2008-05-16, 14:14
Medlem
pow-s avatar
Suttit i ca 5 timmar nu med ett problem och blir riktigt less. Allt har fungerat på normalt sen jag installerade vista förra veckan men nu idag när jag loggade in så kan jag varken ansluta till firefox, msn eller något annat som har med internet att göra. FÖRUTOM internet explorer.

Prövat allt som jag trodde hade med problemet att göra! Stängt av UAC, avinstallerat hamachi, installerat sp 1, systemåterställning, mekat med portar i routern, resetat routern, stängt av windowsbrandväggen, mekat med tillåtelse i windowsbrandväggen, stängt av virusprogram / brandväggar. prövat med original administratör-kontot (ifall jag skulle blivit nekad access till allt av någon anledning) och installerat om drivrutiner både från internet och originalskivan man får med.

Vad som kan vara värt att tilläga är att jag prövat koppla in min laptop som kör XP i samma router med samma kabel och då funkade allting perfekt.

Nu har fantasin tagit slut och jag vänder mig till er kära flashbackare! Någon som har någon som helst aning vad felet kan vara?
Citera
2008-06-17, 14:29
Medlem
Dancerboys avatar
Själv kan jag inte ansluta till internet över huvud taget... Jag kommer inte ens in på det trdlösa nätverket..

har samma router, och en ny bärbar med windows vista. har installerat SP1, uppgraderat kortets drivrutiner m.m..
Citera
2008-06-19, 22:05
Medlem
Edit: https://www.flashback.org/showthread.php?t=652455
Löste problemet för mig
Senast redigerad av Buhao 2008-06-19 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in