2008-05-16, 04:52
Medlem
Spår av nötters avatar
Hej!

För det första, heter det skynken eller vad heter det? Jag menar stora tygflaggor med diverse mönster man tex hänger upp på väggen.

Jag har nämligen ingen aning om vart man kan köpa sådana på internet. Google hjälper mig inte ett dugg.

Jag är alltså ute efter skynken man kan hänga upp på väggen hemma. Bara för inredning av väggar så att säga. Kanske skynken med lite psykedeliskt inslag. Eller bara några skumma mönster och sköna färger.
Citera
2008-05-16, 08:47
Moderator
Falukropps avatar
Den korrekta termen för ett sådant skynke är väl "backdrop". Med det och Google borde du nog kunna hitta en hel del
Citera
2008-05-16, 09:00
Medlem
Spår av nötters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Den korrekta termen för ett sådant skynke är väl "backdrop". Med det och Google borde du nog kunna hitta en hel del

Tack, det underlättade en del. Backdrops verkar dock vara några storlekar större än vad jag är ute efter.
Citera
2008-05-16, 11:23
Medlem
Gobeläng finns det ju nått som heter. Vet itne om detta är vad du är ute efter dock. Men värt ett försök.
Citera
2008-05-16, 21:48
Medlem
Spår av nötters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kleve
Gobeläng finns det ju nått som heter. Vet itne om detta är vad du är ute efter dock. Men värt ett försök.

Gobeläng verkar vara stora tygtavlor så att säga. Eller stora målningar (Målningar som skulle passa inramade).

Men tack iaf Det var absolut åt rätt håll! Men är som sagt ute efter något mer .. hmm. - En enorm version av denna snusnäsduk eller nåt sånt: http://gfx.aftonbladet.se/multimedia/archive/00135/SONDAG-24s20-jp-cow_135046w.jpg

Ja skumma mönster / former bara.
Citera
2008-05-17, 11:36
Medlem
core_s avatar
Övrigt --> Bostad, hem och trädgård
/Mod
Citera
2008-05-17, 11:51
Medlem
Nakenchocks avatar
Hur stora ska de här tygstyckena vara?
Citera
2008-05-17, 14:37
Medlem
Spår av nötters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakenchock
Hur stora ska de här tygstyckena vara?

2x2 Meter kanske. De ska ju täcka stora delar av en vägg så att säga. (Vi pratar en vägg i en liten 1rums lägenhet)
Citera
2008-05-17, 14:40
Medlem
2MissMes avatar
Varför inte gå på en tygaffär och köpa tyg på metervara? Det finns ju alla möjliga och omöjliga mönster och färger att hitta då.
Citera
2008-05-17, 14:41
Medlem
Schneigelpoffs avatar
Prova Sarong också medan du håller på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in