mig att PV skulle kunna verka hotfull är om han på något sätt skulle falla för grupptryck. Han har enligt mig varit lite osäker men innerst inne en god person.

Hans föräldrar jobbar som lokalvårdare och byggarbetare om någon undrar

vad är viss sanningshalt i första påståendet om inte allting
ingen har sagt att kärringen är kriminell eller pappan
han verkar ha en stabil umgängeskrets med nazzeidioter/sunt umgänge?
faller för grupptryck vem hetsade han i duschen med nathalie
har har alltid varit osäker men innerst inne vad fan då kan inte du berätta om vilken god person en kvinnomördare kan vara
bra att kärringen kan tillföra dom små summorna hon åtminstone ens gör efter att hon har tagit 6 barnbidrag/mammaledighet/barnomsorg m.m för sina ungar utan fadersgestalt/ fast punkt i livet som där en snart ska kosta oss skattebetalare mer genom både kåken ev eller psyket beroende på domen

Du som verkligen verkar ha torrt på fötterna, tror du.
Berätta för oss andra om NJ:s föräldrar och syskon som skattebetalarna fått dra försorg om.
Tror att många FB:are skulle tycka vore intressant.
NG:s mamsen har i åtminstånde alla hästar hemma.
Citera
2008-10-03, 00:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Mja det är ju ett ganska beräknande betéende och även om det kan te sig logiskt, så försvinner ju inte biten med att det är en aningens sjukt.

I mina ögon så är hela förloppet sjukt. Från att han tar livet av henne, till att han hjälper till vid eftersökningarna.

Jag håller med. Och det är sjukt, eller åtminstone ofattbart, att en så ung kille kunde hålla masken i 4 månader, inför alla. Att inte de närmaste reagerade starkare tycker jag det givits rimliga förklaringar till i tråden. Men hur har han lyckats upprätthålla skenet inför sina närmaste vänner, arbetskompisar, träningskompisar, mm?

Självklart ansåg alla att det var naturligt att han mådde dåligt och betedde sig underligt strax efter hans flickvän "försvunnit". Men i FYRA månader?
Citera
2008-10-03, 00:31
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag håller med. Och det är sjukt, eller åtminstone ofattbart, att en så ung kille kunde hålla masken i 4 månader, inför alla. Att inte de närmaste reagerade starkare tycker jag det givits rimliga förklaringar till i tråden. Men hur har han lyckats upprätthålla skenet inför sina närmaste vänner, arbetskompisar, träningskompisar, mm?

Självklart ansåg alla att det var naturligt att han mådde dåligt och betedde sig underligt strax efter hans flickvän "försvunnit". Men i FYRA månader?

Ja fyra månader är en lång tid . Finns månne möjligheten att man kan lyckas förtränga en sådan här händelse? Hur som haver så tycker man ju att han någon gång på dessa 4 månader skulle ha krackelerat, eller försagt sig?

Går jag till mig själv när jag gjort något jag är mindre stolt över, då växer det som en klump i magen. Till slut så vill jag bara skrika ut skiten så jag blir av med det. Nu har det ju io f handlat om bagateller jämfört med något sådant här. Men principen torde väl vara densamma.
Citera
2008-10-03, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Hyrorna i Asås är dyra rent generellt eftersom det är en attraktiv stad som hela tiden växer, samt att det är svårt att få tag i lägenheter.
Det är ca 4,5mil till Gbg (en halvtimme med sj-tåg och ca 40min med pendeln) och 4 mil till Borås (buss dit tar minst en timme).
Om jag förstår SCB:s statistik rätt så bor det ca 36000pers i kommunen varav ca 22000 i själva tätorten.

ok! då ligger den när göta. Säkert därför dom så extra dyra. jag tror på dig att Asås är en attraktiv liten stad som hela tiden växer. Vi får hoppas att den här tragedin inte drabbar stadens rykte.

Men är det bekräftat att PV grävde ner NJ samma natt eller han kan tagit det natten efter.

Angående detta med dushdraperiet så kanske han hade ett extra exemplar av samma sort där hemma
Citera
2008-10-03, 00:37
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ja fyra månader är en lång tid . Finns månne möjligheten att man kan lyckas förtränga en sådan här händelse? Hur som haver så tycker man ju att han någon gång på dessa 4 månader skulle ha krackelerat, eller försagt sig?

Av döma av intervjun med mamman så verkar han ju ha varit en som håller saker inom sig, och kanske också någon som överhuvudtaget inte haft nära relationer till någon alls:

Citat:
Har han haft andra flickvänner innan Nathalie?
– Nej. Han har många kompisar, både killar och tjejer, men inget sällskap. Jag tror inte han haft några andra tjejer. Syskonen har många kompisar ihop.

...

Vilken relation har du med din son?
– Som en förälder har. Varken mer eller mindre.

