2008-05-16, 04:41
Medlem
Att på något sätt skapa en allmän poll som är lättsynlig och lätt-tillgänglig under varje huvudgrupp där man anonymt fyller i ett av tre alternativt:
1) Jag är tjej
2) Jag är kille
3) Jag vill ta del i statistiken men inte avslöja mitt kön

kanske en fyra också:
4) Jag ville instinktivt trycka på tjej fastän jag är kille rent i syfte att sabba statistiken och sprida disinformation med blev påkommen och får ödmjukt trycka här i stället

Detta för att göra en statistisk undersökning hur intresse-ration ligger inom de olika samtalsämnena.

Givetvis funkar det inte om alla röstar inom alla grupper så något form av system med "max 3 röster på konto" eller liknande.

Detta är rent i intressesyfte och endast de som också själva är intresserade kommer att svara och för de andra finns det ju andra alternativ också. En statistisk undersökning helt enkelt!
Citera
2008-05-16, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boobs
Att på något sätt skapa en allmän poll som är lättsynlig och lätt-tillgänglig under varje huvudgrupp där man anonymt fyller i ett av tre alternativt:
1) Jag är tjej
2) Jag är kille
3) Jag vill ta del i statistiken men inte avslöja mitt kön

kanske en fyra också:
4) Jag ville instinktivt trycka på tjej fastän jag är kille rent i syfte att sabba statistiken och sprida disinformation med blev påkommen och får ödmjukt trycka här i stället

Detta för att göra en statistisk undersökning hur intresse-ration ligger inom de olika samtalsämnena.

Givetvis funkar det inte om alla röstar inom alla grupper så något form av system med "max 3 röster på konto" eller liknande.

Detta är rent i intressesyfte och endast de som också själva är intresserade kommer att svara och för de andra finns det ju andra alternativ också. En statistisk undersökning helt enkelt!

Radikalt ointressant om du inte kan komma på en enormt bra anledning.
För det första köper jag inte ditt intresse av att veta kön på Flashbackbesökaren. För det andra gillar jag inte din raljanta ton om personer som har ambivalent könstillhörighet. Sett dig och läs "Det andra könet" om konstruktionen av gender.
På ett av de sista ställena på jorden som försvarar "Information wants to be free" kommer du dragandes med detta... Antar att du menar att alternativet till att besvara könsfrågan är livslång banning eller?
Speciellt din 4a är motbjudande.
Förutom det är du dålig statistiker. Du förutsätter att ingen deltar i mer än tre forum för det funkar ju inte om alla röstar i allt.

Gå hem, gör om, gör rätt!

Edit:
Ovanpå det skriver du om "anonym undersökning" och sedan skriver du under 4 om att man ska bli påkommen. Snacka om icke-anonymitet. Hurvens. Ska du logga IP och köra en massiv körning mot DNA-register för att könsbestämma också?
Senast redigerad av demiurg2 2008-05-16 kl. 06:46.
Citera
2008-05-16, 13:43
Medlem
<tiltar huvudet lite snett i>

Citat:
På ett av de sista ställena på jorden som försvarar "Information wants to be free" kommer du dragandes med detta... Antar att du menar att alternativet till att besvara könsfrågan är livslång banning eller?

Euhem, jag vet inte om jag själv var otydlig på något sätt. Detta är frivillig statistik, antingen deltar du i den eller inte. Deltar du inte vet jag inte varför personen i fråga skulle bli bannad? Går lite mot konceptet "frivillig statistik" även om den formuleringen kanske är luddig. Kanske skulle benämt topic "friviligt deltagande i statistik".

Citat:
Speciellt din 4a är motbjudande.
Att jag ens valde att nämna och ta upp det är för att fånga troll med lite heder? Blir ett troll påkommet innan han äns gjort sitt illdåd kanske han väljer att inte alls sabba eller sprida disinformation? Vidare kan jag utveckla alternativ 3, som jag antar du skulle tryckt på om du ens tryckt alls, som helt enkelt är synonymt med att "jag är helt emot både kartläggning av kön i olika grupper av forum här på FB". Uppenbarligen är då också ett utmärkt sätt påvisa missnöje om en hel del skulle 'rösta' på den.

