2008-05-24, 17:37
Medlem
Mymys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Den misstänke gärningsmannen (som blev friad i rätten) i det här fallet är lika gammal som maken så jag undrar om det inte var maken som åtalades.

Jo, i det fallet var det maken som misstänktes/greps och troligtvis också var skyldig enl vad jag hört av ryktet/bekanta. Tyvärr fanns inte bevis för att fälla honom... *sorry för OT*
Citera
2008-05-24, 18:14
Medlem
..

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vi vet ju inte när grälet startade, kanske ville hon helt enkelt ej svara.

O vakna upp nu grabben/tösen...mord begås dagligen mellan jämnstora personer utan ett knyst eller att ngn sett ngt.
Det är en del av en mördares planering. O planering kan ske vid plötslig inlevelse i brott.

Hon kanske hade kontantkort? kanske inte var på humör för att svara just då, trött, tjafs med pojkvännen etc, vilket inte behöver betyda att han är GM för det.

jag har själv en 20-åring och bor i alingsås och VET precis hur det funkar i den åldern, ibland kanske man lovat att ses, har inte lust, svarar inte när det ringer för att ringa upp mkt senare med att det blev försent osv eller nästa dag ist. speciellt om det inte var 100 % spikat att man skulle ses utan löst prat.
Känner även vännen michael och vet att man gör så .. hör av sig när man känner för det utan att det betyder något konstigt eller att det skulle bli hard feelings.
Citera
2008-05-24, 18:18
Medlem
mer

Citat:
Ursprungligen postat av David Prutton
Eftersom jag hintade tidigare att syrran känner N så ska jag bara rapportera att hon inte hade hört något annat av sina vänner än vad som är känt härinne, jag frågade lite försiktigt om hennes personlighet(syrran var helt klart skakad), men hon bekräftade bara det som kommit fram här, N var inte personen som, enligt min syster, skulle försvinna självmant och hon kände inte till några droger eller liknande, skolan de går/gick på är en ganska fridfull sådan.

Jag tror att man kan lägga ner de funderingarna om drogsvängen som jag hörde någon spekulera kring, om man nu hade sådana.

Lutar mer och mer mot pojkvännen enligt mig.
Har ingen info om honom iaf.
Over and out.

träffade folk på krogen som kände båda två och säger att PV inte alls var den personen som skulle kunna göra henne illa, lugn och närmast försynt.
Men känner inte honom persoligen så mer än så kan jag inte tillföra ang. honom, men enl. många så tror de som känner honom eller är hans bekanta absolut inte att han skulle kunna genomföra något mord eller göra henne illa. De spekulationer som förs i Alingsås med honom som GM är enbart av de som inte känner någon av dem personligen vad jag har förstått.
Senast redigerad av dragonfly28 2008-05-24 kl. 18:24. Anledning: felskrivning
Citera
2008-05-24, 18:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sådetblev
Fast det verkar vara många som tror att det är något slags faktum att hon tagit pengar med sig, när det bara är ett obekräftat påstående av PV som var i rummet bredvid och "inte såg när hon gick". Han måste alltså ha sett (eller hittat på efter att ha tagit dem själv) att pengarna var borta från en plats där han sett dem förut, hennes portmonnä antagligen.

Jag fattade inte först att det var så löst grundat detta med de 1500. Då blir ju diskussionen om hennes eventuella drogskulder/köp och vad hon kan ha gjort med pengarna rätt ointressanta och inte värt att lägga så mycket krut på. Han kan väl ha gett henne i vredesmod ett slag på något känsligt ställe (utan blodvite) så att hon råkade avlida, något han absolut inte tänkt sig förstås.

Nej, ingen, eller ytterst få, utgår från att pojkvännens uppgifter om pengarna stämmer. Du har i så fall missuppfattt.

Men, att hon faktiskt tog med sig pengarna, och att pojkvännen därmed är oskyldig, är en hypotes, och sedan kan man resonera kring varför, vad hon skulle ha dessa till och så vidare. Det kan ju nämligen ha att göra med varför hon stack, eller hur?

