Hehe, ja du, Eugen - du behöver inte vara orolig.
Dels har jag inte ditt ip-nummer, dels är jag faktiskt inte ett dugg upprörd över vad du skriver om mej, eftersom du grovt missar målet hela tiden - och dels - så är jag en väldigt ofarlig man som varken jagar meningsmotståndare eller är svår att besegra i slagsmål.
Jag vet att du gärna vill tro det, men du är - helt ärligt - inte ett dugg obekväm och din kritik är både uddlös och tam, vilket gör att ingen egentligen bryr sej. Så du kan sova gott om nätterna.
Nu tror du väl mej förstås inte, men det är dessutom absolut förbjudet för en moderator att missbruka sina ev kunskaper - den som blir upptäckt med sånt, ja, ens hintar om att han skulle göra så - kommer att kastas ut helt från hela forumet.
När det gäller Flashbacks forum så är det Flashbacks forums ägare som bestämmer - och de har tillsatt admin som sin representant.
Det är inte medlemmarna som röstat fram admin, utan ägarna.
På samma sätt som du har minimalt inflytande på en tv-kanal, så har du egentligen inget att säga till om, varken som medlem eller frivillig obetald hjälpreda (moderator) på vad som händer med forumet.
Det enda du kan göra är att rösta med fötterna.
Det vill säga, om du inte trivs, så ägna din fritid åt annat än att skriva och läsa på Flashback.
Däremot så är admin en ganska klok man, och inser att ett forum utan medlemmar är en tämligen meningslös företeelse, så självklart lyssnar han på vad medlemmar skriver.
Ibland anser han det vara en bra idé, ibland inte.
Jag har själv kastat fram oräkneliga förslag, och ca 99.9% av dessa har förkastats.
Visst har vi mods närmare till admins öra, vilket inte är så konstigt, annars skulle han inte givit oss förtroendet att vara hans förlängda armar, men jag aldrig under min tid här för en sekund inbillat mej att jag egentligen har något att säga till om.
Däremot delar jag admins åsikter om vad Flashback skall handla om, och det är också därför som jag tar på mej den obetalda sysslan att städa lite i hörnen.
Skulle jag inte vara överens med admin, så skulle jag inte heller vara moderator här. Kanske inte ens medlem.
Nu är du, trots dina akuta skov av trams, förmodligen en minst normalbegåvad människa, så inget av detta som jag skrivit är på något sätt varken något överraskande eller upphetsande, eller hur?
Så fungerar det ju på alla forum.