Pratade han om känslor med dig?
– Nej, det gjorde han inte. Det har han nog ärvt från mig.

http://alingsastidning.se/nyhet_visa.asp?id=2842
Citera
2008-10-03, 00:39
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVB
Men är det bekräftat att PV grävde ner NJ samma natt eller han kan tagit det natten efter.

Hans bil ska ha setts samma natt (och han säger ju själv att han var ute och "letade" på natten).

Hade kroppen legat i lägenheten ett helt dygn skulle nog polisen nog haft mycket större möjligheter att upptäcka något spår när dom undersökte lägenheten och bilen.
Citera
2008-10-03, 00:39
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Alingsås är väl stort nog för att räknas som en stad, med svenska mått mätt i alla fall.
Alingsås är fanimej en alldeles riktig stad, grundad 1619. Min farmors morfars farfars farfars far var var borgmästare där på 1680-talet.
Citera
2008-10-03, 00:41
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Av döma av intervjun med mamman så verkar han ju ha varit en som håller saker inom sig, och kanske också någon som överhuvudtaget inte haft nära relationer till någon alls:

Förvisso, men att kunna gå i fyra månader. Men visst, har han aldrig förr talat om sitt inre så faller det sig kanske naturligt att bygga upp även detta på insidan.

Men som sagt, någon annan kanske borde ha reagerat att det här har pågått under så lång tid. Att man inte efter ett par månader ifrågasätter vad som är knas, eftersom man uppenbarligen sett att han förändrats.
Citera
2008-10-03, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix

Nu vet vi ju inte om folk i hans omgivning reagerat på att han förändrats och misstänkt att han var skyldig men hur ska de bevisa det? Även om kollegor, lagkamrater m.m gått till polisen och berättade om sina misstankar så skulle det inte leda någonstans, mer än möjligen ytterligare ett indicium på hans skuld, men definitivt inte i närheten av att hålla i domstol. Finns ju till och med fall där anhöriga till misstänkta säger att den misstänkta erkänt, men trots detta har det inte räckt. Så vi vet ingenting om hur han agerat, om hans omgivning misstänkt något m.m.
Citera
2008-10-03, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Du som verkligen verkar ha torrt på fötterna, tror du.
Berätta för oss andra om NJ:s föräldrar och syskon som skattebetalarna fått dra försorg om.
Tror att många FB:are skulle tycka vore intressant.
NG:s mamsen har i åtminstånde alla hästar hemma.

vet inte det hela men eftersom det stör dig är du förmodligen släkt eller anhörig så du får en möjlighet att tala

nu har inte jag exakt det belopp som varit aktuellt under alla hennes barns uppväxt utan jag räknar säg 950/mån som är aktuellt åtminstone under några år av ungarnas uppväxt ggr 6 = 5700 kr/mån därtill dagisplats mammaledighet skolgång bvc tydligen socialbidrag enl tidigare skribent så hur vore det nu om hon hade tillfört lika mycket tillbaka som i fortsättningen som hennes son kommer att kosta skattebetarna 102000 i månaden om det blir kåken lite svårt va då är det ändå en utav ungarna som kostar oss 102000 i månaden exkl rättegångs/advokatkostnader o psykisk hjälp till anhöriga efter en snabb kalkylering 950 * 12 = 11400 per år/unge blir detta 205200 per unge som i sin tur landar på 1231200 bara i barnbidrag för alla därtill alla kostnader runtom beräknat från födsel till 18 år så berätta nu gärna om allt underbart hon tillfört sina barn värderingar m.m drömmare men försök inte säga att hon ska vara realistisk eftersom hon inte kan tro han är en mördare

alla hästar ja du fall om nu det vore fallet så varför ligga runt med allt o alla ger detta barnen schysst bra uppfattning inför livet vet inte hur det ser ut i din uppväxt men om mina föräldrar vore skiljda hade jag önskat mig ett fosterhem för att slippa konstanta fadersgestaltsbyten/ons i min tillvaro

en enda pappa hade givetvis inte varit bättre eller inte heller att hålla sig till att inte bara föda på löpande band så att de kunde fått mer tid per unge

glöm inte berätta lite mera om dina egna torra förra fötter/hästar/uppväxt nu
Senast redigerad av Danneboras 2008-10-03 kl. 00:51.
Citera
2008-10-03, 00:51
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Men som sagt, någon annan kanske borde ha reagerat att det här har pågått under så lång tid. Att man inte efter ett par månader ifrågasätter vad som är knas, eftersom man uppenbarligen sett att han förändrats.

Skulle väl inte förvåna mig om det snackats en väldig massa, men att han mått dåligt hjälper ju inte polisen -- med tanke på vad som framkommit så var dom nog rätt säkra på att dom hittat rätt person redan tidigt i utredningen (skulle inte förvåna mig om dom internt betraktat det hela som "polisiärt uppklarat"), fast sen gällde det ju bara att hitta avgörande bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in