Visar det sig att pojkvännen hittat på att hon tog med sig pengarna, en annan hypotes som är fullt möjlig, så är det enligt mig helt ointressant var pengarna tagit vägen. Han kan ha gömt dem, gjort slut på dem eller gjort sig av med dem (typ bränt). Diskuterar man möjligheten att pojkvännen är skyldig så är det alltså ointressant att diskutera pengarna, då det är helt uppenbart att han ljugit om det.
Senast redigerad av Troian 2008-05-24 kl. 18:39.
Citera
2008-05-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragonfly28
träffade folk på krogen som kände båda två och säger att PV inte alls var den personen som skulle kunna göra henne illa, lugn och närmast försynt.
Men känner inte honom persoligen så mer än så kan jag inte tillföra ang. honom, men enl. många så tror de som känner honom eller är hans bekanta absolut inte att han skulle kunna genomföra något mord eller göra henne illa. De spekulationer som förs i Alingsås med honom som GM är enbart av de som inte känner någon av dem personligen vad jag har förstått.

Man vad fan. Ta t ex Englas mördare. Det krävdes i princip ett erkänna ifrån Anders för att hans anhöriga och vänner skulle inse att det_var_han. Före det hette det ju att han var sååå underbar osv och minsann inte skulle göra en fluga förnär. Så vad vänner och bekanta tror säger absolut ingenting.
Citera
2008-05-24, 19:10
Medlem
David Pruttons avatar
Citat:

Om syrran kommer in på msn ska jag höra mig för lite mer.
Å andra sidan betyder väl inte sådant så himla mycket, troligtvis är det ju något som gått rejält överstyr OM pojkvännen skulle vara GM.

edit:
Online nu, hon vet inget om pojkvännen, beskriver dock N som "en lugn, fin och städad tjej med, såvitt hon vet, ingen dålig kompiskrets". Vad det nu är värt, men att hon frivilligt skulle hålla sig borta kan man nog avskriva då?
Senast redigerad av David Prutton 2008-05-24 kl. 19:28.
Citera
2008-05-24, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Man vad fan. Ta t ex Englas mördare. Det krävdes i princip ett erkänna ifrån Anders för att hans anhöriga och vänner skulle inse att det_var_han. Före det hette det ju att han var sååå underbar osv och minsann inte skulle göra en fluga förnär. Så vad vänner och bekanta tror säger absolut ingenting.

Håller med dig, och det gäller anhöriga/bekanta till både offer och ev. gärningsman. Det är mycket ofta så att anhöriga och vänner målar upp en förskönad bild utav personen i fråga.

Jag tycker annars att en hel del omständigheter i fallet tyder på självmord. Hon kan ha dränkt sig i en sjö, och då lär hon flyta upp om någon vecka. Det är mina spekulationer just nu....
Senast redigerad av Nattvandraren 2008-05-24 kl. 20:48.
Citera
2008-05-25, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis

Englas mördare var dömd och misstänkt för en hel massa ofredande bla så detta kan man inte ens jämföra!!
Citera
2008-05-25, 00:27
Medlem
Citat:
Englas mördare var dömd och misstänkt för en hel massa ofredande bla så detta kan man inte ens jämföra!!

Jo det är en jättebra jämförelse, just pga det så blir jämförelsen ännu tydligare och än mer relevant.

Inte ens med allt det bagaget så kunde någon förmå sig att tro något sådant om honom.
Citera
2008-05-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Just därför så blir ju jämförelsen ännu tydligare och än mer relevant.

Inte ens med allt det bagaget så kunde någon förmå sig att tro något sådant om honom.

