2008-05-16, 21:40
Medlem
Don Toros avatar
Så här ligger det till: Jag håller på att installera windows nu, så antar att jag måste installera alla drivar etc. Jag köpte datorn idag och hållt på o byggt hela dagen, så vill verkligen testa t.ex. Crysis och få igång allt.

Imorgon är det så att jag ska köpa en riktig licens av Windows Xp (så jag kan ladda ner updates, SP 3, etc helt utan problem). Så finns det något snabbt sätt som jag kan ändra CD keyn utan att behöva formatera om allt?
Citera
2008-05-16, 21:42
Medlem
Santa Clauss avatar
Ja, M$ har till och med ett eget verktyg för att göra det. Kommer inte ihåg vad det heter nu då det var längesedan jag använde Windows...

Men Google brukar veta.
Citera
2008-05-16, 21:45
Medlem
eller så kan du ju vänta några timmar så slipper du troligtvis trassel som kan bli om du har otur...
Citera
2008-05-16, 21:49
Medlem
Santa Clauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpan8
eller så kan du ju vänta några timmar så slipper du troligtvis trassel som kan bli om du har otur...

Eller så drar man in en torrent vid namn "Microsoft.Windows.XP.Professional.SP3.OEM-*Untouched*" som finns på en mycket omdisskuterad tracker.

Sen skänker man pengarna för XP till typ Wine-utvecklarna så att de kan få igång fler spel från de utvecklare som inte fått tummen ur röven och utvecklar till GNU/Linux.
Citera
2008-05-16, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santa Claus
Eller så drar man in en torrent vid namn "Microsoft.Windows.XP.Professional.SP3.OEM-*Untouched*" som finns på en mycket omdisskuterad tracker.

Sen skänker man pengarna för XP till typ Wine-utvecklarna så att de kan få igång fler spel från de utvecklare som inte fått tummen ur röven och utvecklar till GNU/Linux.
ja det går ju det med men är det värt det när det bara är några timmar det handlar om?? jag tycker inde det men det kan ju bero på att det brukar sluta med att nått blir fel och det tar ännu längretid
Citera
2008-05-16, 22:16
Medlem
kanulas avatar
Ladda ner version 1.5b3 av Magical Jelly Bean.

http://www.magicaljellybean.com/keyfinder/old.shtml

Med denna kan du byta serienyckel. Möjligen att det går med 1.5 också, men 1.5b3 vet jag fungerar. Dock tycker mitt antivirus (Norton) att den är en hacktool, vilket den på sätt och vis också är. Får du problem kan du stänga av antiviruset en kort stund, men dra då ur nätverkskabeln!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in