2008-05-21, 08:04
Medlem
Requiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Tänkte på stället där det hela en gång startade...

~Paul~

Ah, nej då har vi nog inte träffats. Arbetade en kort period i ovan nämnda stad bara runt 98-99. Jonas (hette han väll) var upp någon sväng o så.

Men för att återgå till vingarna, så tycker jag de fortfarande är godast som jag skrivit i någon tidigare tråd med en klassisk hemmagjord bluecheese dip!
Citera
2008-05-21, 08:18
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem
Ah, nej då har vi nog inte träffats. Arbetade en kort period i ovan nämnda stad bara runt 98-99. Jonas (hette han väll) var upp någon sväng o så.

Men för att återgå till vingarna, så tycker jag de fortfarande är godast som jag skrivit i någon tidigare tråd med en klassisk hemmagjord bluecheese dip!
OK. Tänkte att det hade varit rätt kul annars . Blue Cheesedip är inte dumt . Jag är lite pervers och har också i vanlig grillkrydda .

~Paul~
Citera
2008-05-21, 08:21
Medlem
Requiems avatar
Citat:
OK. Tänkte att det hade varit rätt kul annars . Blue Cheesedip är inte dumt . Jag är lite pervers och har också i vanlig grillkrydda .

~Paul~

Du som flame'ade mig för att jag hade i pyttelite vitlök i en kalops! Ha ha, ja alla har vi våra små avvikelser.
Citera
2008-05-21, 08:25
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Requiem
Du som flame'ade mig för att jag hade i pyttelite vitlök i en kalops! Ha ha, ja alla har vi våra små avvikelser.
Haha, sant. Man är en liten pervert ibland .

~Paul~
Citera
2008-05-21, 09:24
Såja dePaul, nu har jag laddat ett gäng klubbor med socker, salt och vatten. Och tro det eller ej, jag hittade faktiskt färdig tetralikyl-sås (stavning?) i min lokala kinaaffär :P

Återkommer med recension, får se om jag tillagar dom idag eller väntar tills imorgon.
Citera
2008-05-21, 10:02
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Såja dePaul, nu har jag laddat ett gäng klubbor med socker, salt och vatten. Och tro det eller ej, jag hittade faktiskt färdig tetralikyl-sås (stavning?) i min lokala kinaaffär :P

Återkommer med recension, får se om jag tillagar dom idag eller väntar tills imorgon.
Kul. Ja, du måste återkomma med en utförlig recension .

~Paul~
Citera
2008-08-15, 23:10
Medlem
loafmasters avatar
Sorry för en bump såhär långt efter, men jag sitter med en påse guldfågelns buffalowings hemma och blir lite intresserad av dePauls recept. Skulle dock vilja veta från TS ifall hans vingar blev bra?

Brukar annars bara tina, försteka med lite vitlök och sedan köra i ugnen och pensla med en bbq/hickorysås. Blir riktigt bra det också..
Citera
2008-08-16, 08:47
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Sorry för en bump såhär långt efter, men jag sitter med en påse guldfågelns buffalowings hemma och blir lite intresserad av dePauls recept. Skulle dock vilja veta från TS ifall hans vingar blev bra?

Brukar annars bara tina, försteka med lite vitlök och sedan köra i ugnen och pensla med en bbq/hickorysås. Blir riktigt bra det också..
Om du skall laga till dem enligt mitt sätt så kan du kanske minska på mängden socker något. Den är nog mer anpassad för grillning än för ugnsbakning.

~Paul~
Citera
2008-08-16, 09:22
Mina buffalowings blev rätt okej, men inte mer en så. Det saknas någon "grillig/rökt" smak och så är kycklingklubbor man köper i affären för stora.

Jag kör mycket klubbor men de blir vanlig marinad och kryddor. Blir lika gott.
Citera
2008-08-16, 09:32
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Mina buffalowings blev rätt okej, men inte mer en så. Det saknas någon "grillig/rökt" smak och så är kycklingklubbor man köper i affären för stora.

Jag kör mycket klubbor men de blir vanlig marinad och kryddor. Blir lika gott.
Smetade du på Teriyaki glazen innan slutet? I den kan man med fördel ha en skvätt liquid smoke .

~Paul~
Citera
2008-08-16, 17:23
Medlem
Blåbärskungens avatar
Kör vingarna i ugnen, släng dom sedan i en stekpanna eller wok med tigersauce + tabasco.
Citera
2008-08-17, 00:44
Citat:
Smetade du på Teriyaki glazen innan slutet? I den kan man med fördel ha en skvätt liquid smoke .

~Paul~

Yepp, följde ditt recept till mål. Tyvärr blev det inte som dom man köper färdiga :/ Men dom blir sjukt goda ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in