Det var ju det många trodde om honom , att han var ett creep som gjorde många illa till mods, sen att man i närheten blir chockad trots allt har nog mer med att göra att de tycker det är obehagligt att " känna" en sådan person och inser att de själva lika gärna kunnat råka illa ut..
I fallet med PV har jag inte hört en enda som sagt att han är obehaglig eller konstig snarare tvärtom, med det inte sagt att han INTE kan vara ´GM och att något har gått snett men tycker att man INTE kan jämföra eller likställa honom med Englas mördare överhuvudtaget..
Där fanns massor med indikationer på att han var mentalt sjuk och " skruvad", tom tips som polisen missat ang. det andra mordet!
Citera
2008-05-25, 00:36
Medlem
Citat:
Det var ju det många trodde om honom , att han var ett creep som gjorde många illa till mods, sen att man i närheten blir chockad trots allt har nog mer med att göra att de tycker det är obehagligt att " känna" en sådan person och inser att de själva lika gärna kunnat råka illa ut..
I fallet med PV har jag inte hört en enda som sagt att han är obehaglig eller konstig snarare tvärtom, med det inte sagt att han INTE kan vara ´GM och att något har gått snett men tycker att man INTE kan jämföra eller likställa honom med Englas mördare överhuvudtaget..
Där fanns massor med indikationer på att han var mentalt sjuk och " skruvad", tom tips som polisen missat ang. det andra mordet!

Du har inte riktigt förstått vad jämförelsen går ut på verkar det som.

Det är ingen som jämställer PV med AE.

Vad det handlar om är att man inte kan lyssna till vad familj och vänner har att säga då de inte är objektiva i sin bedömmning utav personen, varesig det gäller ett offer eller en gärningsman.

Trots att AE var allmänt känd och ansedd som just en äcklig typ så var det ytterst få (1 vad vi vet?) som ens i sin vildaste fantasi kunde gå så långt som att tänka att han skulle kunna göra sig skyldig till något utav det han nu kommer att åtalas för.
Citera
2008-05-25, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Du har inte riktigt förstått vad jämförelsen går ut på verkar det som.

Det är ingen som jämställer PV med AE.

Vad det handlar om är att man inte kan lyssna till vad familj och vänner har att säga då de inte är objektiva i sin bedömmning utav personen, varesig det gäller ett offer eller en gärningsman.

Trots att AE var allmänt känd och ansedd som just en äcklig typ så var det ytterst få (1 vad vi vet?) som ens i sin vildaste fantasi kunde gå så långt som att tänka att han skulle kunna göra sig skyldig till något utav det han nu kommer att åtalas för.

Som jag påpekade: INGEN vet vad man själv ens kan vara kapabel till i en pressad situation av olika slag och allra minst vad andra kan vara kapabla till, dock har det efterfrågats info om PV och detta var vad jag har hört.
Därav den första infon.
Jag la ingen aspekt i att folk kan ha svårt att tro något om bekanta/vänner/släkt osv. Så klart har familj och vänner alltid svårt att tro sånt men i anders eklunds fall tyckte ytliga bekanta han var konstig och obehaglig bla.
Så Tycker att man inte kan jämföra honom med anders eklund trots allt.. i så fall finns det väl bättre fall att jämföra med???

Anders eklund är inte relevant nånstans i denna tråd!( åtminstone inte som jämförelse med N s Pv.)
Om ni nu talar om nån annan galning som tagit henne och haft ihjäl henne, så visst..

Jag förstår precis vad jämförelesen gick ut på men fortfarande tycker jag att detta inte har relevans för att jämföras med pv.. däremot finns bättre fall där man kan jämföra GM och PV i så fall.

Dessutom kan vi inte säga att N är skötsam och andra säger si och så om henne då heller.. eftersom INGEN kan veta vad som rör sig i en annan människas inre.

Så alltså: jag rapporterade bara vad andra sagt( inte hans familj!!) , precis som andra rapporterat om N och hennes karaktärsdrag osv.

Visst betyder det något vad andra tycker om människor, för med anders eklund tyckte många han var konstig och fick en knepig känsla med honom, och visst blir människor chockade men tror nog att det var mer chock än förvåning!
Däremot finns inga sådana indikationer om pojkvännen enligt personer i hans närhet och klasskamrater på skolan. UPPREPAR: ingen från hans familj jag pratat med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in