2008-05-17, 13:47
Medlem
Ja hej, har ett smärre problem som är väldigt irriterande.
Varje gång jag startar ett spel, t.ex Oblivion, kommer det en ruta som det står RunDll.exe error, lite skit o sen "Memory could not be read" Detta står på VARJE spel jag har, det enda som startar utand detta är firefox. Någon som har någon lösning ? SPelen stängs av efter att jag tryckt OK på typ 200 rutor.

Köpte ett GeForce 8800GT 1gb idag, installerade drivers och laddade hem uppdaterade drivers från Nvidias hemsida, mitt moderkort har ATI radeon x1250 integrerat och detta drar upp errors då och då också, att det inte är kompitabelt med dom nya driversen, kan man stänga av det integrerade kortet på nåt sätt ?

Tack på förhand //Jon
Senast redigerad av RadeonSucks 2008-05-17 kl. 13:47. Anledning: Typos och missad keypoint.
2008-05-17, 14:57
Medlem
Dust0rs avatar
Du får inaktivera det inbyggda kortet i bios.
2008-05-17, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Du får inaktivera det inbyggda kortet i bios.

Det var världens djungel där ju :P Du kan inte tala om precis vad det är som jag ska inaktivera ? Vad det heter alltså.
2008-05-17, 15:15
Medlem
Mr_X3Ms avatar
Du kan ju börja med att inaktivera kortet i Win via enhetshanteraren.
2008-05-17, 15:18
Medlem
LaResistances avatar
Står det inte i bios något om built in ATI eller något sådant? Built in graphics adapter? Något borde du ju hitta. Annars kolla i din manual till moderbordet.
2008-05-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaResistance
Står det inte i bios något om built in ATI eller något sådant? Built in graphics adapter? Något borde du ju hitta. Annars kolla i din manual till moderbordet.

Heh, manual ? (A) Sånt finns inte i mitt hus.

Men i Bios var det enda som var i närheten av grafik "Graphics adapter", inaktiverade denna men till ingen nytta. Ska prova inaktivera genom enhetshanteraren.

Men kan ingen svara på min första fråga ? Den som skapar mest problem om jag ska vara ärlig.
2008-05-18, 22:39
Medlem
RollerBoySEs avatar
Det räcker med en tråd i ämnet, denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in