Flashback bygger pepparkakshus!
2008-05-16, 23:22
Förra helgen hade jag varit ute o hinkat några bärs. När jag kom hem satte jag mig framför datorn o tänkte surfa lite tills kvällsmaten. Men jag tog 30 st Iktorivil (60 mg clonazepam) samt 200 mg Nozinan, samt 3-4 bärs till. Bara för att testa, jag har båda legalt utskrivna.

Men sen minns jag inte mycket mer, vet att jag ramlade in i köksstolen som gick sönder o blev liggande där hela natten. Så det blev ingen kvällsmat iaf.

Sen minns jag också att jag försökte resa på mig, men det gick inte. För att ta mig till sängen. Kan detta bero på Iktorivilens muskelavslappnande effekt?

Eller är det Nozinanen? Jag blir som en zombie av 200 mg Nozinan.

Skumt är det hur som helst, att läkemedel kan påverka en så mycket. Men ett kul experiment nu i efterhand! Då var det dock inte så kul...
Citera
2008-05-16, 23:32
Medlem
Tomorrow Knowss avatar
Alkohol kombinerat med läkemedel resulterar i det värsta tänkbara skiten som jag förstått det, inte för att man kan nåt men det låter vettigt.
Citera
2008-05-17, 00:06
Medlem
alprazolam_s avatar
EP piller och neuroleptika?
Troligen en kombo mest orsakad av Nozinan.
Citera
2008-05-17, 00:15
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
EP piller och neuroleptika?
Troligen en kombo mest orsakad av Nozinan.
Ja, jag misstänker att det var främst Nozinan. För tidigare har jag tagit 60 Iktorivil (120 mg clonazepam) o druckit på det. Blev mest trött. Sen har jag jag tagit 600 mg Nozinan utan att dricka o det kunde jag knappt stå på. Men det jag undrar är, varför kunde jag inte resa mig, var det pga. muskelrelaxerande effekter?
Citera
2008-05-17, 00:18
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Ja, jag misstänker att det var främst Nozinan. För tidigare har jag tagit 60 Iktorivil (120 mg clonazepam) o druckit på det. Blev mest trött. Sen har jag jag tagit 600 mg Nozinan utan att dricka o det kunde jag knapt stå på. Men det jag undrar är, varför kunde jag inte resa mig, var det pga. muskelrelaxerande effekter?
Jag misstänker att.
Du drack lite bira, slängde i dig en hög muskelavslappnande (60st 2mg? du partar som jag )
Sedan sänkte nozinanen dig helt, då de flesta (enligt egen erfarenhet) neuroleptikapiller gör en extremt trött, speciellt i kombo med 120mg ikto.

Edit: För mycket av det goda...
Citera
2008-05-17, 01:30
Medlem
SinCitys avatar
Vet inte om Theralen är besläktat med Nozinan rakt av, men båda är väl neruleptika? I alla fall så brukar jag bli helt matt i kroppen när jag tagit Theralen. Blir både orkeslös och stapplig(eller vad man ska kalla det) då jag stapplar fram istället för att gå som folk, det är iaf så som det känns. Så, det kan ha varit en effekt av Nozinanen som kraftigt förstärktes av din kombo med alkohol och Iktorivil. Det är min lilla gissning som total lekman.

Kollar man fass så ser man några av biverkningarna som kanske förklarar det hela lite:
Citat:
Blodtrycksfall och hjärtklappning som medför risk för svindel kan förekomma, varför sängläge rekommenderas i känsliga fall vid högre doser

Citat:
Feber med muskelstelhet, skakningar, blodtrycksfall och medvetanderubbning är en mycket allvarlig sällsynt biverkan

Du upplevde inte denna biverkning då? :
Citat:
Förlängd och oftast smärtsam erektion av penis som inte är förenad med sexuell upphetsning

Blodtrycksfall verkar inte vara helt svårt att drabbas av, och det är väl något som bidrar till att man lätt tuppar av och/eller känner sig totalt svag och orkeslös? Sen är ju Ikton som sagt muskelavslappnande och tillsammans med alkohol så förstärks ju benson effekter vilket antagligen bidrog till problemen.

Har inga andra speciella teorier och det känns som om du som vanligt har koll på det mesta när det gäller mediciner redan, men kanske tillförde det något förutom självklarheter om man kan kalla teorierna för detta...
Citera
2008-05-17, 01:37
Medlem
Laban_Lurkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Förlängd och oftast smärtsam erektion av penis som inte är förenad med sexuell upphetsning

Det var ju helt klart det som fällde Psychopatic, sen när man väl ligger fälld på nozinan och iktorivil så reser den sig inte igen
Citera
2008-05-17, 01:45
Citat:
Ursprungligen postat av Laban_Lurkare
Det var ju helt klart det som fällde Psychopatic, sen när man väl ligger fälld på nozinan och iktorivil så reser den sig inte igen
Nja, jag tänkte inte på min penis när jag låg där helt däckad...

Citat:
Ursprungligen postat av SinCity
Vet inte om Theralen är besläktat med Nozinan rakt av, men båda är väl neruleptika? I alla fall så brukar jag bli helt matt i kroppen när jag tagit Theralen. Blir både orkeslös och stapplig(eller vad man ska kalla det) då jag stapplar fram istället för att gå som folk, det är iaf så som det känns. Så, det kan ha varit en effekt av Nozinanen som kraftigt förstärktes av din kombo med alkohol och Iktorivil. Det är min lilla gissning som total lekman.
Jag har haft Theralen innan o ja, det är i viss del ett neuroleptika. Nästa gång jag träffar läkaren ska jag be om att få byta tillbaka till Theralen från Nozinan. Nozinan är fan djävulens medicin. Sover typ 14 timmar på den o ändå är jag trött när jag vaknar.
Citera
2008-05-17, 02:04
Bannlyst
Min erfarenhet är ju alkohol i kombination med benzo - med nästan enda undantag för alprazolam - total okontroll, fullständig minnesförlust och en känsla av "aldrig igen" - när det gäller bla diazepam i lite större mängder gäller samma tes även utan alkohol iaf för min del.. Tur att det gick bra iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in