2008-05-15, 21:40
Medlem
Nalin_Pekguls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Jag själv sett detta många gånger. Men jag har också fått det bekräftat för mig av svenskar som jag känner. Det var naturligtvis under ett vänskapligt samtal på fyllan, annars hade de aldrig vågat säga det.

Du är nog bitter för att svenskar fryser ut just DIG. Detta på grund av att du älskar blatteidealet och kaxar mot "svennetöntarna". Då tycker dom att du är en jobbig person och fryser ut dig. Problemet för dig är du och inte svenskarna.

Lågpris-psykologi in your face!
Citera
2008-05-15, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nalin_Pekgul
Du är nog bitter för att svenskar fryser ut just DIG. Detta på grund av att du älskar blatteidealet och kaxar mot "svennetöntarna". Då tycker dom att du är en jobbig person och fryser ut dig. Problemet för dig är du och inte svenskarna.

Där har vi kärnan i problemet
Citera
2008-05-15, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Äspen
Det är sanningen.

Innerst inne vet både du och jag att du aldrig kan bli svensk. Men det måste vara svårt att inte kunna identifiera sig ordentligt med någon kultur .
Hehe, ja i mitt fall är det ju bara genetiken som till viss del är iransk, allt det andra är svenskt. Att ha vårbrasa, fira midsommar och jul osv. har jag vuxit upp med sedan jag var liten, då jag för övrigt var blond, så det är definitivt något jag identifierar mig med och mina svenska släktingar förväntar sig naturligtvis att jag är med på dessa tillställningar. Vilka andra menar du är det som skulle se mig som en främling? Mina bästa polare, varav den ene är halvpolack och den andre halvdansk? I så fall möjligtvis mina lärare eller personalen på Pliktverket, och i dessa fall bryr jag mig naturligtvis inte eftersom det inte spelar någon roll. Som sagt, det låter mest som att du vill mig illa för att jag har attackerat din förmätna ytlighet och din äckliga studenthybris tidigare.

Helsvensk till blodet kommer jag naturligtvis inte "bli", men att jag skulle göra mig några sådana illusioner är ju bara vansinnigt att påstå med tanke på att jag gjort mig känd som rasmedveten på det här forumet. Däremot besitter jag en hög intelligens samt saknar allergier och ärftliga sjukdomar osv. och detta har jag minst till hälften att tacka mina iranska gener.

Citat:
Ursprungligen postat av TYG
Vilken liten jävla låda ni sitter i. Att det ska ha någon som helst inverkan på hur TS flyter in i samhället om han har kontakt med sina rötter, vilket "blod" eller hudfärg han har? Helt jävla befängt.
Haha, det var ju du som uppmanade honom att söka upp sina "balkanrötter" i ditt första inlägg. Du verkar absolut vara rätt så förvirrad.

Citat:
Jag är inte ens iranier, men det här inlägget var så otroligt persiskt så tom. jag ser det!
Jag vet vad du försöker dig på, men du har fel. För det första bor jag i Linné, för det andra tänker jag inte ens skaffa mig en akademisk examen. Du får helt enkelt lägga mig i stridspittsfacket om något.
Citera
2008-05-15, 21:43
Bannlyst
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Där har vi kärnan i problemet

"Nu gaddar vi ihop oss och gör ett roligt personangrepp mot babianen."
Citera
2008-05-15, 21:43
Medlem
Dualitys avatar
Citat:
Jag upplyser ju bara honom om svenskens falskspel i denna fråga. Du vet ju själv hur det ligger till, varför hålla på och låtsas?

Öhhh. detta är typ..... FB? Där man uttrycker åsikter anonymt utan tanke på att "låtsas" överhuvudtaget.

Finns ingen anledning att ljuga. Och om du har samtalat med etniska svenskar om hur de ser på dig och din krets, och fått negativ feedback, säger det mer om hur du är än om hur alla andra är. Och nej, alla på FB är inte realister/rassar. Ledsen att du inte känner dig accepterad...
Citera
2008-05-15, 21:47
Medlem
deMarus avatar
Citat:
Jag upplyser ju bara honom om svenskens falskspel i denna fråga. Du vet ju själv hur det ligger till, varför hålla på och låtsas?

Du vet bevisligen ingenting om svenskar därför kan jag till viss del hålla med en del användare om att du är ett troll ute efter att provocera.

Du drar alla svenskar över en kam. Alla svenskar= hatande och falska. Alla blattar= Lojala och ärliga.

