2008-05-17, 17:39
Medlem
LasseLarssons avatar
Tja

Idag så började min dator bete sig väldigt underligt. När datorn startar upp XP så släcks skärmen ner. Det står "Ingen signal". Väldigt märkligt eftersom dator funkade perfekt igår. Har testat att starta upp i "VGA-läge" och det funkar, men ändrar man upplösning så släcks skärmen igen. Felsäkert läge funkar också, men har samma problem.
Har testat att installera om XP, det funkar, om man inte installerar ATIs drivrutiner. Då släcks skärmen igen. Just nu kör jag med Omegas drivrutiner på 4 bitars färger och 640x480. Ändrar man till 16 eller 32 bitars färger så släcks skärmen igen, samma sak om man ändrar upplösningen. Testade att installera Vista, går inte heller, skärmen släcks när man kommer in i Windows.
Har testat med åtskilliga drivrutiner, både nyare och äldre, samma problem.
Jag har bara ett PCI-express utag på mitt moderkort och har bara ett grafikkort som passar, så jag kan inte testa något annat kort.
Så vad kan vara fel?
Är grafikkortet sönder? Det är ett Powercolor X1900GT 256mb.
Citera
2008-05-17, 17:57
Medlem
LaResistances avatar
Låter ju inte bra. Testa att lägga in näst senaste drivrutinen då.
Citera
2008-05-17, 18:05
Medlem
LasseLarssons avatar
Har testat det, det blir samma problem. Det ända som funkar är att köra utan drivrutin som jag gör nu, men då får jag inte rätt upplösning och bliden hackar när man scrollar när man surfar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in