2008-05-18, 18:49
Medlem
Jag minns också en artikel på Aftonbladet Debatt om en svensk tjej och en afrikan.

Hon varnade andra för att vara så blåögd som hon, som hade tagit hand om honom och hjälpt honom på alla sätt, bl a att kunna ta körkort.

Sen stack han sin kos.
Citera
2008-05-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Och nu får ju hon sin chans att besvara hans kärlek genom att integrera han in i det svenska samhället..

Har du sett filmen Masjävlar, där den äldre systern i familjen gör sitt livs första utlandsresa till ett tropiskt land och där blir uppvaktad av en dylik charmör och berättar om det för sin yngre, storstadsvana syster. Man ser vad lillasyster tänker...
Citera
2008-05-18, 18:53
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Därefter följer premiären på reportageserien Tabu klockan 22.10 i SVT 1 - om sexuella tabufrågor och konflikter i Europa. Det är en europeisk samproduktion byggd på en ursprungsidé av Silvergens Lotta Skoglund. Där sänds Lottas reportage om den äldre svenska kvinnan Margareta som möter yngre man i Gambia och blir kär. Han har fem barn och är analfabet. Hur ska det gå?

http://www.silvergen.org/index.php?o...752&Itemid=105
Kanske kan hon lära sin unge man att läsa och skriva också..
F.ö så kan ni se bilder på det lyckiga paret om ni klickar på länken..

Kanske finns det möjligheter till att dom kan ta hit hans 5 barn också, så dom kan känna sig som en riktig familj, för hon kan nog inte få fler egna pga sin ålder..
Senast redigerad av johnny-62 2008-05-18 kl. 18:57.
Citera
2008-05-18, 18:57
Medlem
Bengrots avatar
Jag tycker oxå att det ser ut att vara två personer som verkligen är kära i varandra och som strålar i ögonen av nyförälskelse.

Vad kallas den manliga motsvarigheten till luder? Gigolo?
Senast redigerad av Bengrot 2008-05-18 kl. 19:07.
Citera
2008-05-18, 18:59
Bannlyst
Negern kommer sticka efter PUT, Har sett det hända flera kvinnor... Negern drar, kvinnan blir ledsen, sen får hon beskedet att hon har HIV. Jag kan lova att flera i hennes släkt har varnat henne men hennes längtan efter en neger gör henne oemottaglig för sånt.
Citera
2008-05-18, 19:02
Medlem
Dagen då jag ser ett avsnitt då:

Jag ser ett tv-program då de spelar romantisk musik och visar mysiga klipp av Gösta 55, som gift sig med 18 år gamla Dok.. och programledare förfäras över att Göstas familj förfäras, och ej vill ha att göra med gösta och flickan som ser ut att vara 14 år. (vi vet hur unga de kan se ut :P)..

Men nej vi ser inte det? Sluta hyckla, det handlar om samma gamla sexturism. Det finns gott om män som tar med sig sina "flickvänner" utomlands ifrån, och ett ömsesidigt utnyttjande rullar sedan på.
Citera
2008-05-18, 19:12
Medlem
herdens avatar
Jag kommer osökt att tänka på denna utmärkta blogg:
http://batikhaxan.blogg.se/

Seriöst så känns denna 61-åriga människa väldig stereotypisk i vad jag menar är en sann invandrarkramare.

Vad händer med deras syn på de stackars afrikanerna när de blir dumpade? Finns det några uppgifter om detta?
Citera
2008-05-18, 19:18
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Låt det stanna vid det, där nere i Gambia.

Men om hon vill gifta sej med en Gambian så kan väll inte det störa dej?? Förutom då att det blir en till Afrikan i Sverige. Men om han knullar henne här eller där borde spela mindre roll.
Citera
2008-05-18, 19:22
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herden
Jag kommer osökt att tänka på denna utmärkta blogg:
http://batikhaxan.blogg.se/

Seriöst så känns denna 61-åriga människa väldig stereotypisk i vad jag menar är en sann invandrarkramare.

Vad händer med deras syn på de stackars afrikanerna när de blir dumpade? Finns det några uppgifter om detta?
Ja den här kvinnan verkar mer än lovligt naiv, har full förståelse för att hennes barn har tagit avstånd från henne..

Jag ledsnade på att vara pk..
Citera
2008-05-18, 19:39
Medlem
Noel Parkers avatar
Ur DN-artikeln:

"Nanna är också svenska, 56 år och mycket medveten om att hon ibland blir manipulerad och utnyttjad.

- Det finns ingen jämlikhet mellan man och kvinna här i Afrika. De afrikanska männen förstår över huvud taget inte vad det ordet betyder. Den dagliga kampen för överlevnad gör att en man som inleder ett förhållande också vill ha något mer av dig, som pengar. Det är inget konstigt med det. Överlevnad och manipulation hänger ihop här, säger Nanna."

Vilken fräckhet av henne att snacka om att bli manipulerad och utnyttjad. Som om man ska tycka synd om stackars Nanna som åker till fattiga länder för att umgås med yngre män. Fattar hon inte att hon är en torsk lika mycket som någon svensk man som åker till Thailand och skaffar sig en "flickvän" medan han är där? Upprörande att en person i en uppenbar maktställning gör sig själv till ett offer och inte vill se sig själv i spegeln och konstatera vad hon är: en torsk!
Citera
2008-05-18, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny-62
Kanske finns det möjligheter till att dom kan ta hit hans 5 barn också, så dom kan känna sig som en riktig familj, för hon kan nog inte få fler egna pga sin ålder..
Självklart skall alla hans barn tas hit och kompenseras, eller menar du kanske att barnen skall leva faderslösa bara för att en kåt kärring har snott deras far?
Citera
2008-05-18, 19:42
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Självklart skall alla hans barn tas hit och kompenseras, eller menar du kanske att barnen skall leva faderslösa bara för att en kåt kärring har snott deras far?

Så nogger-fadern som lämnar sina barn i sticket för att leva i sus och dus med en åldrig gammal rasblandar-kärring är utan skuld, eller? Det är väl föräldern som skall ha ha ansvaret, eller?

Du resonerar tyvärr som du har förstånd till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in