Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du har inte riktigt förstått vad jämförelsen går ut på verkar det som.
Det är ingen som jämställer PV med AE.
Vad det handlar om är att man inte kan lyssna till vad familj och vänner har att säga då de inte är objektiva i sin bedömmning utav personen, varesig det gäller ett offer eller en gärningsman.
Trots att AE var allmänt känd och ansedd som just en äcklig typ så var det ytterst få (1 vad vi vet?) som ens i sin vildaste fantasi kunde gå så långt som att tänka att han skulle kunna göra sig skyldig till något utav det han nu kommer att åtalas för.
Som jag påpekade: INGEN vet vad man själv ens kan vara kapabel till i en pressad situation av olika slag och allra minst vad andra kan vara kapabla till, dock har det efterfrågats info om PV och detta var vad jag har hört.
Därav den första infon.
Jag la ingen aspekt i att folk kan ha svårt att tro något om bekanta/vänner/släkt osv. Så klart har familj och vänner alltid svårt att tro sånt men i anders eklunds fall tyckte ytliga bekanta han var konstig och obehaglig bla.
Så Tycker att man inte kan jämföra honom med anders eklund trots allt.. i så fall finns det väl bättre fall att jämföra med???
Anders eklund är inte relevant nånstans i denna tråd!( åtminstone inte som jämförelse med N s Pv.)
Om ni nu talar om nån annan galning som tagit henne och haft ihjäl henne, så visst..
Jag förstår precis vad jämförelesen gick ut på men fortfarande tycker jag att detta inte har relevans för att jämföras med pv.. däremot finns bättre fall där man kan jämföra GM och PV i så fall.
Dessutom kan vi inte säga att N är skötsam och andra säger si och så om henne då heller.. eftersom INGEN kan veta vad som rör sig i en annan människas inre.
Så alltså: jag rapporterade bara vad andra sagt( inte hans familj!!) , precis som andra rapporterat om N och hennes karaktärsdrag osv.
Visst betyder det något vad andra tycker om människor, för med anders eklund tyckte många han var konstig och fick en knepig känsla med honom, och visst blir människor chockade men tror nog att det var mer chock än förvåning!
Däremot finns inga sådana indikationer om pojkvännen enligt personer i hans närhet och klasskamrater på skolan. UPPREPAR: ingen från hans familj jag pratat med.