Du tar exempel ur luften och utgår ifrån din egen ringa erfarenhet. Precis som föregående talare säger vill du att TS ska veta sin plats(ghettot?) och inte tro att han kan vara med svenskarna.

Du
inser inte att 90 % av alla svenskar bryr sig om hur en människa är till sättet inte hur han ser ut. De flesta föredrar en lugn skön neger framför en svensk alkoholist.

Så sluta försök sätta griller i huvudet på en person som uppenbarligen är svensk.
Citera
2008-05-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål

Precis. Ad hominem. Så blir det när man inte har nåt bra att komma med.
Citat:
Ursprungligen postat av rae
Jag vet vad du försöker dig på, men du har fel. För det första bor jag i Linné, för det andra tänker jag inte ens skaffa mig en akademisk examen. Du får helt enkelt lägga mig i stridspittsfacket om något.

Svenskt: http://sv.wikipedia.org/wiki/Jantelagen
Senast redigerad av Libertarianen 2008-05-15 kl. 21:51.
Citera
2008-05-15, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deMaru
Du vet bevisligen ingenting om svenskar därför kan jag till viss del hålla med en del användare om att du är ett troll ute efter att provocera.

Du drar alla svenskar över en kam. Alla svenskar= hatande och falska. Alla blattar= Lojala och ärliga.

Du tar exempel ur luften och utgår ifrån din egen ringa erfarenhet. Precis som föregående talare säger vill du att TS ska veta sin plats(ghettot?) och inte tro att han kan vara med svenskarna.

Du
inser inte att 90 % av alla svenskar bryr sig om hur en människa är till sättet inte hur han ser ut. De flesta föredrar en lugn skön neger framför en svensk alkoholist.

Så sluta försök sätta griller i huvudet på en person som uppenbarligen är svensk.

Nu blir jag lite förvirrad här. Vad ger er rätten att göra det men inte Babianen?
Citera
2008-05-15, 21:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duality
Haha, jag är så ärlig att jag sagt till min egen mamma att hon börjar se gammal och ful ut

Som sagt, har upplevt att så länge det enda som skiljer är utseendet är det lugnt.

Du kanske är ett undantag. Men i de flesta svenskars ögon så är han blatte.

Citat:
Amerikaner har oförtjänt hög status ja - men jag vidhåller att fördomar kan manifestera sig hur som helst. Är det inte glasögon, är det utbildning eller vikt, eller hudfärg.

Du snackar om fördomar, vilket inte är detsamma som att i slutändan ble "accepterad" av andra människor i ens närhet.

Detta är inte fördomar. Det är en rasfråga. Har han icke-västerländskt blod så kan han aldrig bli svensk. Detta är något som sitter i generna. Det syns på hur man rör sig, hur man talar och hur man reagerar på olika situationer. Han kommer aldrig att göra dessa saker på samma sätt som en svensk.

Notera tex. att han säger att han är mer patrotisk och lojal än de flesta. Detta skriker "Balkan" så högt att jag hör det ända hit. Du lägger kanske inte märke till det eftersom du är svensk.

Citat:
Komplexen visar sitt rätta ansikte, ja. Det verkar som om invandrare från problemområden i sin bitterhet söker efter att sabba för alla andra folk med närmre anknytning till europa. "Ni är lika mycket blattar som oss, stick till gettot och vet din plats!"

FAIL.

Jag har, till skillnad från er, ingen anledning att ljuga för snubben. Detta är den objektiva verkligheten så som jag ser den. Det är inte bra eller dåligt i sig, men ett enkelt faktum. Det finns ingen anledning att förneka det.
Citera
2008-05-15, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arkehål

Tycker att Nalin Pekguls förklaring låter helt logisk. Varför skulle Babianen annars hysa detta hat mot svenskar?
Citera
2008-05-15, 21:55
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Svenskar fryser inte ut mig. Jag är så välfungerande så det skulle du inte tro. Bland svenskar beter jag mig inte som en blatte, men som en artig, ödmjuk och världsvan gentleman. Svenskar brukar vara mycket förtjusta eftersom få i det här landet har några manér att tala om.
Citera
2008-05-15, 21:56
Bannlyst
Citat:
Svenskar fryser inte ut mig. Jag är så välfungerande så det skulle du inte tro. Bland svenskar beter jag mig inte som en blatte, men som en artig, ödmjuk och världsvan gentleman. Svenskar brukar vara mycket förtjusta eftersom få i det här landet har några manér att tala om.
Av ren nyfikenhet, hur gammal är du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in