Citat:
Förutom det är du dålig statistiker. Du förutsätter att ingen deltar i mer än tre forum för det funkar ju inte om alla röstar i allt.

För att citera mig själv:
"Givetvis funkar det inte om alla röstar inom alla grupper så någon form av system med "max 3 röster på konto" eller liknande."
Jag hoppades på att min osäkerhet på exakt hur många röster man borde få lägga i de olika delarna av FB med att skriva "eller liknande". Bara det faktum att jag öppet visar mig okunnig att på optimalt sätt eller äns tillnärmelsevis optimalt sätt föra statistiken indikerar väl att jag redan vet om att jag är dålig statistiker samt att jag inte försöker dölja det? Vilket i sin tur leder mig till att tro att du är sur/inte läser ordentligt och reflekterar över det/helt enkelt ute efter att såra, förnedra och trycka ned. Berätta gärna efter hur du motiverar det, ogillar när argumentation förs klart visade känslor eller oväsentligheter i syfte att smutskasta och svärta ned den andra debattören.

Citat:
Ovanpå det skriver du om "anonym undersökning" och sedan skriver du under 4 om att man ska bli påkommen. Snacka om icke-anonymitet. Hurvens. Ska du logga IP och köra en massiv körning mot DNA-register för att könsbestämma också?

Alternativ fyra som jag beskrev tidigare var endast ämnat för troll som vill sprida disinformation i jakt på statistik kunskap, i det här fallet. Är man så 'äcklad' eller negativt inställd till hela idén så tycker jag man väljer att helt enkelt inte bocka för något av alternativen alls.

Antigen kan fler annan användare bekräfta det demiurg2 skrev att hela idén är katastrof och jag skall inse att jag ensam, generalisering, tycker det vore intressant att kartlägga hur ration mellan man/kille kontra diskussions-ämne är.

I förbigående kan jag väl nämna att jag själv tror det skulle vara bäst att 'testköra' pollen i ett forum bara för att känna av hur det funkar och sedan slänga idén eller köra vidare på den (:
Citera
2008-05-16, 14:01
Medlem
Krellyans avatar
Jag förstår inte vart du vill komma? Skulle du kunna förklara i klartext vad det är du menar?

Det enda jag ser nu är en djungel av inklämda ord som inte ger särskilt mycket information.
Citera
2008-05-16, 14:09
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Jag förstår inte vart du vill komma? Skulle du kunna förklara i klartext vad det är du menar?

Det enda jag ser nu är en djungel av inklämda ord som inte ger särskilt mycket information.

Jag håller med Krellyan. Jag förstår inte riktigt vad du vill ha sagt. Den korta trådstarten lämnade mig förvirrad och din längre utläggning gjorde mig ännu mer snurrig. Kanske det beror på att det är fredag eftermiddag men jag fattar inte vitsen med utfrågningen. Alla vet att det är mer killar än tjejer här och att en stor del är under 30 (under 20?). Och att i vissa forum är tjejer mer aktiva och i andra inte.

Varför behöver vi frivillig statistik på detta?
Citera
2008-05-16, 14:14
Medlem
För att iaf jag har en förkärlek för statistik, endast i ren nyfikenhet då jag anser det missvisande i många fall. Men nu inser jag vart hela skiten brister och hur uppenbart korkad jag är

Citat:
Alla vet att det är mer killar än tjejer här

Jag visste nog också det om jag tänkt till lite antar jag, jag bara rent hux som flux utgick ifrån att det var 50/50 tjejer och killar här på FB <_> Hoppas att mina posts är lite lättare att förstå om ni utgår från att det är 50/50 tjejer och killar.

I vilket fall som helst kan tråden låsas (:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in