2008-05-17, 11:49
  #1
Medlem
Hur gör man det i så fall? Jag har två grafikkort i datorn och två skärmar. Som det är nu så kan jag bara utöka skrivbordet, men inte dela upp skärmarna på två olika saker. Skulle vilja kunna ha surfandet igång på ena skärmen samtidigt som jag spelar på den andra. Har inte lyckats får det att funka via Nvidias kontrollpanel. Korten jag har är 8800 GT.
Citera
2008-05-17, 11:55
  #2
Medlem
slamberts avatar
Hur blir det om du ändrar grafiken i spelet till att du vill lira i window mode?

Då borde du kunna pressa upp spelet på tex vänster skärm, och en browser på höger skärm.
Citera
2008-05-17, 14:58
  #3
Medlem
Blasters avatar
Borde det inte bli tämligen omöjligt att göra båda sakerna samtidigt. Du kan ju inte klicka runt på FB samtidigt som du spelar Duke Nukem. För du har väl bara en datormus?
Citera
2008-05-17, 15:04
  #4
Medlem
rymdraketens avatar
Det går bra för mig i alla fall, bara att trycka på win-knappen och föra muspekaren till andra fönstret med en webbläsare öppen.
Citera
2008-05-17, 16:26
  #5
Medlem
Jag vill kunna lira i helskärm för jag är van vid det. Det är Counterstrike och då är ju vanan så mycket värd

Jag kanske bara har fått för mig att det skulle gå att göra så? Skulle ju ha vart en rätt skön grej annars.

Rymdraketen: men då stänger du ned spelets fönster också eller?
Citera
2008-05-17, 16:38
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Athoz
Jag vill kunna lira i helskärm för jag är van vid det. Det är Counterstrike och då är ju vanan så mycket värd

Jag kanske bara har fått för mig att det skulle gå att göra så? Skulle ju ha vart en rätt skön grej annars.

Rymdraketen: men då stänger du ned spelets fönster också eller?
ja spelet minemeras till en liten ruta
Citera
2008-05-17, 17:31
  #7
Medlem
Besta lösningen som jag användt är att ha maximized windowed mode på den primära skärmen, sedan har man vad man än vill på den andra.
Citera
2008-05-17, 18:08
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
ja spelet minemeras till en liten ruta

Problemet är bara att spelet har en tendens att knasa till sig när jag gör så. Texturerna brukar bli självlysande när jag tar tillbaks spelet igen (inte alltid, men ibland). Så det är därför jag hade tänkt att det här skulle vara en bra lösning.


Citat:
Ursprungligen postat av noiser
Besta lösningen som jag användt är att ha maximized windowed mode på den primära skärmen, sedan har man vad man än vill på den andra.

Jepp, men det funkar bäst när man inte spelar tycker jag. Funkar bäst när man bara vill utöka skrivbordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in