2008-05-17, 17:28
Medlem
rogerks avatar
I en ideell förening är styrelsen ansvarig för föreningen och dess affärer. Oavsett om föreningen är reggad eller ej.
Citera
2008-05-17, 20:20
Medlem
Fraisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahhah
tjena
jag gjorde en idell förening i januari och har tagit mobiler och bärbara datorer på abonnemang från telenor till ett värde av ungefär 25000.
jag tänker inte betala månadsavgifterna vad kan det bli för påföljder, blir det rättegång.
vad jag har fått höra är att ideell förening är en juridiskperson och firmatecknaren kan inte hållas betalningsansvarig.

Ärligt så tror jag du ljuger. För att vi har drivit idell förening i många år och ALDRIG fått tecka nått abbonemang utan att det står på någon i föreningen.
Citera
2008-05-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fraiser
Ärligt så tror jag du ljuger. För att vi har drivit idell förening i många år och ALDRIG fått tecka nått abbonemang utan att det står på någon i föreningen.
du får tro vad fan du vill. det går teckna abonnemang om man försöker tillräckligt.
Citera
2008-05-17, 22:40
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahhah
du får tro vad fan du vill. det går teckna abonnemang om man försöker tillräckligt.
Ja men du är helt ansvarig o kan få pynta för allt som gjorts i föreningens namn.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in