2008-05-17, 14:15
Medlem
broadmans avatar
Finns nog ett flertal orsaker till att använda ett medel efter rakningen. Likaså vilket av dessa som är mest tilltalande (prismässigt, utseendemässigt eller doftmässigt)

Själv har jag alltid använt rakvatten, mest för att det svider till och decifinerar efter rakningen. Lindrar även klåda och sveda. Ibland även för doften. Givetvis ska den innehålla runt 80% alc.

Oftast tittar jag på priset och doften får inte vara för stark. Jag har två favoriter:

Tabac -billig men ganska trevlig som finns i plastflaska på konsum.

Old spice -en klassiker som är lite dyrare men som min farfar använde därav mina goda minnen av den.

En jag inte gillade särskilt var Addidas.
Citera
2008-05-17, 16:17
Medlem
Det är efterblivet att använda alkhol i rakvatten då det bara torkar ut huden, alkpohol andänvder för ri rakvatten då flera personer använde samam rakkniv så som jag fattat det.

Vill du ha bra rakvatten rekomenderar jag truefitt and hills serie rakvatten, de flesta luktar sjukt gott.
Citera
2008-05-17, 18:51
Medlem
Coq Rouges avatar
Aqua Vera billigt och luktar bra.
Citera
2008-05-19, 17:13
Medlem
broadmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Det är efterblivet att använda alkhol i rakvatten då det bara torkar ut huden, alkpohol andänvder för ri rakvatten då flera personer använde samam rakkniv så som jag fattat det.
Jag är nog bara lite gammaldags (traditionell) av mig. Skulle få ångest om det inte var alkohol i rakvattnet faktiskt.
Citera
2008-05-20, 19:59
Medlem
Enhörnings avatar
Jag föredrar aftershave balsam långt före rakvatten.

Just nu använder jag mest Biotherm Homme Aquapower efter rakningen. Lugnar huden väldigt bra och luktar svagt men gott.

Annars rekommenderar jag apotekets parfymfria aftershave balsam. Alternativt någon med menthol i som svalkar huden väldigt bra.
Citera
2008-05-20, 20:02
Avslutad
Jag kan rekommendera denna som finns på apoteket: http://www.aconordic.com/default.asp?sid=2352&pid=2670

Bra effekt men med diskret doft.
Citera
2008-05-20, 20:03
Medlem
Enhörnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Jag kan rekommendera denna som finns på apoteket: http://www.aconordic.com/default.asp?sid=2352&pid=2670

Bra effekt men med diskret doft.

Apoteket gör bra grejer
Citera
2008-05-20, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enhörning
Apoteket gör bra grejer

Ja verkligen, enkelt och utan krusiduller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in