2008-05-18, 17:14
Medlem
Skulle vara intressant att veta vad ni har för arbetsuppgifter och hur eran bakgrund ser ut.
Citera
2008-05-18, 18:14
Medlem
muminss avatar
Står en hel del här i http://www.flashback.org/showthread.php?t=666942
Citera
2008-05-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumins
Står en hel del här i http://www.flashback.org/showthread.php?t=666942

jo tack, men tänkte de vore befogat med en tråd där tyngdpunkten låg på arbetsuppgifterna.
Citera
2008-05-18, 21:17
Medlem
ash-mirandas avatar
Jag vill jätte gärna veta det också!

Men tyvärr så tror jag inte många som är civilekonomer här, iaf inte sådana som jobbar. Jag har märkt att många är självutnämnda experter inom ämnet, här på forumet, men få som verkligen är civilekonom och som har ett jobb.
Men det är bara så jag upplevt det..
Citera
2008-05-18, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ash-miranda
Jag vill jätte gärna veta det också!

Men tyvärr så tror jag inte många som är civilekonomer här, iaf inte sådana som jobbar. Jag har märkt att många är självutnämnda experter inom ämnet, här på forumet, men få som verkligen är civilekonom och som har ett jobb.
Men det är bara så jag upplevt det..

precis, vore kul om vi har några utexaminerade här som jobbar och inte massa studenter som tror sig veta..
Citera
2008-05-18, 22:13
Medlem
Memnoks avatar
Jag har tidigare jobbat som controller, med marknadsföring och sälj och numera jobbar jag med affärsutveckling. Det vill säga analys och rekommendationer på förbättringar av verksamheten.
Citera
2008-05-19, 01:13
Medlem
ash-mirandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag har tidigare jobbat som controller, med marknadsföring och sälj och numera jobbar jag med affärsutveckling. Det vill säga analys och rekommendationer på förbättringar av verksamheten.

Tack Memnok!
Är det ett vanligt arbetsuppgift som civilekonom? hur länge har du varit på arbetsmarknaden?
Citera
2008-05-19, 19:14
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ash-miranda
Tack Memnok!
Är det ett vanligt arbetsuppgift som civilekonom? hur länge har du varit på arbetsmarknaden?
Jag har haft min magister sedan 2004 men har jobbat en del efter min kandidat och parallelt med att jag läste det sista. Det är väl inte en helt vanlig arbetsuppgift att göra inom ett företag men det är relativt vanligt att man gör liknande saker på konsultfirmor.
Citera
2008-05-19, 21:33
Medlem
davheis avatar
Jobbar som Financial Accountant inom real estate i Nederländerna och har ansvar för företag i norra europa och asien. Är dock ny i branschen och har inte hunnit bygga upp någon bredare erfarenhet ännu. Åren på högskolan lärde mig mycket mindre redovisning än ett par veckor inom arbetslivet. Kanske inte så konstigt egentligen iofs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in