2008-05-15, 14:49
Medlem
Tjena, jag har gillat black metal i flera år nu, och har börjat spela gitarr. Vill ha en distpedal som ger EXTREM dist. Riktig black metal-dist alltså.

min budged är cirka 300kr. Helst pedal från jam/musikbörsen
Citera
2008-05-15, 15:03
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttte
Tjena, jag har gillat black metal i flera år nu, och har börjat spela gitarr. Vill ha en distpedal som ger EXTREM dist. Riktig black metal-dist alltså.

min budged är cirka 300kr. Helst pedal från jam/musikbörsen

Jaa-aadu. De billigaste pedalerna är väl Behringer och Danelectro på ca 300 spänn, så du har inte skitmycket att välja på. Men nog kommer de ge ett gött, getingliknande black metal-ljud.

http://www.thomann.de/se/danelectro_fab_metal.htm
http://www.thomann.de/se/behringer_distortion_x_xd300.htm
Senast redigerad av Noetlovskij 2008-05-15 kl. 15:05.
Citera
2008-05-15, 15:06
Medlem
hmmmm

Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Jaa-aadu. De billigaste pedalerna är väl Behringer och Danelectro på ca 300 spänn, så du har inte skitmycket att välja på. Men nog kommer de ge ett gött, getingliknande black metal-ljud.

Distortion Modeler, Overdrive distortion, Ultra distortion, Heavy distortion, Heavy Metal, Super Metal, Ultra metal

vad är mest black metal?!
Citera
2008-05-15, 15:09
Medlem
Citat:

http://www.thomann.de/se/danelectro_fab_metal.htm
http://www.thomann.de/se/behringer_distortion_x_xd300.htm

fanns visst flera Warp Distortion, Distortion X, Ultra feedback /Distortion
Citera
2008-05-15, 16:04
Medlem
Citat:
Distortion Modeler, Overdrive distortion, Ultra distortion, Heavy distortion, Heavy Metal, Super Metal, Ultra metal

Gå till din musikaffär och testa alla pedalerna för att se vilken som låter bäst, verkar ju annars som en vettig idé.
Citera
2008-05-15, 17:13
Medlem
Selbstmords avatar
Black metal formeln (om du ska köra tremolo picking) är BOSS DS-1 + BOSS GE-7 + BOSS DD-6.

Så är det.
Citera
2008-05-15, 17:55
Medlem
Citat:

Att välja första bästa...
Citera
2008-05-15, 17:56
Medlem
Adversariuss avatar
Kör guran genom en telefonsvarare, det är black.
Citera
2008-05-16, 12:56
Medlem
putteputte88s avatar
Ledsen att säga det, men för 300 spänn får du inte mycket som låter bra..
Lägg till en tusenlapp och köp något vettigt! (Ingen koll på vilka som är bra för just Black Metal då jag inte lyssnar på det)

Dessutom är det mycket bättre att fara iväg till en musikaffär och säga till att du vill prova ett gäng olika pedaler så du får en egen uppfattning om vilka som låter bra. Själv tycker jag att de flesta "Super Metal"/"Ultra Dist"/whatever pedaler låter rätt torrt och plastigt. :/ Men som sagt lyssna dig till ett bra ljud själv
Citera
2008-05-16, 14:47
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteputte88
Själv tycker jag att de flesta "Super Metal"/"Ultra Dist"/whatever pedaler låter rätt torrt och plastigt.

Då är det ju precis som black metal.
Citera
2008-05-16, 15:40
Medlem
cephs avatar
En Boss MT-2:a och en inte alltför kass stärk räcker för att få fram de flesta metalljuden. Vill inte reklama eller nåt, så jag hoppas det inte tolkas som reklam, men herr Stinkfoot moddar pedaler och gör dem sjuhelvetes mycket bättre. T.o.m. MT-2:ans fula getingdist går att snygga till.
Citera
2008-05-16, 20:54
Medlem
putteputte88s avatar
Citat:
Då är det ju precis som black metal.

Ah! Men då är ju en budget på 300 kr perfekt :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera